Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، کمبود خواب می‌تواند خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش دهد.

به گزارش برنا؛ نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، کمبود خواب می‌تواند خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش دهد.

مطالعه نشان می‌دهد، افرادی که به طور منظم کمتر از شش ساعت در شب می‌خوابند، ۳۰ درصد بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان داده‌های مربوط به خواب را در حدود ۸ هزار فرد بزرگسال ۵۰ تا ۷۰ ساله در انگلیس بررسی کردند. به عنوان بخشی از یک مطالعه گسترده‌تر ، مدت زمان خواب شرکت کنندگان به مدت ۲۵ سال ردیابی شد و درنهایت این تیم ارتباطی بین کاهش خواب در میانسالی و خطر ابتلا به زوال عقل پیدا کردند.

محققان دانشگاه پاریس داده‌های نظرسنجی در مورد سلامت ۷۹۵۹ فرد انگلیسی از سال ۱۹۸۵ را تجزیه و تحلیل کردند.

این تیم به سرپرستی «Severine Sabia» دریافتند کسانی که ۵۰ تا ۷۰ سال دارند و در میانسالی کمتر از شش ساعت خواب شبانه دارند، ۳۰ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به زوال عقل  هستند.

طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت در سطح جهان حدود ۵۰ میلیون نفر به زوال عقل مبتلا هستند و هر ساله نزدیک به ۱۰ میلیون مورد جدید وجود دارد.

به گفته محقق این پژوهش، خواب ممکن است برای سلامت مغز در میانسالی مهم باشد و تحقیقات آینده می‌تواند تعیین کند که آیا بهبود عادت‌های خواب می‌تواند از زوال عقل جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انگلیس سلامت جهان مغز انگلیس جهان سلامت مغز خطر ابتلا به زوال عقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۴۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود این ویتامین سبب سردرد می‌شود | ویتامینی برای ساخت گلبول‌های قرمز

احساس خستگی، بروز زخم‌های دهانی و همچنین افت توان ذهنی از جمله علائم کمبود ویتامین B۱۲ هستند اما درصورتیکه در پاهای خود احساس خواب رفتگی می‌کنید هم احتمالا با خطر کمبود این ویتامین مواجه هستید و این علائم نشان‌دهنده ضرورت گنجاندن خوراکی‌های حاوی این ویتامین به رژیم غذایی روزانه‌تان است.

به گزارش ایسنا، بدن برای ساختن گلبول‌های قرمز خون به ویتامین B۱۲ نیاز دارد. همچنین برای حفظ سلامت سیستم عصبی و تولید DNA وجود این ویتامین ضروری است. به علاوه بدن برای تولید میلین از این ویتامین استفاده می‌کند. میلین ماده چربی است که اطراف عصب را می‌پوشاند. اما بدون وجود مقدار کافی از این ویتامین، عصب‌ها پوشش حفاظتی خود را از دست می‌دهند و فرد دچار احساس خواب رفتگی می‌شود.

همچنین از دیگر علائم کمبود ویتامین B۱۲ می‌توان به سردرد، احساس خستگی و از دست دادن اشتها اشاره کرد.

به گفته محققان، سال‌ها زمان نیاز است تا علائم کمبود ویتامین B۱۲ ظاهر شود و تشخیص آن می‌تواند پیچیده باشد.

دیگر خبرها

  • خسارت ۷۰ درصدی به مزارع درصورت بی توجهی به بیماری زنگ زرد گندم
  • کمبود این ویتامین سبب کاهش اشتها می‌شود
  • کمبود این ویتامین سبب خواب رفتن پا می‌شود!
  • کمبود این ویتامین سبب سردرد می‌شود | ویتامینی برای ساخت گلبول‌های قرمز
  • روشی جدید برای پیش‌بینی احتمال ابتلا به زوال عقل
  • چند پیشنهاد علمی برای جلوگیری از زوال عقل در دوران سالمندی
  • راز عجیب و غریب ‌چگونه تشکیل شدن ماه فاش شد
  • کمبود این ویتامین سبب سردرد می‌شود
  • کمبود این ویتامین سبب سر درد می‌شود
  • کمبود این ویتامین سبب احساس خستگی می‌شود