Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین مازندران سید عباس موسوی عصر یکشنبه در حاشیه نشست هم اندیشی و بررسی طرح شهید سلیمانی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه تشدید نظارت‌ها برای رعایت دستورالعمل‌ها و قرنطینه افراد دارای بیماری از مهمترین برنامه‌ها است، افزود: باید با قرنطینه افراد بیمار جلوی سرایت بیماری به دیگران گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار داشت: در مرحله جدید طرح شهید سلیمانی مقرر شد برای گسترش واکسیناسیون با بسیج همکاری داشته باشیم و امیدواریم این مرحله نیز به خوبی پیش رود و بیماری مهار رود.

 

موسوی با بیان اینکه پایان ماه مبارک رمضان و یا انتخابات احتمال ایجاد تجمع‌هایی را ممکن می‌سازد، گفت: امیدواریم با همکاری بخش‌های مختلف، وضعیت را کنترل کنیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های مقابله با کووید 19 یادآور شد: در پیک چهارم کرونا شاهد روند کاهشی ابتلاء و بستری بیماران در استان هستیم.

 

وی درباره طرح واکسیناسیون در استان گفت: در فاز اول تزریق واکسن پرسنل بهداشت و درمان تقریباً تمام شده و مرحله اول فاز دوم و تزریق واکسن افراد بالای ۸۰ سال در دست انجام است.

 

موسوی با بیان اینکه مازندران دومین استان کشور از نظر سالمندی است، تصریح کرد: امیدواریم با تأمین واکسن‌های بیشتر، تزریق واکسن سالمندان را به پایان برسانیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره اثرات طرح شهید سلیمانی در استان گفت: فعال شدن تیم‌ها ی بیماریابی، انجام تست‌ها، اعمال قرنطینه، حمایت از افراد نیازمند از جمله اثرات اجرای طرح شهید سلیمانی بوده است.

 

فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز نظارت بر قرنطینه و رسیدگی به بیماران نیازمند را از جمله اثرات و پیامدهای اجرای طرح شهید سلیمانی بیان کرد و گفت: امیدواریم در پوشش همگانی واکسیناسیون نیز به توفیقاتی دست یابیم.

   

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: موج چهارم کرونا طرح شهید سلیمانی رعایت پروتکل های بهداشتی طرح شهید سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۳۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنفلوانزا ممکن است سخت تر از کووید به سلامت مغز آسیب برساند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، این مطالعه، بیمارانی را که به دلیل کووید یا آنفلوانزا در بیمارستان بستری شده بودند، مورد بررسی قرار داد.

محققان دانشگاه میشیگان از سوابق پزشکی برای مقایسه بیش از ۷۷۰۰۰ نفری که به دلیل کووید در بیمارستان بستری شده بودند با همان تعداد افرادی که به دلیل آنفلوانزا در بیمارستان بستری شده بودند، استفاده کردند.

سپس، تعداد افرادی که در طول سال بعد از آن برای هر یک از شایع‌ترین اختلالات عصبی نظیر میگرن، صرع، سکته مغزی، نوروپاتی، اختلالات حرکتی و زوال عقل، تحت درمان قرار گرفته بودند را بررسی کردند.

در اینجا یک نگاه اعدادی به یافته‌ها آمده است:

• در مجموع، ۳.۲٪ از مبتلایان به آنفلوانزا و ۲٪ مبتلایان به کووید به خاطر میگرن تحت درمان قرار گرفتند و ۲.۱٪ از بیماران آنفلوانزا و ۱.۶٪ از بیماران کووید، مراقبت‌های صرع را دریافت کردند.

• علاوه بر این، ۲.۴٪ مبتلایان به آنفلوانزا به خاطر سکته مغزی تحت درمان قرار گرفتند، در مقایسه با ۲٪ از بیماران مبتلا به کووید. ۳.۶٪ از بیماران آنفلوانزا و ۱.۹٪ از بیماران کووید به دلیل نوروپاتی تحت درمان قرار گرفتند. و ۲.۵ درصد از بیماران آنفلوانزا و ۱.۵ درصد از بیماران کووید به دلیل اختلال حرکتی درمان دریافت کردند.

• نرخ زوال عقل برای دو عفونت ویروسی مشابه بود- ۲.۳٪ از بیماران آنفلوانزا و ۲٪ از بیماران کووید مراقبت برای این وضعیت دریافت کردند.

• در مجموع، ۴.۹ درصد از بیماران آنفلوانزا و ۲.۸ درصد از بیماران مبتلا به کووید یک سال پس از بیماری خود دچار یک وضعیت عصبی جدید شدند.

کد خبر 6062491

دیگر خبرها

  • توزیع ۶ هزار دز واکسن نیوکاسل بین پرورش دهندگان بومی در قاینات
  • پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س) در شیراز
  • پذیرش بیش از ۱۱ هزار بیمار در بیمارستان قلب الزهرا (س)
  • حضور امام جمعه همدان در بیمارستان فوق تخصصی کودکان
  • ارائه بیش از ۱۱ هزار خدمت درمانی در بیمارستان قلب الزهرا (س) شیراز
  • وضعیت همراهان بیماران بستری در مراکز درمانی تعیین تکلیف شود
  • وضعیت همراهان بیمار بستری در مراکز درمانی تعیین تکلیف شود
  • وضعیت همراهان بیماران بستری را تعیین تکلیف کنید
  • آنفلوانزا سخت تر از کووید به سلامت مغز آسیب می رساند
  • آنفلوانزا ممکن است سخت تر از کووید به سلامت مغز آسیب برساند