Web Analytics Made Easy - Statcounter

تراز تجاری مثبت ۴.۲ میلیارد دلاری بخش معدن در سال ۹۹، رشد ۸۰ درصدی صدور جواز تاسیس و توسعه نساجی و پوشاک در سال ۹۹، هر گرم طلای ۱۸ عیار ۹۳۹ هزار تومان، رتبه بندی معلمان از ابتدای سال ۱۴۰۰ اجرا می شود برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت اردیبهشت شبستان به شرح زیر است:

رشد ۸۰ درصدی صدور جواز تاسیس و توسعه نساجی و پوشاک در سال ۹۹

محسن ترحمی، سرپرست دفتر نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت از افزایش 80 درصدی صدور جواز تاسیس و توسعه در بخش نساجی و پوشاک در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال گذشته تعداد ۴۶۳ فقره پروانه بهره برداری در بخش نساجی و پوشاک صادر گردیده که نسبت به سال قبل از آن(1398) ۲۵ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تصریح کرد: میزان اشتغال پروانه‌های بهره برداری مذکور نیز در سال گذشته ۲۷.۶ هزار نفر بوده که در مقایسه با سال قبل از آن(۱۳۹۸) ، ۳۷ درصد رشد داشته است.

سرپرست دفتر نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به صدور تعداد ۳۰۰۰ جواز تاسیس و توسعه در سال ۱۳۹۹ در بخش نساجی و پوشاک که با رشد ۸۰ درصدی مواجه بوده است، افزود: این ارقام حاکی از تمایل بیش از پیش سرمایه گذاران، جهت سرمایه گذاری در صنعت نساجی پوشاک می باشد.

ترحمی توسعه صنایع نساجی و پوشاک را از اولویت‎های وزارت صمت دانست و با اشاره به موفقیت‌های چشم‌گیر و نتایج مطلوبی که در این صنعت مشاهده شده، خاطرنشان کرد: در صنعت باید توجه بسیاری به مواد اولیه، تکنولوژی، آموزش نیروی انسانی و انتقال دانش فنی به شکل کامل داشت.

وی همچنین بیان کرد: صنعت نساجی و پوشاک با سرمایه‌گذاری اندک می‌تواند اشتغال و ارزش افزوده قابل توجهی داشته باشد این در حالیست که در شرایط کنونی کشور اشتغال یکی از مباحث جدی است که می تواند امنیت اجتماعی را تأمین نماید.

 

تراز تجاری مثبت ۴.۲ میلیارد دلاری بخش معدن در سال ۹۹

بررسی آمارهای منتشر شده وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تراز مثبت تجاری چهار میلیارد و ۲۷۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلاری بخش معدن و صنایع معدنی ایران در سال ۹۹ است. واکاوی این آمارها حاکی است در سالی که گذشت ۵۵ میلیون و ۱۲۴ هزار و ۴۹۱ تن انواع محصولات بخش معدن و صنایع معدنی به ارزش هفت میلیارد و ۶۸۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار صادر شد.

این آمار در مقایسه با سال ۹۸ از نظر وزنی افت ۲۱ درصدی و از نظر ارزشی کاهش ۱۱ درصدی داشته است.

بیشترین ارزش صادرات در سال ۹۹ مربوط به زنجیره فولاد و محصولات فولادی مرتبط با چهار میلیارد و ۱۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بود که هرچند در مقایسه با سال ۹۸ افت پنج درصدی ثبت کرد، اما ۵۳.۷ درصد صادرات را به خود اختصاص داد.

پس از آن، مس و محصولات پایین‌دستی با ۹۵۸.۱ میلیون دلار، «سایر معدن و صنایع معدنی» با ۷۵۸ میلیون دلار، زنجیره سیمان با ۴۸۵.۸ میلیون دلار و زنجیره روی با ۳۵۷.۶ میلیون دلار در رتبه‌های بعدی بیشترین صادرات محصولات این بخش قرار گرفتند.

 

تاکید بر گسترش همکاری های صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و سازمان فضایی ایران

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فضایی ایران با حضور در شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته با مدیرعامل و جمعی از مدیران صحا دیدار و گفتگو کرد. رضا نقی پور اصل گزارشی از اقدامات صورت گرفته در سال گذشته و اهم برنامه های آتی صندوق در سال 1400 ارائه کرد.

مدیرعامل صحا عضویت وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات در مجمع عمومی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته را فرصت مناسبی جهت توسعه همکاری های فی مابین دانست و گفت: با توجه به زمینه های مشترک همکاری بین صحا و زیر مجموعه های وزارت ICT به ویژه سازمان فضایی ایران، در صندوق حمایت از صنایع پیشرفته آمادگی همه گونه همکاری با این وزارتخانه را در چارچوب امضای تفاهمنامه های همکاری یا تشکیل کارگروه های مشترک به ویژه در زمینه حمایت از طرح ها و استارت‌اپ های حوزه هوا فضا را داریم.

رئیس هیات مدیره صندوق حمایت از صنایع پیشرفته افزایش سرمایه صندوق را یکی از اهداف مهم سال 1400 بیان کرد و افزود: بر اساس برآوردهای دقیق نیاز حوزه صنایع پیشرفته برای حمایت اعتباری بیش از 7 هزار میلیارد تومان می باشد و امسال سعی داریم با افزایش سرمایه صندوق به عنوان بازوی مالی توسعه فناوری وزارت صمت، بتوانیم مجموعه های بیشتری را به ویژه در حوزه هوافضا مورد حمایت قرار دهیم و در این خصوص انتظار داریم تا وزارت ارتباطات به عنوان یکی از اعضای مجمع، صندوق را حمایت کند.

نقی پور اصل در پایان از توجه و حمایت های وزارت ICT به ویژه محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکر کرد.

مرتضی براری نیز در این دیدار ضمن تشکر از مدیرعامل صحا ، از اقتصاد فضایی به عنوان یک اقتصاد نوظهور و استراتژیک یاد کرد که تا دو دهه آینده رشد بسیار زیادی خواهد داشت

 

هر گرم طلای ۱۸ عیار ۹۳۹ هزار تومان

امروز (دوشنبه ۱۳ اردیبهشت) هر گرم طلای ۱۸ عیار ۹۳۹ هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی ۱۷۷۴ دلار، هر گرم طلای ۲۴ عیار یک میلیون و ۲۵۳ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید ۹ میلیون و ۵۷۹ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی ۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان است.

 

امروز (دوشنبه ۱۳ اردیبهشت) در بازار ارز دلار ۲۱ هزار و ۸۳۸ تومان، یورو ۲۶ هزار و ۶۱۵ تومان، پوند ۳۰ هزار و ۹۳۸ تومان، درهم امارات ۶۱۲۶ تومان، یوان چین ۳۴۵۰ تومان و لیر ترکیه ۲۶۸۰ تومان است.

 

این در حالی است که روز گذشته (یکشنبه ۱۲ اردیبهشت) هر گرم طلای ۱۸ عیار ۹۷۲ هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی ۱۷۶۸ دلار، هر گرم طلای ۲۴ عیار یک میلیون و ۲۹۶ هزار تومان بود. همچنین سکه بهار آزادی طرح قدیم ۹ میلیون و ۷۰۱ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید ۹ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود.

 

روز گذشته (یکشنبه ۱۲ اردیبهشت) در بازار ارز دلار ۲۲ هزار و ۹۱۰ تومان، یورو ۲۷ هزار و ۶۷۰ تومان، پوند ۳۲ هزار و ۴۱۸ تومان، درهم امارات ۶۴۱۸ تومان، یوان چین ۳۶۱۰ تومان و لیر ترکیه ۲۸۱۰ تومان بود.

 

رتبه بندی معلمان از ابتدای سال ۱۴۰۰ اجرا می شود

محمدباقر نوبخت همزمان با بزرگداشت روز معلم در این توئیت، نوشت : روز معلم فرصتی برای تکریم نقش معلمان گرانقدر در مدارس و دانشگاه‌ها است و رتبه‌بندی معلمان و همسان سازی خقوق اعضای هیات علمی کمترین اقدام در تقدیر عملی از آنهاست.

وی افزود: با تامین مالی صورت گرفته پس از تصویب لایحه رتبه‌ بندی و تهیه دستورالعمل منطقی و عادلانه همسان سازی از  ١٤٠٠/١/١ اجرایی می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور پیشتر به هنگام تصویب لایحه بودجه کل کشور اعلام کرده بود مبلغ ۸ هزار میلیارد تومان در ارتباط با رتبه‌ بندی فرهنگیان در لایحه بودجه ۱۴۰۰ منظور شد که جای هیچ نگرانی نیست.

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار درصدی صدور جواز تاسیس و توسعه صندوق حمایت از صنایع پیشرفته نساجی و پوشاک در سال گرم طلای ۱۸ عیار سکه بهار آزادی طرح رتبه بندی معلمان سال گذشته رشد ۸۰ درصدی میلیون دلار یک میلیون هزار تومان ۹ میلیون سال ۹۹ بخش معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۹۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان

به گزارش خبرنگار مهر، روز گذشته بود که در گزارشی از وضعیت نامطلوب دانشجو معلمان و مشکلات آنان در مسیر تحصیل و تدریس آنان نوشتیم.

دانشجو معلمان ورودی ۹۸ و ۹۹ که در سال‌های آخر تحصیل خود ناچار شدند در مدارس هم تدریس داشته باشند.

در این گزارش با عنوان معلمی با حقوق ۳۰ هزار تومانی؛ به مشکل ناشی از کمبود معلمین در مدارس و حضور دانشجو معلمان در کلاس‌های درس اشاره شده است. حضور این دانشجو معلمان مشکلاتی همچون کسورات دانشجومعملمان را در پی داشته است.

اقدام قابل تقدیر وزیر آموزش و پرورش

به دنبال این گزارش رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در صفحه شخصی ویراستی اش نوشت: به منظور تقدیر از اقدام جهادی دانشجو معلمان ورودی ۹۸ و۹۹ دانشگاه فرهنگیان (که زودتر از فارغ‌التحصیلی به کلاس درس رفتند) در مرحله ارتقا رتبه بندی ۱۰ امتیاز ویژه به ایشان تعلق خواهد گرفت.

وی افزود: در عنوان بخش مشارکت‌ها ۶ امتیاز و در بخش سنوات تجربی ۴ امتیاز به عنوان تقدیر در نظر گرفته شده است.

ارزش کار این عزیزان در کمک به اعتلای نظام تعلیم و تربیت بیش از این است.

از تلاش‌ها و زحمات این معلمان جوان صمیمانه تشکر می‌کنم.

خبرگزاری مهر ضمن تقدیر از توجه وزیر آموزش و پرورش، امیدوار است در سال‌های آتی به تدریج دیگر شاهد کمبود معلم در مدارس نباشیم تا دانشجو معلمان نیز بدون مشکل به تحصیل در دانشگاه و پس از آن تدریس در کلاس‌های درس حاضر شوند.

کد خبر 6088528 علی قدمی

دیگر خبرها

  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • تسری امتیازات رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران نهضت سوادآموزی
  • آموزشیاران نهضت سواد آموزی مشمول قانون رتبه بندی معلمان هستند
  • تسری امتیازات قانون نظام رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران و راهنمایان تعلیماتی سازمان نهضت سوادآموزی
  • نارضایتی معلمان شاغل و بازنشسته از افزایش حقوق رتبه‌بندی
  • اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان در نهضت سوادآموزی
  • رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴
  • بلبشو در ارقام افزایش حقوق رتبه‌بندی معلمان شاغل و بازنشسته!