Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@21:21:16 GMT

موضع گیری میشل عون درباره ترسیم مرز دریایی با رژیم صهیونیستی

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۹۲۸۸۷

موضع گیری میشل عون درباره ترسیم مرز دریایی با رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «میشل عون»، رئیس جمهوری لبنان بر حق این کشور در بهره‌برداری از منابع طبیعی در منطقه اقتصادی دریایی این کشور تاکید کرد.

عون تصریح کرد که همکاری لبنان برای از سرگیری مذاکرات با رژیم صهیونیستی تحت نظارت امریکا نشانگر تمایل این کشور در حصول نتایح مثبت برای حفظ ثبات منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در جلسه هیات لبنانی مذاکره کننده بر سر ترسیم مرزهای دریایی جنوبی این کشور با رژیم صهیونیستی که با حضور فرمانده ارتش و دیگر اعضا برگزار شد، بر اهمیت تصحیح مرزهای دریایی این کشور با رژیم صهیونیستی بر اساس قوانین بین المللی تاکید کرد.

رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۴۸ به خاک لبنان با اهداف امنیتی، آبی و اقتصادی نظر داشته است و بر این اساس بارها در مراحل مختلف تاریخی درصدد تحقق اهداف خود در این باره بوده است؛ اما مقاومت لبنان همواره در مقابل این رژیم ایستاده است. در سال ۲۰۰۰ نیز ارتش لبنان با وجود تلاش آمریکا برای تحمیل خط مرزی طبق زیاده خواهی‌های اسرائیل و یا همان خطی که به «خط آبی» معروف است، در برابر تلاش‌های تل آویو ایستادگی کرد.

لبنان به دنبال حل و فصل اختلافات مرزی دریایی است تا به این ترتیب بتواند تلاش خود برای جست و جوی نفت و گاز در دریا را آغاز کند.

کد خبر 5203934

منبع: مهر

کلیدواژه: لبنان رژیم صهیونیستی میشل عون ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی فلسطین عراق ایران عربستان سعودی افغانستان انتخابات فلسطین روسیه لبنان جو بایدن برجام ترکیه مذاکرات وین رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۲۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان

حزب الله بامداد سه‌شنبه شهادت یکی از اعضای خود در حمله رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان را تأیید کرده است

به گزارش مشرق، حزب‌الله اعلام کرد که « «محمد خلیل عطیه»» ملقب به «ساجد» از اعضای این جنبش در راه قدس به شهادت رسیده است.

براساس این گزارش وی از ساکنان دهستان «قانا» در جنوب لبنان بود.

همزمان نیز منابع خبری از حملات هوایی و توپخانه‌ای شدید رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی لبنان خبر دادند.

مناطق اطراف شهرک‌های «بیت لیف»، «عیتا الشعب»، «یارون»، «المحمودیه»، «العیشیه» و ارتفاعات «جبل ابو راشد» هدف حملات اشغالگران رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

با آغاز عملیات طوفان الاقصی توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در حمایت از مردم فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز بارها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل
  • موضع‌گیری وزیر بهداشت عراق درباره مجروحان در غزه
  • موضع‌گیری جدید عمار حکیم درباره غزه
  • مقاومت منطقه معادلات جدیدی را به صهیونیست‌ها تحمیل کرده است
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی در عمق خاک لبنان
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان
  • موضع ایران نسبت به کشف گورهای دسته جمعی در محیط بیمارستان ناصر در غزه
  • حمله حزب‌الله لبنان به موضع صهیونیستی «مسکاف عام»
  • ببینید | عملیات جدید حزب‌ الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی
  • هنیه: موضع آمریکا درباره رفح فریبکارانه است