Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@21:27:24 GMT

رأی الیوم: هیأتی سعودی با بشار اسد دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۹۴۴۲۳

رأی الیوم: هیأتی سعودی با بشار اسد دیدار کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وبگاه خبری-تحلیلی «رأی الیوم»، شامگاه امروز (دوشنبه)، گزارش داد که هیأتی سعودی به ریاست «خالد الخمیدان» رئیس دستگاه اطلاعات عربستان سعودی با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه دیدار کرده است.

این وبگاه به نقل از برخی دیپلمات‌ها بلندپایه در دمشق در این خصوص نوشت که هیأت مذکور همچنین دیداری با «علی المملوک» معاون رئیس‌جمهور سوریه در امور امنیتی داشته و دو طرف توافق کرده‌اند که پس از عید فطر دیداری مفصل‌تر داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، دو طرف به عنوان اولین گام برای بازگرداندن روابط دمشق و ریاض در تمامی زمینه‌ها به حالت عادی، به توافی برای بازگشایی سفارت عربستان سعودی در سوریه دست پیدا کرده‌اند.

منابع یادشده همچنین خبر دادند که هیأت سعودی به طرف سوری گفته است که ریاض از بازگشت سوریه به آغوش اتحادیه عرب و حضور این کشور در اجلاس سران کشورهای عربی که قرار است در الجزایر برگزار شود، استقبال می‌کند.

رأی الیوم در بخش دیگری از این گزارش اشاره کرد که منابع مذکور جزئیات بیشتری در ارتباط با این دیدار ارائه نکردند؛اما این گفت‌و‌گو را «ثمربخش» خوانده‌اند و در عین حال، گفته‌اند که این گام سردی روابط دو طرف را از بین برده است.

روابط عربستان سعودی و سوریه در پی جنگ داخلی در سوریه و درخواست‌های پی‌در‌پی‌ ریاض مبنی بر عزل رئیس‌جمهور سوریه تیره شد.

عربستان سعودی پس از اخراج سفیر دمشق در سال ۲۰۱۲ و بستن سفارت خود در دمشق روابط خود را با سوریه قطع کرد.

با بازپس‌گیری عمده خاک سوریه از اشغال تروریست‌ها و قطعی شدن عدم سقوط دولت سوریه، بسیاری از کشورهای عربی برای برقراری روابط دیپلماتیک با دمشق ابراز تمایل کرده‌اند.

دولت امارات در ششم دی ۱۳۹۷، سفارت خود را در سوریه بازگشایی کرد. یک هفته پس از آن نیز بحرین دست به اقدام مشابه زد. در ۱۴ مهر ۱۳۹۹ نیز سفیر عمان استوارنامه خود را تقدیم «ولی معلم» وزیر خارجه فقید سوریه کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس جمهور سوریه رئیس دستگاه اطلاعات عربستان سعودی عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۴۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه اینترنتی رأی الیوم در مقاله‌ای به همراهی حکومت اردن با سیاست‌های رژیم صهیونیستی در منطقه اشاره کرد؛ سیاست هایی که اخیرا در جریان عملیات وعده صادق و همراهی کامل اردن با صهیونیست ها نمود پیدا کرد.

این مقاله تاکید کرد که ایران به عنوان یکی از دولت‌های متعهد در حمایت از آرمان فلسطین از مدت‌ها پیش در قلب حوادث منطقه قرار گرفته است. همین همراهی و همبستگی باعث شد ایرانی ها اخیرا اقدامی عملی علیه حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه و همچنین هدف قرار دادن کنسولگری این کشور در دمشق انجام دهند که ثابت می‌کند تعهد ایران در حمایت از آرمان فلسطین و مقابله با صهیونیسم تحت هر شرایطی خدشه ناپذیر است.

رای الیوم می افزاید که در سایه نسل کشی گسترده در نوار غزه پیش بینی می‌شد که جوامع عربی و اسلامی و به ویژه حاکمان آنها مواضع متحدی ضد رژیم صهیونیستی اتخاذ کنند، اما واقعیت کاملاً مغایر با این پیش‌بینی‌ها بود و برخی از سران عرب به جای دفاع از مظلومان فلسطین در کنار رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

رأی الیوم به تلاش‌های دولت‌های متوالی آمریکا شامل دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در تشکیل ائتلاف منطقه‌ای اشاره و تاکید کرد که آمریکا هدف علنی از این ائتلاف را مقابله با تهدید ایران اعلام کرده است، اما در واقع هدف اصلی تشکیل آن، حمایت از امنیت اسراییل به عنوان متحد راهبردی آمریکا است. البته با وجود تلاش‌های متعددی که در این عرصه صورت گرفته دسترسی به این هدف بسیار بعید است، چرا که پتانسیل‌های سیاسی و منطقه‌ای اجازه تشکیل آن را نمی‌دهد و برخی دولت‌های منطقه‌ای نظیر ایران و عربستان به این نتیجه رسیده‌اند که حل اختلافات فیمابین از طریق گفت و گو امکان‌پذیر است نه تشکیل ائتلاف‌های امنیتی که باعث پیچیده‌تر شدن اوضاع خواهد می گردد.

کد خبر 6084107

دیگر خبرها

  • جسد بانوی غرق شده در رودخانه بشار پس از شش ساعت تلاش پیدا شد
  • پیدا شدن جسد بانوی غرق شده در رودخانه بشار
  • گزارش|سفر رئیسی به پاکستان؛ تثبیت سیاست همسایگی
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • دیدار مسئولان استان زنجان با مادر شهید سیدرضی+تصاویر
  • اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • انفجار خودرو بمب‌گذاری شده در الرقه سوریه
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط