Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سرهنگ مجید درویشی روز دوشنبه در نشست خبری قرارگاه محرومیت زدایی شهرستان بهارستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۲۲ مرکز تخصصی محرومیت زدایی و نیکوکاری در ۲۲ محله شهرستان با کمک مؤسسات خیریه و گروه‌های جهادی در راستای توانمندسازی و هم افزایی محرومین و کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام می شود.

دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی شهرستان بهارستان با تأکید بر همراه سازی، موسسات، خیریه، گروههای جهادی و مراکز و ارگانهایی که در گذشته به صورت انفرادی هرکدام تعدادی افراد نیازمند تحت پوشش قرار می دادند بیان داشت: ساماندهی نیازمندان شهرستان در سامانه جامع ماهد آغاز شده و مراکز تخصصی کمک به افراد نیازمند در ۲۲ محله شهرستان بهارستان راه‌اندازی خواهد شد تا با تجمع مراکز به نام مرکز نیکوکاری به افراد نیازمند کمک شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: سامانه ماهد در جهت شفاف سازی و توزیع کمک ها راه اندازی شده و گروه‌های جهادی و مؤسسات خیریه می‌تواند به‌صورت هدفمند کمک‌های خودشان را به دست نیازمندان واقعی برسانند.

 وی بیان داشت: مددجویان بهزیستی و کمیته امداد می‌توانند تولیدات خودرا در این سامانه بارگذاری و به مرحله فروش برساند.

سرهنگ مجید درویشی در ادامه افزود: اتفاق خوبی در حوزه محرومیت زدایی با حضور فرماندار و کمیته امداد شهرستان انجام شده و دستگاه‌های دیگر هم تحت عنوان این قرارگاه پای کار باشند.

شهرستان بهارستان یکی از شهرستان‌های استان تهران با جمعیت بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر در غرب استان تهران قرار دارد.

برچسب‌ها ایرنا استان تهران کمیته امداد امام خمینی شهرستان بهارستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایرنا استان تهران کمیته امداد امام خمینی ایرنا استان تهران کمیته امداد امام خمینی شهرستان بهارستان اخبار کنکور شهرستان بهارستان افراد نیازمند محرومیت زدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۲۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم خودروهای پلاک شهرستان در آلودگی هوای تهران

سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: با توجه به تردد بالای خودروهای پلاک شهرستان در پایتخت، راهکاری برای دریافت معاینه فنی این خودروها می‌تواند در کاهش آلودگی موثر باشد.

به گزارش مشرق، سید محمدمهدی میرزایی قمی، در خصوص سهم سالانه خودروهای پلاک شهرستان در انتشار آلودگی هوای شهر تهران، افزود: بر اساس مطالعات سیاهه انتشار شهرداری تهران، میزان تولید و انتشار آلایندگی سالانه خودروهای پلاک شهرستانی در شهر تهران در بخش آلاینده‌های گازی ۷۵ هزار تن و در بخش ذرات معلق ۴۱۵ تن برآورد می‌شود، که این میزان نشان می‌دهد این خودروها سهمی معادل ۱۱ درصد از کل انتشار آلاینده‌های گازی و ۴ درصد در ذرات معلق شهر تهران را دارند.

وی با اشاره به این موضوع که تعدد خودروهای پلاک شهرستانی بر اساس اطلاعات دوربین‌های تردد شمار سطح شهر تهران در یک بازه زمانی یک ماهه برآورد گردیده است، گفت: سهم خودروهای پلاک شهرستان (غیر تهران) در ترددهای کل خودروهای عبوری شمارش شده در بازه یک ماه در شهر تهران حدود ۲۸.۷ درصد برآورد شده است.

میرزایی قمی با اشاره به تاکید رئیس شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر نیاز اعمال ضوابط خاص برای وضعیت آلایندگی خودروها در شهر تهران و همکاری شهرداری تهران و وزارت کشور جهت ارائه طریق برای الزام اخذ معاینه فنی خودروهای پایتخت در مراکز معاینه فنی شهر تهران، افزود: آزمون‌ها و کنترل‌های انجام شده در مراکز معاینه فنی شهر تهران منطبق بر آئین نامه، دستورالعمل و استانداردهای ابلاغی دولت انجام می‌گردد و به صورت مستمر صحت عملکرد مراکز معاینه فنی و انطباق سنجی رویه‌های آن مراکز با دستورالعمل‌ها توسط کارگروه استانی وزارت کشور، ستاد معاینه فنی خودروهای تهران و سایر دستگاه‌های نظارتی دارای تکلیف در این ارتباط پایش و کنترل می‌شود. مراکز معاینه فنی شهر تهران دارای بدنه کارشناسی و قوی بوده که با استفاده از تجهیزات به‌روزآوری شده خدمات کیفی و قابل اعتمادی را به مشتریان ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: در مراکز شهر تهران نظارت عالیه به صورت کامل و دقیق با استفاده از تجهیزات، نیروهای انسانی مجرب و دوربین‌های مستقر در مراکز انجام می‌شود و این ستاد با توجه به تکالیف قانونی تمام تلاش خود را برای جلوگیری از بروز هرگونه تخلف احتمالی و ارتقا سطح کیفی سلامت و صحت خدمات به شهروندان می‌کند.

میرزایی قمی گفت: بنا بر اظهار شهروندان و گاهاً اخبار منتشر شده در شبکه‌های مجازی متأسفانه شاهد آن هستیم برخی از مراکز در اطراف تهران دارای دقت لازم در انجام معاینه فنی نیستند و به راحتی برای خودروهای دارای نقص فنی و ایمنی معاینه فنی صادر می‌کنند. بدون تردید با وضعیت موجود تدبیر راهکاری توسط مدیران شهری برای الزام استفاده از خدمات معاینه فنی شهر تهران برای خودروهایی که در پایتخت تردد می‌کنند می‌تواند در کاهش آلودگی هوا مؤثر باشد.

سرپرست ستاد معاینه فنی در توضیح این مساله که آیا خودروهای پلاک شهرستانی فاقد معاینه فنی نیز اعمال قانون می‌گردند بیان کرد: تمامی پلاک‌ها (شخصی-دولتی -عمومی) وسایل نقلیه تهران و شهرستان توسط دوربین‌های سطح شهر تهران ثبت و به سامانه یکپارچه ملی معاینه فنی کشور به منظور بررسی وضعیت معاینه فنی خودرو ارسال می‌شود. در نهایت پس از طی فرایند مربوطه خودروهای فاقد معاینه فنی مشمول توسط پلیس اعمال قانون می‌شوند.

وی افزود: تمامی فرایندهای مربوط به پایش معاینه فنی خودروها به صورت هوشمند در بستر IT انجام شده و اطلاعات مربوط به معاینه فنی و یا مشخصات VIN متعلق بر هر پلاک از سرورهای ملی مرکزی پلیس و وزارت کشور استعلام گرفته می‌شود.

میرزایی قمی در خصوص اجرای طرح‌های تشویقی برای خودروهای پلاک شهرستان جهت دریافت معاینه فنی از مراکز شهر تهران افزود: امسال بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران برای خودروهای دارای معاینه فنی برتر تهران تخفیف ۲۰ درصدی عوارض تردد در محدوده‌های ترافیکی شهر تهران لحاظ شده است. همچنین بر اساس همین مصوبه برای نخستین بار دارندگان معاینه فنی از مراکز شهر تهران نیز مشمول ۱۰ درصد تخفیف می‌گردند که اجرای آن مستلزم ایجاد دسترسی لازم از طریق سامانه «سیمفا» وزارت کشور است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • افتتاح ۱۱۷ طرحِ محرومیت زدایی در بم
  • ۱۶۰ میلیارد لیتر کسری آب داریم
  • ۶۳ درصد حیوان گزیدگی در استان سمنان مربوط به سگ است
  • سهم خودروهای پلاک شهرستان در آلودگی هوای تهران
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج
  • بررسی طرح های عمرانی و محرومیت زدایی پیرانشهر
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج
  • طرح جهش ملی مسکن در کرمان نیازمند هم افزایی و کار جهادی است
  • احیای حساب ۱۰۰ امام(ره) گامی بلند در محرومیت زدایی روستاها
  • توزیع دومین کاروان حمایتی سپاه دربین سیل زدگان جنوب سیستان وبلوچستان