Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌اله غلامی شامگاه دوشنبه در نشست مجازی با خبرنگاران ضمن تسلیت شهادت امام علی(ع) اظهار کرد: در اکثر شهرها در حال عبور از پیک چهارم هستیم و نمودار روند شیوع بیماری نزولی است، البته هنوز شهرهای دهاقان، خمینی‌شهر، شهرضا و اصفهان وضعیت خوبی ندارند و در اوج پیک چهارم شیوع کرونا هستیم، البته امید داریم این چند شهر هم با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی و پروتکل‌ها به سمتی حرکت کنند که روند نزولی شیوع بیماری را در کل استان شاهد باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونای استان اصفهان افزود: در حال حاضر روند شیوع بیماری به سمت نزولی است و تعداد ترخیصی‌ها تقریباً برابر با تعداد بستری‌ها شده است، قبلاً تعداد بستری‌ها خیلی بیشتر از ترخیصی‌ها بود و این به سمت اشباع شدن بیمارستان‌ها میرفت، قبلاً تست‌های پی سی آر مثبت بالای ۴۵ درصد بود که در حال حاضر با رعایت دستورالعمل‌ها به ۳۸ درصد رسیده و به سمت پایین حرکت میکند، اما روند فوتی‌ها هنوز روند نزولی پیدا نکرده و باید باز هم منتظر باشیم با رعایت دستورالعمل‌ها شاهد کاهش تعداد فوتی‌ها هم باشیم.

وی ادامه داد: تاکنون ۴ گام از طرح سردار شهید سلیمانی طی شده است، امروز گام پنجم هم با تفاهم نامه‌ای که بین بسیج و بهداشت و درمان امضا شد، شروع می‌شود؛ در گام پنجم علاوه بر رهگیری و رصد بیماران و مراقبت‌ها و حمایت‌های محله محور، آموزش گسترده، مشارکت اجتماعی، استفاده حداکثری از امکانات محافظت کننده به خصوص در ادارات و دستگاههای اجرایی در دستور کار قرار گرفته است.

غلامی اضافه کرد: هدف از آموزش گسترده تغییر گسترده رفتار در جامعه است، به کمک بهداشت و درمان در این گام بحث واکسیناسیون با همکاری بسیج در قالب طرح شهید سلیمانی ادامه پیدا خواهد کرد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونای استان اصفهان با اشاره به موضوع واکسیناسیون گفت: کادر بهداشت و درمان و افراد حاضر در خط مقدم مبارزه با شیوع کرونا در اولویت بودند که از اسفند شروع شد، در حال حاضر در مرحله بعدی واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال را شروع کرده اند که پیش‌بینی می‌شود تا پایان اردیبهشت به پایان برسد، در مرحله بعد واکسیناسیون سنین بعدی ۵ سال ۵ سال برنامه‌ریزی شده است، امید داریم با این برنامه که در قالب سند ملی واکیسناسیون تدوین و ابلاغ شده تا آخر شهریور ماه همه رده های سنی تا ۶۰ سال کامل واکسینه و تا آخر دی ماه هم کل کشور واکسینه شوند، البته همه اینها منوط به این است که واکسن به موقع و به تعداد کافی تامین شود.

وی در رابطه با بیماران زمینه‌ای مطرح کرد: در این رابطه مقرر شد واکیسناسیون این افراد از سنین ۱۶ سال تا ۶۶ سال از خرداد ماه شروع شود که با توجه به پرونده سلامت از طریق بهداشت و درمان دعوت میشوند و نیاز به مراجعه نیست، با توجه به اعلام بهداشت و درمان بیش از ۹۲ درصد مردم پرونده سلامت دارند بنابراین برای تعیین نوبت مراجعه نکنند، ۸ درصد باقیمانده به نزدیک ترین پایگاه بهداشت به منزل خود مراجعه کنند یا با شماره تلفن ۳۱۱۳ تماس بگیرند تا نزدیک ترین مرکز بهداشت و درمان به آنها معرفی شود.

غلامی در رابطه با برگزاری مراسم شب قدر عنوان کرد: مراسم در فضای باز و به مدت ۲ ساعت و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید برگزار شود، همچنین مردم از وسایل شخصی خود استفاده کنند و از توزیع نذورات هم در این مراسم خودداری شود، توصیه می‌شود با توجه به پوشش صدا و سیما از برنامه‌های شب قدر مردم از این برنامه‌ها استفاده کنند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونای استان اصفهان در رابطه با امتحانات پایان سال ابراز کرد: آموزش و پرورش برای پایه‌های دوازدهم و نهم برنامه‌ریزی کرده است که حضوری برگزار شود، چراکه امتحانات این دو پایه به صورت کشوری یا استانی است امکان برگزاری آن به صورت مجازی وجود ندارد ولی همه مقدمات کار برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و ضوابط بهداشتی رعایت شده است، بهداشت و درمان هم از حوزه‌ها بازدید کرده که مورد تایید قرار گرفته است، از ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد امتحانات پایه دوازدهم در استان برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۸ خرداد هم امتحانات پایه نهم برگزار خواهد شد، نکته مهم این است که برای هر حوزه‌ای یک محیط ایزوله تعریف شده است که کسانی که مشکوک به بیماری هستند در این فضا امتحان دهند، پیش‌بینی شده این محیط ایزوله با توجه به وضعیت خوب هوا در محیط باز باشد تا امکان انتقال ویروس به حداقل ممکن برسد. 

غلامی در رابطه با واکسیناسیون عشایر اذعان کرد: ورود عشایر به استان شروع شده است و همکاری خوبی بین امور عشایر و  بهداشت و درمان برقرار شده است، تیم‌های مشترک این دو نهاد در محل استقرار و کوچ عشایر حضور دارند و موارد خاص هماهنگ با این دو نهاد در رابطه با واکسیناسیون در محل استقرار انجام خواهد شد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونای استان اصفهان در رابطه با محدودیت‌های اصناف تصریح کرد: محدودیت‌های اصناف با توجه به ابلاغ دستورالعمل جامع هوشمند ادامه دارد البته امروز در رابطه با نحوه فعالیت مشاغل گروه ۲ و ۳ پیشنهاداتی مطرح شد که پیشنهادی نهایی شد که برای تهران ارسال خواهد شد، پیش‌بینی می‌شود هفته آینده تعداد شهرهای نارنجی بیشتری خواهد شد که فعالیت مشاغل گروه یک و ۲ در این شهرها آزاد است، منتظر پاسخ ستاد ملی به پیشنهاد استان هستیم که شنبه اعلام خواهد شد؛  ۲ پیشنهاد داشته‌ایم که تعدادی از مشاغلی که مراجعان کمتری دارند یا در گروه ۲ و ۳ هستند باز شوند، بحثی هم هست که به صورت شیفتی و نوبتی فعالیت کنند، نهایتاً تا شنبه نتایج را اعلام خواهیم کرد.

وی در رابطه با دورکاری در دستگاه‌های اجرایی خاطرنشان کرد:  نظارت بر دورکاری ادارات بر عهده خود دستگاه‌های مربوطه است، در جلسه شورای اداری هفته پیش چند دستگاه که رعایت نکرده بودند رسماً اعلام و با آنها برخورد شد؛ دورکاری هم یکی از محدودیت‌ها است که باید  ر شهرهای قرمز و نارنجی اجرا شود.

غلامی در رابطه با تعطیلی گذر چهارباغ گفت: کلیه فعالیت مشاغل در چهارباغ تعطیل شده است، به جز آنهایی که در گروه یک قرار دارند، اما اینکه تردد بسته شود عملا امکان پذیر نیست.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان اصفهان بیماری درمان بهداشت و درمان دستورالعمل ها خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۳۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس گفت: بر اساس ماده ۵۰ آیین‌نامه مدارس و در ماده ۸۸ آیین‌نامه آموزشی، ثبت‌نام مجدد دانش‌آموز در همان پایه که قبول شده در موارد استثنا مانعی ندارد و تکرار پایه در دوره دوم متوسطه متناظر با رشته تحصیلی و تنها در مدارس غیر دولتی امکان‌پذیر است.
علیرضا شجاعی‌پور افزود: افزود: اگر دانش‌آموزی متقاضی تکرار پایه بود، باید شرط قبولی در همان پایه را دارا باشد.
وی افزود: هر چند دانش‌آموزان متقاضی تغییر رشته می‌تواند هم در خردادماه و هم در شهریورماه در آزمون تغییر رشته مشارکت کند، اما توصیه ما به شرکت دانش‌آموز در امتحانات خردادماه است.
سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس گفت: در خردادماه هم دانش‌آموزان می‌توانند تغییر رشته بدهند، اما مدیران باید مشخصات دانش‌آموز متقاضی را در سامانه سیدا ثبت کنند.
به گفته او: دانش‌آموز متقاضی تغییر رشته در پایه‌های دهم و یازدهم باید تا دوهفته قبل از امتحانات خرداد و یا شهریورماه، درخواست تغییر رشته خود را به مدرسه ارائه دهند.
سرپرست معاونت آموزش اداره‌کل آموزش و پرورش فارس افزود: دانش‌آموزانی که از پایه یازدهم به دوازده تغییر رشته دهند، در صورتی که دروسی باقی بماند می‌تواند در امتحانات شهریور شرکت کنند، اما نمراتشان در سوابق تحصیلی موثر نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید اعلام شد
  • ادامه روند نزولی قیمت خودرو در بازار؛کدام خودرو ۴۰ میلیون تومان ارزان شد؟ | جدول قیمت ها
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • ادامه روند نزولی قیمت طلا
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • واگذاری سایت دوازدهم آزادشهر به متقاضیان
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • همراهی نفت و طلا در روند نزولی