Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس ستاد انتخابات استان سیستان و بلوچستان گفت: ثبت‌نام برای شورای شهر و شورای روستا به صورت تفکیکی انجام شده و در مجموع ۲۱ هزار و ۱۱۶ نفر کل داوطلبین شورای شهر و روستای استان را تشکیل دادند - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، ابوذر کوثری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران ارکانی دارد که یکی مهمترین این ارکان انتخابات است و این رکن مهم در سرنوشت تک تک افراد جامعه تاثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد انتخابات استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: انتخابات دو فرصت مهم ایجاد می‌کند؛ اول اینکه مردم می‌توانند راجع به رویه‌های موجود و اتفاقات جاری کشور اعمال نظر کنند و دوم فرصتی برای خود جمهوری اسلامی ایران است تا سیاست‌های خود را با خواسته آحاد مردم تنظیم کند.

وی با بیان اینکه امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت چهار رکن اصلی انتخابات هستند، افزود: اقدامات مهمی اعم از ارزیابی و آنالیز ادوار انتخابات گذشته در ابعاد مختلف از جمله مباحث سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و زیرساختی و مسائل قومی و طایفه‌ای قبل از ورود داوطلبان به عرصه انتخابات برای بررسی نقاط ضعف و قوت انجام شده و پیش از این تیم‌های ترکیبی امنیتی، بازرسی و زیرساختی جهت ارزیابی به نقاط مختلف استان اعزام شده‌اند تا قبل از ورود به فرآیند انتخابات پیش‌بینی و سناریو داشته باشیم و در چارچوب اصول گام برداریم.

کوثری با بیان اینکه فرآیند انتخابات در 24 شهرستان و 59 بخش 83 هیئت اجرایی در سطح استان تعریف شده، گفت: ثبت‌نام برای شورای شهر و شورای روستا به صورت تفکیکی انجام شده و در مجموع 21 هزار و 116 نفر کل داوطلبین شورای شهر و روستای استان را تشکیل داده که ما در این عرصه شاهد رشد آمار ثبت‌نام‌کنندگان به میزان 14.6 درصد نسبت به دور گذشته هستیم. به طور متوسط برای هر کرسی شورای شهر 5.5 نفر و برای هر کرسی شورای روستا 9.2 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که زاهدان با 28 نفر برای هر کرسی شورای شهر بالاترین داوطلب را در سطح استان به خود اختصاص داده و پس از آن ایرانشهر، خاش و چابهار قرار دارند.

سلسله نشست‌های انتخاباتی «انتخاب اساسی» برگزار می‌شوددستگاه‌ها تمام ظرفیت خود را برای تبیین اهمیت انتخابات به‌کار گیرندمصباحی‌مقدم: اولویت جامعه روحانیت در انتخابات آیت‌الله رئیسی است/ از لاریجانی حمایت نمی‌کنیم

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه یک هزار و 530 نفر برای انتخابات شورای شهر  و 19 هزار و 586 نفر برای انتخابات شوراهای روستا در استان ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: از مجموع 51 شهر استان که انتخابات شورای شهر دارند، 45 شهر دارای شورای پنج نفره، پنج شهر زابل، خاش، سراوان و ایرانشهر دارای شورای هفت نفره و شهر زاهدان دارای ترکیب شورای 11 نفره است. از مجموع ثبت‌نام کنندگان 33 درصد به صورت الکترونیکی و مابقی با مراجعه به فرمانداری ثبت‌نام کرده‌اند که حدود 11 درصد این افراد رد صلاحیت شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون صلاحیت بیش از 80 درصد داوطلبین شورای شهر استان در هیئت نظارت تایید شده، گفت: برخی نامزدها شکایت‌های خود را به هیئت نظارت استان تقدیم کرده‌اند که پرونده آنها در دست بررسی است و نتایج به زودی اعلام می‌شود.

کوثری با اشاره به اینکه برای سه هزار و 494 روستای استان که واجد شرایط هستند انتخابات شورا را برگزار می‌شود، اظهار داشت: از مجموع این روستاها شوراهای 120 روستا پنج نفره و 3374 روستا سه نفره هستند و در کل تعداد اصلی کرسی‌های شورای روستایی سطح استان 10 هزار و 722 نفر است.

رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان با اشاره به رشد 15 درصدی ثبت‌نام بانوان برای نامزدی در انتخابات شورای شهر نسبت به دور قبلی، ادامه داد: 156 نفر از بانوان سطح استان برای شرکت در انتخابات شورای شهر شهر نام‌نویسی کرده‌اند. همچنین  14 درصد کل داوطلبین ثبت‌نامی در شوراهای روستایی استان بانوان هستند و به عبارتی دو هزار و 665 نفر از بانوان استان برای شوراهای روستایی نام‌نویسی کرده‌اند که نسبت به دور قبل 109 درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: بررسی ما نشان می‌دهد 52 درصد گروه سنی داوطلبین شهری و 50.5 درصد داوطلبین روستایی بین 25 تا 40 سال است که نشان دهنده ورود بیشتر جوانان به عرصه است. 56 درصد نامزدهای شورای شهر فرهنگی و کارمند هستند و 11 درصد نامزدهای شورای روستا در سطح استان کشاورز  هستند.

انتهای پیام/391/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان انتخابات شورای شهر سیستان و بلوچستان شورای روستا شورای شهر سطح استان ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۰۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محروم‌ ترین و برخوردارترین استان‌ های کشور کدامند؟

 استان سیستان وبلوچستان با اختلاف بسیار بالایی، محروم‌ترین استان ایران شناخته شده است.   به گزارش روزنامه اعتماد، مرکز پژوهش‌های مجلس تصویری از محرومیت در استان‌های کشور را ترسیم کرده است.     در بخشی از این گزارش می‌خوانید؛  مرکز پژوهش‌های مجلس با استفاده از شاخص فقر چندبعدی جهانی و با استفاده از داده‌های پرسشنامه درآمد و هزینه خانوار در سال 1401 تصویری از وضعیت موجود محرومیت در کشور ارایه کرده که بر مبنای آن، استان سیستان وبلوچستان با اختلاف بسیار بالایی، محروم‌ترین استان ایران شناخته شده است.   پس از سیستان و بلوچستان، استان‌های کرمان و خراسان جنوبی بیشترین درصد محرومیت را داشته‌اند و سمنان، اصفهان و قزوین کمترین درصد محرومیت در بین خانوارها را دارا هستند.   مطابق این رتبه‌بندی از وضعیت محرومیت در کشور نزدیک به 30 درصد از خانوارهای سیستان و بلوچستان در محرومیت به سر می‌برند که در مقایسه با سایر استان‌ها، عدد بسیار بالایی است. چرا که مثلا اختلاف سطح محرومیت سیستان و بلوچستان با استانی مانند تهران 28 درصد است!  کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد
  • آغاز رقابت نوبت اول کنکور سراسری در سیستان و بلوچستان
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده
  • محروم‌ ترین و برخوردارترین استان‌ های کشور کدامند؟
  • پیشرفت فیزیکی مسکن ملی سیستان و بلوچستان به ۵۰ درصد رسید
  • امدادرسانی هوایی به مناطق سیلزده قصرقند تداوم دارد
  • اعتراض دانشجویان دانشگاه سیستان به انتصاب مجدد مدیر متخلف
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی به بنا‌های تاریخی سیستان و بلوچستان