Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@15:23:35 GMT

هشت فرهنگی در دزفول به علت کرونا جان باختند

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۹۳۲۴۰

هشت فرهنگی در دزفول به علت کرونا جان باختند

به گزارش ایرنا رضا محمدی خباز عصر دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش دزفول در سالن جلسات ناحیه مقاومت بسیج دزفول افزود: آموزش و پرورش شهرستان دزفول حدود ۸۰ هزار دانش آموز و پنج هزار نیروی فرهنگی دارد که ساماندهی این نیروها زمان بر است و هر سال باید تغییراتی در این زمینه اعمال شود.
وی با بیان اینکه حدود ۴۰۰ مدرسه در دزفول وجود دارد که ساختمان برخی از آنها متعلق به ۵۰ تا ۸۰ سال پیش است، ادامه داد: بین ۸۰ تا ۹۰ مدرسه دزفول ۲نوبته هستند البته خیرین و نوسازی مدارس نیز کمک کرده‌اند ولی ایت کمک‌های قطره چکانی باعث می‌شود هنگامی که اولین مدرسه نوسازی شد آخرین مدرسه نیاز به بازسازی دوباره داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدی خباز بیان کرد: در حال حاضر یک سوم نیروهای ستادی آموزش و پرورش فعالیت می کنند و بقیه به صورت دورکاری فعال هستند.

وی افزود: برنامه ریزی برای سال آینده سخت است ولی با ایثار نیروها این مهم محقق و در شرایط کرونایی نیروها علاوه بر ساعت های کاری در شیفت مخالف هم فعالیت خود را ادامه دادند. 
مدیر آموزش و پرورش دزفول گفت: امسال با کمبود ۵۰۰ تا ۷۰۰ معلم در دزفول مواجه هستیم که حدود ۱۸ هزار ساعت در هفته و حدود ۷۰ هزار ساعت در ماه می‌شود.

وی ادامه داد: اگر این موضوع مدیریت نمی‌شد ۷۰۰ کلاس بدون معلم داشتیم ولی با نیروهای پرشوق و مسوولیت پذیر و راهنمایی اداره کل حتی یک معلم بدون کلاس نداشتیم و به جای ۱۵ شهریور، پارسال کلاس‌ها از اول شهریور آماده بودند.
محمدی خباز با بیان اینکه سال آینده نیز ۷۰۰ نیروی آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند، گفت: بیش از ۲هزار معلم را در روستا ساماندهی کردیم و حتی یک معلم اضافه کار و حق التدریسی در مناطق روستایی دزفول به کار گرفته نشد.

وی افزود: مناطق روستایی و محروم در اولویت بودند و کمبودها به مرکز شهر منتقل شدند تا از ورود دانش آموزان حاشیه به شهر جلوگیری شود و مدارس مناطق روستایی به میانگین حداقل برسند ضمن اینکه خانواده های روستایی اعتماد به نفس داشته باشند.
مدیر آموزش و پرورش دزفول گفت: سال آینده نیز با مشکلات زیادی مواجه هستیم ولی با برنامه ریزی انجام شده تلاش بر این است درصورت کمبود یکهزارو ۵۰۰ معلم نیز هیچ کلاسی بدون معلم نماند.
وی خواستار همکاری اداره کل آموزش و پرورش خوزستان برای حل مشکلات نیروی انسانی دزفول شد و افزود: طبق شنیده ها ممکن است فقط  بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ نیرو به دزفول تعلق گیرد که یک دهم نیاز ما است؛ برخی نیروها غیربومی هستند و برخی دیگر ساکن سایر شهرها هستند که امیدواریم با انتقالی نیروهای دزفولی فعال در سایر شهرها موافقت شود.
محمدی خباز گفت: ۶۰ تا ۷۰ درصد سرویس بهداشتی مدارس روستایی دزفول معیوب هستند که یکی از خیرین حدود ۹۸ سرویس بهداشتی را تعمیر کرد. 
وی افزود: ساخت ۲۶۰ چشمه سرویس بهداشتی با مشارکت خیرین، رنگ آمیزی ۱۷ هزار متر مربع کلاس درس، ایزوگام ۵۰ هزار متر مربع از محل اعتبارات صرفه جویی درآمدهای اختصاصی آموزش و پرورش و جمع آوری میلیاردها تومان اموال اسقاطی از مدارس، بازسازی و ارسال مجدد حدود ۴۰۰ سرویس و جمع آوری و بازسازی ۲هزار میز و نیمکت از دیگر اقدامات انجام شده است.
وی به فعالیت ۲هزار و ۵۰۰ سرویس حمل و نقل در مسیر شهر و روستا برای جابجایی دانش آموزان اشاره و بیان کرد: پیش از این ۷۰ درصد دانش آموزان در یک قسمت شهر تجمع داشتند که با مدیریت ثبت نام طبق کروکی در سال گذشته این مشکل تا حدودی مرتفع شده و اگر این روند ادامه یابد تا سه سال آینده مدارس دزفول تک نوبته خواهند شد.

کمبود ۱۲۰ مدرسه در دزفول
مدیر آموزش و پرورش دزفول گفت: ۱۱ منطقه در دزفول داریم که نه زمین دارند و نه مدرسه؛ این مناطق شامل کوی انقلاب، رسالت، سعدی، بهمن، مدرس، طالقانی، پیام نور و زیباشهر هستند.

وی با بیان اینکه کوی ذوالفقار دزفول با کمبود ۶ مدرسه مواجه است، افزود: ۱۲۰ مدرسه ۶ تا ۱۲ کلاسه در مناطق مختلف دزفول کمبود داریم.
محمدی خباز با قدردانی از همکاری نیکوکاران دزفول گفت: اگر ۲۰ درصد اعتبار ساخت مدرسه توسط خیرین تامین شود مابقی طرح توسط دولت تکمیل می‌شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا مدارس دزفول خوزستان پروندهٔ خبری کرونا و تداوم شرایط قرمز در خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مدارس دزفول ویروس کرونا مدارس دزفول خوزستان اخبار کنکور آموزش و پرورش دزفول محمدی خباز سال آینده دزفول گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۳۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ صحرايي افزود: مدارس جايگاه تحقق عدالت آموزشي است و سهم دانش آموزان مناطق محروم براي ورود به مدارس خاص بايد بيشتر شود.

وزير آموزش و پرورش با اشاره به اينكه امكانات مدارس بايد بين همه دانش آموزان مناطق مختلف كشور تقسيم شود اظهار داشت: رئيس جمهور محترم بر ارتقاي كيفيت و تقويت مدارس دولتي تاكيد دارد و بايد تلاش كنيم كيفيت آموزشي و تربيتي مدارس دولتي را ارتقا دهيم اين امر با همكاري و همراهي معلمان ميسر مي‌شود.

وي با اشاره به ضرورت تقويت مدارس دولتي ابراز داشت: تامين نيروي مورد نياز مدارس دولتي، تهيه و تدوين برنامه عملياتي براي تقويت و ارتقاي مدارس دولتي، ارزيابي مستمر عملكرد مدارس دولتي، طراحي استانداردهاي تقويت مدارس دولتي و تدريس معلمان خاص در اين مدارس از جمله مواردي است كه بايد مورد توجه جدي قرار گيرد.

وزير آموزش و پرورش در ادامه تاكيد كرد: هدف اصلي ما در آموزش و پرورش، تقويت جايگاه مدرسه است براي تقويت و ارتقا جايگاه آن بايد برخي از محدوديت‌ها را بر داشته واختياراتي را به اين مدارس تفويض كنيم.

دیگر خبرها

  • ۱۷ هزار معلم در استان مرکزی خدمت می کنند
  • ۸۸ مدرسه شهرستان بیرجند دو نوبته است/نیاز به ۱۰۹ کلاس درس
  • طرح «بوم»؛ شکوفایی خلاقیت‌ها یا باری روی دوش معلم؟
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد به مناسبت هفته معلم
  • "همه ما مدیون توییم" شعار هفته معلم ۱۴۰۳
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان