Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان مدیر بیمه سلامت منطقه شمال استان اصفهان از تمدید پوشش بیمه ای صندوق های کارکنان دولت، روستائیان و سلامت همگانی تا پایان شهریور سال جاری خبر داد.

مسلم آشوری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: به علت شیوع ویروس کرونا و لزوم کاهش مراجعه بیمه‌شدگان به مراکز اداری، اعتبار پوشش بیمه‌ای صندوق‌های کارکنان دولت، روستاییان و سلامت همگانی تا پایان شهریور ماه امسال به صورت سیستمی تمدید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، افزود: بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت با شماره گیری کد دستوری( #۱۶۶۶*) می‌توانند از نوع صندوق بیمه‌ای و تاریخ اعتبار دفترچه بیمه سلامت خود اطلاع پیدا کنند. همچنین بیماران خاص صندوق ایرانیان نیز مشمول این تمدید اعتبار شده‌اند.

مدیر بیمه سلامت منطقه شمال اصفهان تصریح کرد: شهروندانی که عضو صندوق سلامت همگانی و صندوق روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر هستند و دفترچه بیمه سلامت آنها دارای برگه است، به صورت سیستمی تا پایان شهریور تمدید شده و می توانند از خدمات دولتی بیمه سلامت در سال جاری بهره مند شوند.

 آشوری گفت: شهروندانی که تاکنون دفترچه بیمه نداشته و یا فاقد بیمه هستند نیز می‌توانند به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت به مدت شش ماه قرار بگیرند و از خدمات پزشکی در کلینیک‌های ویژه دولتی و بستری در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی استفاده کنند.

وی افزود: هم اکنون ۹۰ درصد هزینه‌های بستری و ۷۰ درصد هزینه‌های سرپایی بیمه شدگان در مراکز درمانی طرف قرارداد توسط بیمه سلامت پرداخت می شود.

مدیر بیمه سلامت منطقه شمال اصفهان با اشاره به آغاز رسمی جایگزینی تدریجی نسخه نویسی الکترونیک به جای دفترچه بیمه سلامت، اظهار کرد: از ابتدای اردیبهشت سال جاری سامانه سرویس های شهروندی بیمه سلامت، جهت ارائه خدمات به بیمه شدگان راه اندازی شد.

آشوری تصریح کرد: سامانه ارائه خدمات شهروندی با قابلیت های احراز هویت بیمه شده بر اساس شماره ملی و شماره موبایل، امکان مشاهده اطلاعات هویتی و بیمه‌ای، تغییر عکس، تمدید اعتبار بیمه، مشاهده نسخه و ریز نسخه شامل تجویزی و خدمات ارائه شده راه اندازی شده است.

آشوری خاطرنشان کرد: سامانه سرویس های شهروندی بیمه سلامت، در نشانی https://eservices.ihio.gov.ir/esc قابل دسترسی است و امکانات این سامانه به زودی از طریق برنامه های موبایلی با آدرس جدید نیز فراهم و اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها کروناویروس بيمه سلامت تا پایان شهریور سلامت همگانی دفترچه بیمه بیمه شدگان بیمه سلامت بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۳۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولد ۷۰ نوزاد در مرکز درمان ناباروری رویش بیرجند

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی از تولد ۷۰ نوزاد در مرکز درمان ناباروری رویش بیرجند طی سال گذشته خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علی اربابی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیمه سلامت، خدمات ناباروری را پوشش داده تا با این اقدام هم به خانواده‌ها از نظر مالی و کاهش هزینه‌های درمان کمک شود و هم اقدام مناسبی برای تحقق قانون جوانی جمعیت باشد.

وی گفت: امیدواریم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، مرکز درمان ناباروری رویش و سایر دستگاه‌های ذیربط بتوانیم تسهیلگر و کمک‌کننده‌ خوبی برای افزایش نرخ رشد جمعیت باشیم. خوشبختانه در مرکز درمان ناباروری رویش، تمامی آزمایشات بسته خدمتی ناباروری انجام می‌شود و بیمار برای انجام این آزمایشات نیاز مراجعه به خارج از مرکز را ندارد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی از تولد 70 نوزاد در این مرکز در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: با توجه به پوشش بیمه‌ای خدمات ناباروری و افزایش مراجعات به مرکز رویش، شاهد افزایش تولد نوزاد با استفاده از خدمات مرکز درمان ناباروری رویش بیرجند هستیم و نسبت به سال 1401 که نوزادان متولد شده 45 مورد بوده، رشد خوبی داشته است.

اربابی از رایگان‌شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر 7 سال نیز خبر داد و گفت: در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تمامی خدمات در اسناد بستری، بستری موقت، تحت نظر اورژانس و سرپایی شیرخواران و کودکان زیر هفت سال(به استثناء داروی سرپایی)، و استفاده از ابزار(کیت) تولید داخل غربالگری نوزادان، در مراجعه به مراکز تشخیصی و درمانی بخش دولتی دانشگاهی، رایگان است. قوانین مربوط به این موضوع در سامانه‌های الکترونیک سازمان بیمه سلامت ایران در حال پیاده‌سازی است تا بیمه شدگان سلامت از آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/252/

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص از خدمات بیمه سلامت
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی ویژه
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند
  • مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر هرمزگان برای بیمه رایگان تمدید شد
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • بهره‌مندی اصحاب فرهنگ و هنر از خدمات بیمه تأمین اجتماعی
  • تمدید مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر برای بیمه رایگان
  • تولد ۷۰ نوزاد در مرکز درمان ناباروری رویش بیرجند
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج