Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-29@08:56:06 GMT

تعرفه آب گران می شود؟

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۹۲۴۱۶

معاون آبفای کشور ضمن اشاره به بهره‌مندی ۴ میلیون مشترک از طرح آب امید گفت: هیچ موضوع تغییر تعرفه آب در دستور کار نیست. ناطقان: مسعود خشایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح آب امید از دی ماه سال 1399 اجرایی شده است، اظهار داشت: طبق برآورد اولیه 4 میلیون مشترک شامل 15 درصد خانگی مشترکانی هستند که رعایت الگوی مصرف را داشتند از پرداخت هرگونه وجه بابت آب بها معاف هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه با بررسی سه ماهه نخست از اجرای این طرح حدود چهار میلیون مشترک قبض آب بهای آنان صفر صادر شده است، افزود: تاکنون بحثی در مورد تغییر تعرفه انجام نشده است و از سوی دیگر منابع خوبی در حوزه آب و فاضلاب پیش‌بینی شده است که بعد از ابلاغ جداول تخصیص پیدا می‌کند.

معاون آبفا کشور با بیان اینکه با مساعدت و همراهی مجلس شورای اسلامی بودجه خوبی برای حوزه آب و فاضلاب در نظر گرفته شده است، ابراز داشت: سال جاری اعتبار خوبی را برای این حوزه در نظر گرفته شده است و یکی از بهترین سال‌ها از نظر میزان اعتبار است.

وی ضمن اشاره به اهداف طرح آب امید گفت: طرح آب امید با استناد به تصویب نامه هیات وزیران به منظور بهینه‌سازی مصرف و تشویق مشترکان به کاهش مصرف آب در حال اجرا است و مشترکان کم مصرف خانگی که از ابتدای دی‌ماه تا یک سوم الگوی تعیین شده در ماه از آب شرب استفاده کنند، از معافیت 100 درصدی در پرداخت صورتحساب آب‌بها بهره‌مند می‌شوند. منبع: تسنیم برچسب ها: تعرفه ، آب ، گران

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تعرفه آب گران طرح آب امید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۲۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکلات مالیات بر ارزش افزوده اصناف تا تیر ۱۴۰۳

علی محمودیان معاون کسب‌وکار اتاق اصناف ایران در گفت و گو با خبرنگار مهر، در مورد عمده مشکل مالیاتی اصناف اظهار کرد: اگرچه مالیات بر ارزش افزوده به صورت کلی شامل تمامی مشاغلی می‌شود که به هر طریقی به خرید و فروش کالا و خدمات می‌پردازند اما عمده مشکل اصناف نیز در همین بخش یعنی مالیات بر ارزش افزوده است.

وی افزود: بر همین اساس نیز بررسی‌ها نشان می‌دهد که اصناف در چرخه پرداخت مالیات بر ارزش افزوده چالش‌های زیادی دارند. در حال حاضر نگاهی که در دنیا در حوزه مالیات بر ارزش افزوده در بخش اصناف وجود دارد این است که ارزش افزوده را زمانی که مصرف کننده نهایی پرداخت می‌کند به عنوان تشویق پرداخت‌های مالیاتی بخشی از مالیات را به خود مصرف کننده عودت می‌دهند تا علاقمندی به توسعه و استفاده از سیستم شفاف گسترش یابد. اما این اتفاق در اقتصاد ایران رخ نمی‌دهد.

محمودیان ادامه داد: با توجه به چالش‌های عمده‌ای که در اقتصاد ایران وجود دارد ما نیز چاره‌ای نداریم جز اینکه مانند مدل‌های جهانی رفتار کنیم؛ یعنی مشوق‌های لازم را در حوزه مالیاتی ایجاد کنیم تا مشکلات و نارضایتی‌ها در بخش مالیات بر ارزش افزوده رفع شود.

وی گفت: نکته آن است که مالیات بر ارزش افزوده در بسیاری از کشورهای دنیا اعمال می‌شود و ما هم جدا از کشورهای دیگر نیستیم اما مساله این است که در کشورهای دیگر قانون مالیات بر ارزش افزوده با ساز وکاری درست همراه شده است که ما هم باید تلاش کنیم تا نقایص این قانون را رفع کنیم.

معاون کسب‌وکار اتاق اصناف ایران تصریح کرد: صحبت با اصناف مختلف نشان می‌دهد که عمده چالش اصناف ما این است که مالیات بر ارزش افزوده را به حلقه‌های قبل از زنجیره باید بپردازند و این در حالیست که مصرف کننده نهایی به ویژه از نظر فرهنگی، آمادگی پرداخت این مالیات را ندارد.

وی گفت: این در حالیست که پرداخت ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده عدد قابل توجهی است. این مالیات از سود واحدهای صنفی برداشته می‌شود که سود کم شده از واحد صنفی قابل توجه است. بنابراین یکی از حوزه‌های کلیدی که باید حل شود مربوط به مالیات بر ارزش افزوده اصناف می‌شود.

محمودیان تاکید کرد: البته با توجه به شکواییه های زیادی که در این بخش وجود دارد با استفاده از ظرفیت اتاق اصناف ایران در تلاش هستیم که با انجام مذاکرات اولیه با وزارت امور اقتصادی و دارایی، فرایند نگرانی اصناف در حوزه مالیات را برطرف کنیم که البته هنوز به دستاورد جدیدی نرسیده‌ایم. منتهی در برنامه است که تا قبل از رسیدن به تیرماه ۱۴۰۳ بتوانیم عمده مشکلات مربوط به مالیات بر ارزش افزوده اصناف را حل کنیم.

کد خبر 6040025 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • حل مشکلات مالیات بر ارزش افزوده اصناف تا تیر ۱۴۰۳
  • تولید ۳۰۰ محصول هنری و سینمایی در کانون پرورش فکری کشور
  • با اصلاح قانون انتخابات شاهد اتفاقات خوبی بودیم
  • گردشگری را از شهر خودمان آغاز کنیم
  • گردشگری را از شهرهای خودمان آغاز کنیم
  • اشتغال و امید آفرینی با احیای واحدهای راکد
  • آمادگی تمامی ظرفیت‌های سیستان وبلوچستان برای پذیرایی از میهمانان نوروزی
  • شعار سال در اردستان محقق شود/ لزوم تشکیل قرارگاه
  • همه ظرفیت‌ها برای پذیرایی از میهمانان نوروزی فراهم شود
  • تورم استان قم در ماه‌های آخر سال گذشته کاهش چشمگیری داشته‌است