Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@09:02:34 GMT

خروج گندم از آذربایجان غربی ممنوع شود

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۹۳۷۱۲

خروج گندم از آذربایجان غربی ممنوع شود

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر کرامتی عصر دوشنبه در جلسه کارشناسی خرید تضمینی گندم استان افزود: با توجه به نیاز مصرفی استان به بیش از ۴۴۰ هزار تن گندم و به دلیل کاهش بارندگی‌ها و وضعیت نسبتاً مطلوب مزارع گندم باید امسال جلوی خروج گندم از استان را بگیریم و خرید گندم و برداشت آن به صورت بهینه مدیریت شود تا کمترین میزان هدر رفت در مزارع حتی یک کیلوگرم را نداشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرامتی در خصوص خرید تضمینی گندم در سال جاری اظهار کرد: سال گذشته به دلیل پایین بودن قیمت خرید تضمینی زراعان چندان تمایلی به فروش گندم خود نداشتند اما امسال پیش بینی می‌شود با افزایش نرخ خرید تضمینی گندم شاهد افزایش قابل توجه خرید در مراکز خرید دولتی باشیم.

وی قیمت خرید تضمینی گندم از سوی دولت را سال گذشته دو هزار و ۵۰۰ تومان اعلام و خاطرنشان کرد: به دلیل پایین بودن قیمت خرید با توجه به هزینه‌های تولید تنها ۲۹۱ هزار تن گندم از زراعان خریداری شد، امسال قیمت خرید تضمینی پنج هزار تومان تعیین شده است.

کرامتی یادآور شد: در سال زراعی جاری در سطح ۹۰ هزار و ۱۹۶ هکتار از اراضی زراعی استان گندم آبی و در سطح ۳۰۰ هزار و ۹۳۲ هکتار گندم دیم کشت شده است.

وی با بیان اینکه در ۱۰ روز گذشته بارش‌های خوب بهاره را در استان شاهد بودیم، گفت: بارندگی‌های چند روز اخیر شامل ۲۱۸ میلیمتر در استان بوده که موجب شده تا مزارع گندم و جو در منطقه از سطح سبز مطلوبی برخوردار بوده و شادی کشاورزان را به همراه داشته باشد.

کد خبر 5204006

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خرید گندم ویروس کرونا شب قدر آمار کرونا کرمانشاه بوشهر شیوع کرونا گرگان ماه مبارك رمضان شب های قدر اردبیل واکسن کرونا عکس استانها بارش باران ماه رمضان ۱۴۰۰ خرید تضمینی گندم قیمت خرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۳۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل خرید تضمینی گندم بهترین فرصت برای تحقق شعار سال است

به گزارش خبرنگار مهر، وحیدرضا فریدونی ظهر یکشنبه در نخستین جلسه ستاد خرید تضمینی گندم و دانه‌های روغنی در سال ۱۴۰۳ ضمن تشریح دستورالعمل خرید تضمینی محصولات کشاورزی اظهار کرد: فصل خرید تضمینی گندم و دانه‌های روغنی بهترین فرصت است تا بتوان با مشارکت کشاورزان عزیز در راستای جهش تولید و تحقق منویات مقام معظم رهبری گام برداشت.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی هم افزایی و همکاری همه جانبه با دستگاه‌های ذی صلاح در استان و شهرستان‌ها را یکی دیگر از اقدامات پیش روی این اداره کل قبل از شروع فصل خرید تضمینی محصولات کشاورزی عنوان کرد و افزود: هماهنگی با فرمانداران و دیگر نهادهای دخیل در امر خرید تضمینی باعث تسریع و سهولت بخشی در اجرای این عملیات بزرگ اقتصادی در استان خواهد شد.

وی ادامه داد: بازدید از مراکز خرید و اندیشیدن تمهیدات ویژه برای تسریع در خدمت رسانی به کشاورزان، هماهنگی کامل جهت بهره گیری از سامانه پهنه بندی و بازدید مستمر از کارخانجات آرد و روغن کشی قبل از آغاز فصل خرید تضمینی از جمله برنامه‌هایی است که باید صورت پذیرد.

فریدونی گفت: بنا به اعلام سازمان جهاد کشاورزی پیش بینی می‌شود بالغ بر ۴۱۳ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی اشاره کرد و افزود: در سال جاری گندم مازاد بر نیاز گندم کاران استان با احتساب ۲ درصد افت مفید و ۴ درصد افت غیر مفید به قیمت ۱۷۵ هزار ریال خریداری خواهد شد.

وی گفت: در فصل خرید تضمینی سال جاری بیش از ۶۰ مرکز و کمیسیون خرید تضمینی گندم در استان به منظور ارائه خدمات به کشاورزان زحمتکش استان و تحویل محصولات این عزیزان آماده که در صورت نیاز فعال خواهد شد.

گفتنی است؛ در سال گذشته نزدیک به ۳۸۰ هزار تن گندم و ۳ هزار و ۲۹۳ تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شد.

کد خبر 6078019

دیگر خبرها

  • آماده‌سازی ۶۰ مرکز برای خرید تضمینی گندم
  • خرید تضمینی بیش از ۲۶ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • آماده‌سازی ۶۰ مرکز خرید تضمینی گندم در کرمانشاه
  • پیش بینی تولید ۳۹۹ هزار تن گندم در سال جاری
  • خرید بیش از ۲۴ هزار تن گندم در خوزستان
  • پیش بینی تولید ۳۹۹ هزار تن گندم در ایلام
  • فصل خرید تضمینی گندم بهترین فرصت برای تحقق شعار سال است
  • خرید بیش از ۲۴ ‌هزار تن گندم در خوزستان
  • نرخ خرید تضمینی گندم بالاخره چقدر شد؟
  • جداول پاکی خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد