Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@00:15:45 GMT

با ۱۰ کار ساده در خانه شادی را به خود هدیه دهید

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۹۳۶۲۵

با ۱۰ کار ساده در خانه شادی را به خود هدیه دهید

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، خانه شما جلوه گر همان چیزی است که خود شما هستید؛ به طوری که آن چه که درون مرز‌های دیوار خانه تان انجام می‌دهید، نه تنها روحیه شما را شکل می‌دهد، بلکه روی بهره وری و همچنین، چشم انداز شما از زندگی نیز تأثیر می‌گذارد.

مطالعات علمی نشان داده است که شما می‌توانید با درست کردن عادات کوچکِ روزانه که زندگی روزمره تان را تشکیل می‌دهند، بر روی خوشبختی خود تأثیر بگذارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا درواقع، این شما هستید که چشم انداز خود از زندگی را کنترل می‌کنید و در این میان, جالب است بدانید که چگونه چند تغییر در عادت‌های روزمره شما می‌تواند یک کاتالیزور برای تغییر مثبت و معنی دار باشد.

به همین منظور، در ادامه چند کار ساده وجود دارد که می‌توانید هر روز انجام دهید تا در خانه احساس شادی کنید.

تختخواب خود را مرتب کنید

گرچن رابین، نویسنده کتاب پرفروش نیویورک تایمز به نام «پروژه خوشبختی» توضیح می‌دهد که این کار سه دقیقه ای، یکی از ساده‌ترین عادت‌هایی است که می‌توانید برای تأثیر مثبت بر شادی خود انجام دهید.

همه چیز را آماده کنید

شما باید سعی کنید همیشه و در همه حالت‌ها خودتان را آماده کنید چرا که این یک حقیقت است که هرج و مرج و شلوغی باعث استرس می‌شود و در مقابل, نظم دادن به کار‌ها باعث ازبین رفتن استرس شما می‌شود.

بیشتر بخوانید

مدیریت زمان بهتر با استفاده از لیست وظایف

مراحل انجام کار بسیار ساده است؛ به طوری که فقط کافی است سه دقیقه وقت بگذارید و قبل از این که اتاق را ترک کرده، آن را مرتب کنید و همه چیز را سر جای خودش قرار دهید تا نه چیزی را گم کنید و نه این که استرس به هم ریخته بودن آن را داشته باشید.

در خانه از وسایلی استفاده کنید که احساسات شما را برانگیخته می‌کنند و باعث لطافت روح شما می‌شوند


یکی از دلایلی که تجربه‌ها و خاطرات آن‌ها باعث می‌شوند که از چیز‌های مادی، بیشتر خوشحال شویم، چرخه لذت تجربیات است.

برنامه ریزی برای یک تجربه، انتظار برای آن، لذت بردن از آن تجربه و سپس, به یاد آوردن تجربه, مواردی است که می‌توانید فقط با نگاه کردن به یک عکس خاطره انگیز به یاد آورید. بنابراین، خانه خود را به یک گالری از خاطرات مثبت تبدیل کنید.

هر روز یک قدردانی یک خطه بنویسید

قبل از خواب، یک خاطره مثبت از آن روز برای خود بنویسید و اگر بچه دارید، می‌توانید از بچه‌های خود درمورد بهترین قسمت روزشان بپرسید.

انعکاس، بخش مهمی از خوشبختی است و مکث کردن برای تأمل درخصوص  یک رویداد مثبت روزانه باعث ایجاد حس قدردانی می‌شود چرا که وقتی بعداً،  چیزی را فراموش کردید و حتی حافظه شما ازبین رفت، از قبل, همه ماجرا‌های خود را ثبت کرده اید و در این میان, اگر در شروع کار با خاطره نویسی مشکل دارید، برای راهنمایی خود یک کتاب بخرید.

اگر نمی‌توانید از چیزی بیرون بیایید، خودتان را در آن غرق کنید

ظرف‌ها قرار نیست خودشان را بشویند و این شما هستید که این کار را انجام می‌دهید و اگر این کار را با لذت انجام دهید از آن لذت خواهید برد و این کار را دوست خواهید داشت. به همین منظور، مشغول ظرف شستن شوید و حتی آب گرم و یا سردی که روی دستانتان ریخته می‌شود را حس کنید و حتی از افتادن حباب‌های ریز روی دستان خود لذت ببرید که می‌توانید این کار را با گوش دادن موسیقی مورد علاقه خود انجام دهید تا لذت بیشتری از همین ظرف شستن ساده ببرید.

قبل از این که از روی تخت خود بلند شوید به این فکر کنید که در آن روز چه هدفی برای انجام کار دارید و نیت خود را مشخص کنید.

دالی لاما در کتاب «هنر خوشبختی» می‌گوید: " هر روز، هنگامی که از خواب بیدار می‌شوید به این موضوع فکر کنید که امروز, من خوش شانس هستم که زنده ام و من یک زندگی انسانی گرانبها دارم که نمی‌خواهم آن را هدر دهم. "

هر روز قبل از این که از جای خود بلند شوید با خودتان یک جمله مثبت را تکرار کرده و سعی کنید هر روز به خود یک جمله متفاوت بگویید تا روزتان را خاص شروع کنید و به پایان برسانید.

به دیگران لطف و محبت کنید حتی اگر کم و کوچک باشد و از آن‌ها انتظاری برای جبران لطف و محبت خود نداشته باشید.

در این موارد حتی نباید انتظار یک تشکر هم از طرف مقابل داشت. بنابراین، می‌توانید با کار‌های روزانه زندگی مشترک خود شروع کنید. به طور مثال، می‌توانید به جای همسرتان چمن‌های باغچه را کوتاه کنید و در این میان، توقع تشکر کردن هم نداشته باشید و حتی می‌توانید به جای زن خود ظرف‌ها را بشویید و خانه را مرتب کنید بدون این که  سر او منت بگذارید.

بیشتر بخوانید

۸ ویژگی افرادی که می‌توانید روی آن‌ها حساب باز کنید

توانایی ایجاد روابط قوی و سالم، یکی از بزرگترین عوامل موثر در سلامتی و خوشبختی است، امّا وقتی سعی می‌کنید برای کاری که برای فرد مقابل انجام داده اید از او امتیاز بگیرید و توقع تشکر داشته باشید حُسن انجام کار و محبتی که کرده اید را ازبین می برید.

روزانه، حداقل به یک عضو خانواده و یا دوستان خود زنگ بزنید

شما می‌توانید این کار را زمانی انجام دهید که مشغول انجام دادن کار دیگری هستید، امّا توجه کنید که پیام دادن و ایمیل زدن جزو این کار محسوب نمی‌شود. بنابراین، تلفن را بردارید و با آن‌ها تماس بگیرید و حال آن‌ها را بپرسید.

ما انسان‌ها موجوداتی اجتماعی هستیم و مطالعات نشان می‌دهد حتی درمواردی که حس معاشرت و ارتباط برقرار کردن با دیگران را نداریم و یا به طور طبیعی, ترجیح می دهیم درونگرا باشیم, معاشرت و تعامل با عزیزانمان باعث می‌شود که احساس بهتری داشته باشیم.

برای چیز‌هایی که باعث می‌شوند حال خوبی داشته باشید هزینه کنید

پول هایتان را پس انداز کرده و سپس، برای یک دورهمی و یا دیدن یک فیلم جذاب هزینه کنید، چون این کار‌ها باعث می‌شوند شما افرادی که دوست دارید را در کنار خود داشته باشید و  حال خوبتان را با آن‌ها تقسیم کنید و از کنار هم بودن و سرگرمی‌های مشترک خود لذت ببرید که در این میان، فراموش نکنید که از این لحظات خود عکس بگیرید و برای این منظور, از دکوراسیونی استفاده کنید که باعث آرامش روح و جسم شما می‌شود تا بتوانید به مرور زمان, خاطره‌های عزیزانتان و این لحظه ها را زنده نگه دارید.

با قدرتی بالا ارتباط برقرار کنید که باعث خوشبختی شما می‌شود

فقط یک قدم به عقب برگردید تا متوجه شوید که بخشی از یک جهان عظیم هستید و قبل از خواب، فقط چند دقیقه را به فکر قدرتی بالا  اختصاص دهید و در طبیعت قدم بزنید و این اتفاق را در دفتر خاطرات خود بنویسید و سعی کنید یک فضای خوب در خانه خود ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید

چگونه در زندگی موفق باشیم؟

ترجمه از فاطمه میرزایی
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روانشناسی خانواده شخصیت شناسی خوشبختی در زندگی داشته باشید انجام دهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۳۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوزپه روسی: روی کین انتخابی عالی برای انجام یک خانه‌تکانی در منچستریونایتد است

مهاجم ایتالیایی پیشین شیاطین سرخ، نام هم تیمی سابقش را به عنوان گزینه‌ای ایده‌آل برای جانشینی تن هاخ مطرح کرده است. 

جوزپه روسی در روی کین این توانایی را دیده است که به جای اریک تن هاخ روی نیمکت منچستریونایتد مشغول به کار شود.

طرفداری | به گزارش سایت گل، آینده تن هاخ در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، زیرا در صورتی که این سرمربی نتواند شیاطین سرخ را به سهمیه اروپایی برساند، ممکن است INEOS در پایان فصل او را اخراج کند. گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد جانشین احتمالی او وجود دارد و نام هایی مانند زین الدین زیدان، گرت ساوتگیت، توماس توخل و روبرتو دزربی مطرح شده است.

با این حال، جوزپه روسی، مهاجم سابق منچستریونایتد، بر این باور است که روی کین، اسطوره باشگاه، گزینه ایده‌آلی برای جانشینی تن هاخ است، چرا که او درک کاملی از «فرهنگ» موجود در اولدترافورد دارد.

جوزپه روسی، در مصاحبه با DAZN گفت:

وقتی به این فکر می‌کنم که روی کین به عنوان سرمربی در اولدترافورد باشد، به نظر می‌رسد که می‌تواند انتخابی عالی باشد. خیلی جالب خواهد بود. اگر باشگاه بخواهد سرمربی جدیدی انتخاب کند، قطعا باید به او فکر کند. این مرد که اسطوره باشگاه است و به ساختن فرهنگ آن‌ها کمک کرده، دقیقاً همان چیزی است که نیاز دارند. شاید در این صورت برخی از بازیکنانی که برای پیراهن بازی نمی‌کنند، ارزش آن را بیشتر درک کنند. شاید به کسی نیاز باشد که به منچستریونایتد برود و به اصطلاح خانه تکانی انجام بدهد. این می‌تواند یک موقعیت عالی باشد.

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • جوزپه روسی: روی کین انتخابی عالی برای انجام یک خانه‌تکانی در منچستریونایتد است
  • راهنمای کاربردی خرید و استفاده از گیفت کارت اپل
  • بهترین روش آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال برای ورود به بازار رمزارزها
  • دلخوری درویش: پرسپولیس خانه علی دایی است اما...
  • رضا درویش: پرسپولیس خانه علی دایی است
  • رونمایی از هوش مصنوعی مایکروسافت برای انجام کارهای ساده
  • سرلشکری که هدیه ۳ میلیون تومانی شاه را رد کرد | نظامی شاهنشاهی چطور بعد از انقلاب فرمانده ارتش شد؟
  • هدایای تبلیغاتی برای بانوان
  • «محل سگ بگذارید لطفا!»
  • نمایشگاه عرضه مستقیم کالا، هدیه و سوغات در گله‌دار