Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان استاندار کرمان گفت: باید منافع معادن به سراسر سطح استان کرمان برسد و توازن را در استان توزیع کنیم تا عدالت برقرار شود.

دکتر"علی زینی وند" پیش از ظهر امروز 13 اردیبهشت ماه در جلسه شورای معادن استان کرمان اظهار کرد: از حقوق دولتی معادن استان کرمان چیزی برنگشته و اگر بوده مقدار جزئی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به لزوم انجام مسئولیت های اجتماعی توسط شرکت های بزرگ و معادن افزود: باید از محل ظرفیت های معادن برای حل تنش آبی کرمان استفاده و برای این مسئله راهکار تعریف کرد که بخشی از این راهکارها از محل بخشش حقوق دولتی، مسئولیت اجتماعی و دادن محدوده جدید محقق می شود.

زینی وند تصریح کرد: مرّ قانون برای ما اهمیت دارد و حساس هستیم اما باید موضوعات مختلف برای همه شفاف شود.

استاندار کرمان بیان کرد: باید منافع معادن به سراسر سطح استان کرمان برسد و توازن را در استان توزیع کنیم تا عدالت برقرار شود.

وی در ادامه اظهار کرد: معطلی در بهره برداری از معدن زفتک ریگان تبدیل به مطالبه اجتماعی شده و گل گهر آمادگی فعال کردن محدوده های معدنی معطل و توانایی سرمایه گذاری دارد.

زینی وند خطاب به سرمایه گذار این معدن بیان کرد: نارضایتی مردم مسئله اجتماعی است و ادامه روند کنونی و عدم انجام کار به صلاح ما و شما نیست و تاکید داریم در مهلت سه ماهه کار عملیاتی شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در صورتی که معطلی معدن زفتک ادامه یابد، حتما تصمیم گیری خواهیم کرد، گفت: اگر معادن معطل مانده در استان کرمان را فعال کنیم، مشکل بیکاری نخواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، "شهباز حسن پور" رییس مجمع نمایندگان استان کرمان نیز در این جلسه گفت: باید 15 درصد از حقوق دولتی معادن استان کرمان که به خزانه واریز شده، به استان برمی گشت که کمتر از دو درصد به استان برگشته و ما شاکی هستیم.

در این جلسه اعلام شد: حقوق دولتی معادن سرچشمه و شهربابک در سال 98 میزان 1164 میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شورای معادن معادن کرمان حقوق دولتی معدن استان کرمان حقوق دولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۰۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراق مقصد ۵۰ درصد از محصولات صادراتی قزوین

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین، گفت: مقصد ۵۰ درصد از محصولات صادراتی استان قزوین کشور عراق است که بیش از ۸۰ درصد آن از طریق اقلیم کردستان عراق انجام می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، مهدی عبدیان ظهر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که به ریاست محمد مهدی اعلایی، استاندار قزوین در محل سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین در سال گذشته در حوزه ساماندهی کارکنان، دوره‌های آموزشی و غیره متمرکز شد، نتوانست در حوزه تجارت خارجی فعال باشد، اما در سال جاری برنامه‌ریزی جدی برای حوزه ی تجارت خارجی خواهد داشت.

وی ادامه داد: مقصد 50 درصد از محصولات صادراتی استان قزوین کشور عراق است که بیش از 80 درصد آن از طریق اقلیم کردستان عراق انجام می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین بیان کرد: با توجه به اینکه دفاتر تجاری به توسعه روابط خارجی و تجاری کمک شایانی را می‌کنند، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین به دنبال راه‌اندازی دفتر تجاری در اقلیم کردستان عراق است.

عبدیان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اتاق بازرگانی قزوین در سال گذشته نتوانست در نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی حضور داشته باشد، اما برای سال جاری برنامه‌ریزی جدی برای حضور در این نمایشگاه‌ها کرده است.

وی در پایان تاکید کرد: نمایشگاه توانمندی‌های تولید استان قزوین در اربیل عراق راه‌اندازی خواهد شد و اقدامات آن تا پایان فروردین صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه‌های کاهش پوسیدگی دندان
  • اقدام ایران، منطقی است و مبتنی بر حقوق حقه هر کشور
  • افزایش ۱۲۷ درصدی در اخذ حقوق دولتی در معادن آذربایجان غربی
  • زمین نهضت ملی مسکن حتی اگر ۱۰ دست هم به فروش برسد، آن را پس می‌گیریم
  • اخذ حدودهفت هزارمیلیارد ریال حقوق دولتی معادن آذربایجان‌غربی در سال گذشته
  • ریشه حقوق‌های نجومی با حساب واحد خزانه خشکیده می‌شود؟
  • اخذ ۶۷۸۰ میلیارد ریال حقوق دولتی معادن آذربایجان‌غربی در سال گذشته
  • افزایش ۹ درصدی بهره حقوق مالکانه معادن/درآمد ۸ همتی از صادرات معدنی‌ها و پتروشیمی‌ها
  • عراق مقصد ۵۰ درصد از محصولات صادراتی قزوین
  • بدترین وضعیت آبی در این استان