Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@20:25:32 GMT

نبود نظارت بازار سیمان را آشفته کرده است

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۸۹۳۶

نبود نظارت بازار سیمان را آشفته کرده است

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار خوزستان در جلسته ستاد تنظیم بازار خوزستان از افزایش بی‌رویه قیمت سیمان در بازار استان گفت: قیمت تمام‌شده سیمان درب کارخانه ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان است اما بر اساس گزارش‌هایی که به دست‌مان رسیده اکنون قیمت هر پاکت سیمان به حدود ۶۰ هزار تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ما در هفته‌های گذشته روی اینکه چرا قیمت سیمان از حدود هر پاکت ۲۰ هزار تومان به حدود پاکتی ۳۰ هزار تومان رسیده بحث داشتیم و از این وضعیت ناراضی بودیم اما در حال حاضر قیمت هر پاکت سیمان به ۶۰ هزار تومان رسیده و کسی بر بازار نظارت نمی‌کند.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: اینکه قیمت هر پاکت سیمان ۶۰ هزار تومان باشد اصلا قابل هضم نیست و سازمان صمت خوزستان، بازرسان اتاق اصناف و اداره‌کل تعزیرات استان خوزستان، بازار سیمان را رها کرده‌اند.

او  با بیان اینکه سازمان صمت و تعزیرات نباید بگذارند کسی در کار آن‌ها دخالت کند، ادامه داد: بازرسان سازمان صمت، اتاق اصناف و تعزیرات در نظارت بر بازار سیمان ضعیف عمل می‌کنند و با توجه به این مساله باید دستگاه‌های دیگری از جمله دادگستری برای نظارت در این بخش ورود کنند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه مسئولان به جای نظارت و کنترل قیمت سیمان در بازار این مساله را توجیه می‌کنند، تصریح کرد: با طرز تفکر موجود، قیمت سیمان در خوزستان به بیش از ۱۰۰ تومان خواهد رسید، پس باید تا روز شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه، بازار سیمان و کرایه حمل سیمان باید به وضعیت معقول برسد و اگر این کار انجام نشود، مقصران این مساله معاونت اقتصادی استانداری، سازمان صمت و اداره‌کل تعزیرات استان خوزستان هستند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت سیمان کمبود سیمان تولید سیمان بازار سیمان هزار تومان قیمت سیمان سازمان صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۸۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده ۲ هزار نانوایی متخلف به تعزیرات حکومتی البرز ارجاع شد

حمیدرضا کیوانفر گفت: پس از بررسی پرونده های ارجاع شده برای یک هزارو ۸۷۰ مورد محکومیت صادر شد

وی افزود: این واحدهای متخلف در بازدید روسای شعب سیار تعزیرات حکومتی ، بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت ، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف استان شناسایی شدند.

کیوانفر اضافه کرد: بیشترین تخلفات شامل کم فروشی، گرانفروشی، عرضه خارج از شبکه و عدم رعایت ساعات مصوب پخت نان بوده است.

وی بیان کرد : اکنون طرح ویژه نظارت بر نانوایی ها تشدید شده و بازرسان بر رعایت بهداشت فردی و محیط ، کیفیت ، وزن و رعایت نرخ های مصوب نظارت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • اجرای طرح نظارت بر بازار لاستیک خودرو در مازندران
  • آغاز طرح نظارت بر مراکز عمده توزیع لاستیک در مازندران
  • طرح ویژه بازرسی از بازار لاستیک خودرو
  • چالشی در خصوص تأمین و قیمت کالای شکر خوزستان ایجاد نشود
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • پرونده ۲ هزار نانوایی متخلف به تعزیرات حکومتی البرز ارجاع شد
  • تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد