Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: از روز شنبه شاهد عدم همکاری اصناف در رده شغلی دو، سه و چهار هستیم که نشان دهنده یک اعلام خطر جدّی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، پرویز قزلباش در نشست خبری روز دوشنبه که به صورت ویدئو کنفرانس با اصحاب رسانه برگزار شد، با بیان اینکه تاکنون مشکل جدی در تهیه دارو نداشتیم، اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌هایی که در طول این 15 ماه انجام شده بود مشکل جدی در تهیه دارو نداشتیم اما در برخی از دارو‌ها نوسان وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تعداد واکسن‌های دریافتی از وزارت بهداشت بر اساس تعداد افراد تحت پوشش در اختیار ما قرار می‌گیرد، تصریح کرد: در چند روز گذشته پارت جدید واکسن وارد استان شد. علاوه بر مراکز و پایگاه‌هایی که واکسن تزریق می‌کنند یک مرکز تجمعی دیگر در ورزشگاه پیام در سطح وسیع‌تری توسط مرکز بهداشت شهرستان زنجان راه‌اندازی شد و امیدواریم در روزهای آینده مرکز دوم را راه‌اندازی کنیم تا با سرعت قابل قبولی واکسیناسیون انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه نیروی انتظامی همچنان به فعالیت خود در زمینه ممنوعیت‌ها ادامه می‌دهد عنوان کرد: گزارش نیروی انتظامی همه روزه به دانشگاه علوم پزشکی ارسال می‌شود اما مسئله‌ای که از روز شنبه مشاهده می‌شود حاکی از عدم همکاری اصناف در رده شغلی دو، سه و چهار در رعایت محدودیت‌ها است.

وی در ادامه گفت: این مسئله یک اعلام خطر جدی است که به مسئولان اطلاع‌رسانی شده و در حال پیگیری هستیم. در صورت عدم همکاری مردم، اقدامات و محدودیت‌های جدید اعمال خواهد شد. چنانچه مشاغل مختلف پروتکل‌ها را رعایت نکنند به سرعت به وضعیت بدتری نسبت به گذشته برمی‌گردیم اما امیدواریم با همکاری اصناف روند نزولی را ادامه دهیم.

مورد مثبتی از ویروس جهش یافته هندی در استان زنجان مشاهده نشده است10 مرکز ویژه واکسیناسیون کرونا در شهرستان گرگان راه‌اندازی می‌شودسیطره‌ بی‌چون‌وچرای کرونا بر استان کهگیلویه و بویراحمد؛ اعمال محدودیت‌ها ادامه داردکاهش مبتلایان کرونایی در قزوین؛ 2 شهر استان نارنجی شد + جدول

قزلباش گفت: بر اساس پروتکل‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، فردی که دارای PCR مثبت بوده بعد از 10 تا 14 روز، دیگر ناقل نیست و نیاز به تست مجدد ندارد اما در شرایط خاص و با دستور پزشک تست مجدد انجام می‌شود.

وی در پایان با اشاره به ایمنی‌زایی واکسن‌ها گفت: بر اساس نوع واکسن‌ها، درصدی از افرادی که واکسن تزریق می‌کنند امکان ابتلای مجدد وجود دارد که بر اساس کارایی و تاثیرگذاری واکسن و همچنین واکنش بدن هر فرد در برابر واکسن متفاوت است. بر همین اساس بعد از تزریق واکسن نباید تغییری در رعایت پروتکل‌ها ایجاد شود.

انتهای پیام/س

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: همکاری اصناف پروتکل ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۳۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقلب در سرجلسه کنکور با کنترل فضای سایبری به صفر می‌رسد

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش ملی تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی آزمون سراسری ۱۴۰۳ امروز (پنج شنبه، ۳۰ اردیبهشت) با حضور مسئولان و کارشناسان سازمان سنجش آموزش کشور در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شد،

علی اکبر فامیل کریمی، رئیس مرکز حراست وزارت علوم با اشاره به عملیات وعده صادق اظهار کرد: در مقابله و برخورد با دشمن هنر این است که بتوانی راهبرد دشمن را برهم بزنی و امروز با وجود قدرت‌های برتر جهانی این امر قابل تکرار نیست.

وی ادامه داد: بعضی موضوعات امنیت ملی از ابتدا مشخص است مانند موضوعاتی که در گرو سازمان‌های امنیتی و نظامی است و از ابتدا محرمانگی و طبقه بندی در آن لحاظ می‌شود و تعاریف و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. بخش دیگری از موضوعات امنیت ملی که در جامعه امروز رخ داده به صورت بالقوه می‌تواند امنیت ملی باشد و از ابتدا در ابن حوزه قرار نمی‌گیرد.

وی با ارائه مثالی گفت: موضوعاتی مثل امنیت غذایی، امنیت سایبری از این مقوله است که امروز در امنیت ملی مهم‌ترین حوزه امنیت غذایی و امنیت سایبری است.

 کریمی یاداور شد: یک موضوع سوم در حوزه امنیت ملی وجود دارد و آن مقوله‌ای مانند کنکور است که از ابتدا در حوزه امنیت ملی قرار ندارد و در ذهن و افکار عمومی نیز اینطور تلقی نمی‌شود، اما وقتی به کل فرایند دوباره نگاه می‌کنیم، می‌تواند در این حوزه قرار گیرد و خانواده‌ها بای اطمینان خاطر داشته باشند که امنیت کنکور حفظ می‌شود.

وی با اشاره به دستگاه‌های تصمیم‌گیر در حوزه کنکور گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی وظیفه رصد بر کنکور را برعهده دارد، شورای امنیت کشور (شاک) از نیرو‌های مختلف خود برای حفظ امنیت کنکور استفاده می‌کنند. همچنین در وزارت علوم یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها در طول سال آزمون سراسری است.

رئیس مرکز حراست وزارت علوم در ادامه به ۵ پروتکل (دستورالعمل) در برگزاری کنکور گفت: این پروتکل‌ها در فرایند یکساله اجرا می‌شوند و طبقه بندی در هر کدام از ان‌ها باید رعایت شود. پروتکل اول آزمون سازی است که ۲۴ محور برای آن تعریف شده و هر کدام شامل ده‌ها فعالیت است، پروتکل دون قرنطینه سوالات است که دقیق‌ترین فعالیت‌ها طی آن صورت می‌گیرد، پروتکل سوم چاپخانه تا مخزن نگهداری سوالات و پروتکل‌های چهارم و پنجم از مخزن‌های اصلی به فرعی و از فرعی به مخل سوالات است.

فامیل کریمی گلوگاه اصلی تقلب را فضای مجازی سر جلسه آزمون دانست و افزود: با کنترل فضای سایبری تقلب در این زمان به حداقل رسیده و ممکن است به صفر هم برسد.

وی در پایان تاکید کرد: سازوکار دقیق برگزاری کنکور با انحراف روبرو نمی‌شود ولی ممکن است ایراد‌های کوچکی رخ دهد و دشمن با اختلال در فضای روانی مردم اعتماد آنها را کاهش دهد.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • تقلب در سرجلسه کنکور با کنترل فضای سایبری به صفر می‌رسد
  • خطر فقر روزافزون در کمین شهروندان آلمانی
  • معرفی ۵ معلم کردستانی به مرحله نهایی انتخاب معلمان نمونه
  • عمده‌ترین تخلف روانشناسان دارای پروانه عدم رعایت تعرفه ‌هاست
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید
  • وظایف فرهنگی۲۳ دستگاه در زمینه حجاب وعفاف
  • ۵۴۴ پرونده تخلفاتی برای اصناف زنجانی تشکیل شد
  • رانندگان قبل از مصوبه ستاد تنظیم بازار حق افزایش کرایه را ندارند
  • آخرین جزئیات از ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان