Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@08:34:54 GMT

۴ شهر اصفهان همچنان در قله شیوع کرونا هستند

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۹۳۷۱۶

۴ شهر اصفهان همچنان در قله شیوع کرونا هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الله غلامی عصر دوشنبه در نشست خبری مجازی با خبرنگاران با ارائه گزارشی از مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونای استان اصفهان که با حضور استاندار برگزار شد، با بیان اینکه بر اساس اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان در استان اصفهان در حال عبور از پیک چهارم هستیم، اظهار داشت: شیب ابتلاء به بیماری در استان اصفهان رو به صعود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه البته هنوز در شهرهایی مانند خمینی‌شهر، اصفهان، دهاقان و شهرضا همچنان در اوج کرونا قرار داریم، ادامه داد: امیدوارم هر چه زودتر در این شهرستان‌ها نیز وضعیت رو به بهبود باشد.

۳۸ درصد از تست‌های کرونا در اصفهان مثبت است

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان با اشاره به اینکه تعداد بستری‌های کرونا همچنان رو به افزایش است، اضافه کرد: تست‌های مثبت کرونا از ۴۵ به ۳۸ درصد از کل تست‌ها رسیده اما روند فوتی‌های کرونا هنوز نزولی نشده است.

وی با بیان اینکه آموزش در جامعه برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار است، تصریح کرد: این اقدام در گام پنجم شهید سلیمانی و با همکاری بسیج و مرکز بهداشت اجرایی خواهد شد.

غلامی در ادامه با بیان اینکه سند ملی واکسیناسیون تدوین و ابلاغ شده است، گفت: بر اساس این سند الگویی طراحی شده که افراد در چهار فاز واکسینه شوند و در فاز اول نیز سالمندان، بیماران خاص و کادر درمان واکسینه خواهند شد.

وی تصریح کرد: واکسیناسیون کادر درمان در همه رده‌ها به اتمام رسیده و واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت آغاز شده است.

واکسیناسیون گروه‌ها تا ۶۰ سال شهریور به پایان می رسد

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان با بیان اینکه تا شهریور ماه همه رده‌های سنی تا ۶۰ سال از بالا به پایین به صورت کامل واکسینه خواهند شد، گفت: مابقی جمعیت نیز تا دی ماه واکسینه خواهند شد ضمن اینکه این امر منوط به تأمین واکسن برای کشور است.

وی با بیان اینکه از خرداد ماه افراد در سنین ۱۶ تا ۶۶ سال دارای بیماری زمینه‌ای در مرحله واکسیناسیون کرونا قرار خواهند گرفت، ادامه داد: آن دسته از افرادی که دارای پرونده سیب سلامت هستند از سوی مرکز بهداشت با آنها تماس گرفته خواهد شد و دیگر افراد فاقد پرونده نیز به زودی ثبت‌نام خواهند شد.

غلامی با اشاره به برگزاری مراسم‌های شب قدر گفت: برای این مراسم برنامه‌ریزی مسنجم انجام شده وبهتر است شهروندان از وسایل شخصی برای حضور در این مراسم استفاده کنند ضمن اینکه پوشش صد در صدی در صدا و سیما برای این برنامه‌ها وجود دارد.

امتحانات پایه نهم و دوازدهم حضوری برگزار می‌شود

وی در ادامه با اشاره به برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم نیز گفت: امکان برگزاری مجازی این امتحانات وجود ندارد اما همه تمهیدات مورد نیاز برای برگزاری این امتحانات اندیشیده شده است و امتحانات پایه نهم از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۸ خرداد و امتحانات پایه دوازدهم از ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد برگزار خواهد شد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان با بیان اینکه ورود عشایر به استان آغاز شده است، گفت: تیم‌های مشترک امور عشایر و بهداشت و درمان در محل ورود و استقرار عشایر حضور دارند و واکسیناسیون را دنبال خواهند کرد.

وی در خصوص ادامه محدودیت‌های فعالیت اصناف ابراز داشت: این محدودیت‌ها ادامه دارد اما امروز پیشنهاد شد ک با توجه به نارنجی شدن تعدادی از شهرستان‌های استان در زمینه شیوع کرونا امکان فعالیت گروه‌های یک ودو مجاز شود.

غلامی گفت: شیفت‌بندی فعالیت اصناف را در این جلسه پیشنهاد دادیم که چنانچه در تهران مصوب شود اجرایی خواهد شد.

کد خبر 5204005

منبع: مهر

کلیدواژه: شیوع کرونا وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا حجت الله غلامی ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس کرونا شب قدر آمار کرونا کرمانشاه بوشهر شیوع کرونا گرگان ماه مبارك رمضان شب های قدر اردبیل واکسن کرونا عکس استانها بارش باران ماه رمضان ۱۴۰۰ مقابله با کرونای استان اصفهان امتحانات پایه خواهند شد خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۳۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابوعبیده: پس از گذشت ۲۰۰ روز، مقاومت فلسطین همچنان استوار ایستاده است

به گزارش قدس آنلاین، «ابوعبیده» گفت که ارتش رژیم صهیونیستی پس از گذشت ۲۰۰ روز از جنگ غزه همچنان در باتلاق غزه گرفتار شده و تنها به کشتار و ویرانی بیشتر ادامه می‌دهد.

وی گفت: دشمن صهیونیستی پس از ۲۰۰ روز هنوز بدون هدف است و هیچ افق روشنی ندارد. اسرای آن (رژیم) نیز آزاد نشده‌اند اما در مقابل، مقاومت فلسطین با گذشت ۲۰۰ روز از جنگ همچنان استوار همانند کوه ایستاده است.

ابوعبیده افزود که جهان، قهرمانی و رشادت مبارزان فلسطین را مشاهده کرد؛ ضربات دردناک مقاومت تنها در زمان مقابله با حملات دشمن نبود بلکه دشمن در زمان عقب‌نشینی نیز با ضربات مقاومت مواجه شد.

ابوعبیده تأکید کرد که ضربات مقاومت به دشمن همچنان ادامه‌ دارد و اشکال جدید و متنوعی خواهد داشت. تا زمانیکه دشمن صهیونیستی به تجاوزات خود ادامه می‌دهد و همچنان در خاک سرزمین فلسطین حضور دارد، این ضربات نیز ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: نیروهای اشغالگر در تلاش هستند تا چنین به جهانیان القا کنند که بر همه گروه‌های مقاومت پیروز شده‌اند اما این یک دروغ بزرگ است.

ابوعبیده گفت: دشمن طی ۲۰۰ روز هیچ هدفی را محقق نکرده و تنها مرتکب کشتار جمعی، ویرانی و قتل‌عام شده است. ما از حقوق اساسی ملت فلسطین از جمله عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی، رفع محاصره و بازگشت آوارگان به سرزمین خود، چشم‌پوشی نخواهیم کرد.

سخنگوی گردان‌های القسام همچنین تأکید کرد: دشمن سعی دارد از تمامی وعده‌های خود در مذاکرات شانه‌ خالی و وقت‌کُشی کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تخلیه آب در کاشان همچنان ادامه دارد/آسیب به قنوات اردستان
  • امدادرسانی همچنان ادامه دارد
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند
  • بارش‌های سیل‌آسا در ۸ استان کشور همچنان ادامه دارد
  • ابوعبیده: پس از گذشت ۲۰۰ روز، مقاومت فلسطین همچنان استوار ایستاده است
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • (ویدئو) مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟!
  • روسیه : پیشروی‌های ما در اوکراین همچنان ادامه دارد