Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-18@06:32:03 GMT

چرا محمد علی فردین نقش مالک اشتر را بازی نکرد؟

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۹۴۷۴۲

چرا محمد علی فردین نقش مالک اشتر را بازی نکرد؟

به مناسبت شهادت امیر المومنین (ع) به سریال امام علی(ع) و حواشی جذاب این سریال در چند بخش سرکی می کشیم.

به گزارش برنا محمد بیک زاده، تهیه کننده سریال امام علی(ع) در مصاحبه ایی آن روزها گفته بود تصمیم داشتیم محمد علی فردین نقش مالک اشتر را بازی کند که نشد. وی گفته بود ؛ اگر فردین به جای داریوش ارجمند نقش مالک اشتر را بازی می‌کرد، رکورد ماندگار و طولانی‌تری رقم می خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مخالف اصلی حضور مرحوم فردین بیشتر از سمت وزارت ارشاد  بود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا مصاحبه بازی داریوش ارجمند داریوش ارجمند داود میرباقری سریال امام علی ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۴۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه چیز درباره فصل سوم سریال «سرزمین مادری»؛ زمان پخش و بازیگران جدید

فصل اول و دوم این سریال پشت سر هم و بدون وقفه پخش شدند، اما از آنجاییکه فصل دوم در آستانه ماه مبارک رمضان به اتمام رسید، تلویزیون تصمیم گرفت با توجه به شروع سریال‌های مناسبتی رمضان و نوروز، فصل سوم را به پایان ماه رمضان موکول کند. پس از پایان ماه رمضان، پخش سریال باز هم به تعویق افتاد تا اینکه بالاخره زمان قطعی آن مشخص شد.

ماجرای فصل سوم «سرزمین مادری»

در فصل سوم، داستان سریال «سرزمین مادری» وارد فصل میانسالی شخصیت «رهی» می‌شود. در این فصل آرش مجیدی نقش این کاراکتر را در دوران میانسالی بازی می‌کند. ابتدا قرار بود بازیگران فصل دو از جمله شهاب حسینی و محمدرضا فروتن نقش دوران میانسالی کاراکترهایشان را بازی کنند، اما حواشی توقیف این سریال موجب شد تا کمال تبریزی مجبور به انجام این تغییراتی در ترکیب بازیگرانش شود.

حواشی توقیف این سریال در سال ۱۳۹۲ سایه سنگینی روی تولید آن گذاشت. توقف تصویربرداری و طولانی شدن مدت زمان آن موجب شد تا کمال تبریزی نتواند همه بازیگران فصل دو را برای ساخت فصل سوم دور هم جمع کند، چون بسیاری از آنها با پروژه‌های دیگر قرارداد بسته بودند و نمی‌توانستند از تعهداتشان دست بکشند. از سوی دیگر تبریزی هم می‌بایست فصل سوم را هرچه سریع‌تر شروع کند و به همین دلیل تنها کاری که از او برمی‌آمد این بود که برای فصل میانسالی بعضی شخصیت‌ها، از بازیگران دیگری استفاده کند.

چه کسی به جای شهاب حسینی در فصل سوم بازی می کند؟

در فصل سوم «سرزمین مادری» آرش مجیدی به جای شهاب حسینی عهده دار نقش رهی می‌شود و کوروش سلیمانی هم نقش میانسالی سید حشمت را به جای محمد رضا فروتن برعهده می‌گیرد. 

زمان پخش فصل سوم «سرزمین مادری»

فصل سوم این سریال به مانند دو فصل قبلی ابتدا چهارشنبه‌ها بربستر تلوبیون منتشر می‌شود و بعد از آن روز‌های پنجشنبه و جمعه ساعت ۲۰.۳۰ روی آنتن شبکه سه می‌رود.

بازیگران جدید فصل سوم «سرزمین مادری»

مائده کاشیان در روزنامه خراسان نوشت: سعید راد، کوروش سلیمانی، پریوش نظریه و گلچهره سجادیه ادامه نقش بازیگران دیگر را در فصل سوم ساخته کمال تبریزی ایفا کرده‌اند

سعید راد

یکی دیگر از شخصیت‌های «سرزمین مادری» که بازیگر آن در فصل سوم تغییر کرده، کاراکتر سرهنگ «عبدالرضا بهادری» است. این شخصیت با بازی فرهاد قائمیان در فصل اول و دوم حضور داشت و اکنون در فصل سوم، با بازی سعید راد دیده خواهد شد. با توجه به توضیحات کمال تبریزی، این تغییر به دلیل نمایش دوران پیری «عبدالرضا» اتفاق افتاده است.

سرهنگ «بهادری» شخصیتی بانفوذ و سیاستمدار بود و فرهاد قائمیان نیز با تسلط بر نقش، به خوبی مرموز بودن این شخصیت و اقتدار او را به نمایش گذاشت. سعید راد از نظر چهره و تن صدا نه تنها شباهتی به قائمیان ندارد، بلکه تفاوت‌هایی جدی با او دارد، بنابراین تغییر بازیگر این نقش می‌تواند به باورپذیری او لطمه بزند. باید دید سعید راد در جلد سرهنگ «بهادری» چه خواهد کرد. این بازیگر باسابقه جزو چهره‌های پرکار تلویزیون نیست، اما پس از «سرزمین مادری» در سه سریال تلویزیونی بازی کرد.


 کوروش سلیمانی

از فصل دوم «سرزمین مادری»، شخصیت «سید حشمت» با بازی محمدرضا فروتن وارد قصه شد. این روحانی، یک مبارز انقلابی و از دوستان «رهی» بود. فروتن بازی قابل قبولی در این مجموعه داشت، اما جزو بازیگران درخشان سریال نبود.

شخصیت «سید حشمت» در فصل سوم «سرزمین مادری» که دوران انقلاب را به تصویر می‌کشد نیز حضور دارد، اما ادامه نقش او را کوروش سلیمانی ایفا کرده است. بنابر توضیحات سلیمانی، محمدرضا فروتن با پروژه دیگری قرارداد بسته بوده بنابراین نتوانسته در فصل سوم حضور پیدا کند. به این ترتیب سلیمانی با کسب اجازه از فروتن، ایفای این نقش را در «سرزمین مادری ۳» برعهده می‌گیرد. چهره و صدای این بازیگر برای نقش‌های مثبت مناسب است، لباس روحانیت نیز کمک می‌کند ظاهر این بازیگر به تصویری که مخاطب از «سید حشمت» در ذهن دارد، نزدیک شود.

 پریوش نظریه

کاراکتر «جمیله» به عنوان عروس «اقدس‌الملوک بهادری» و همسر «عبدالرضا»، در فصل اول سریال حضور داشت. این شخصیت مانند همسرش مقتدر و جدی بود و به دلیل اشراف‌زاده بودن، با جاری خود «سوسن» (میترا حجار) و «رهی» ارتباط خوبی نداشت. او تلاش می‌کرد با جلب رضایت و اعتماد «اقدس‌الملوک»، اموال او را تصاحب کند. هنگامه قاضیانی در نقش زنی افاده‌ای و اهل تفاخر، بازی خوبی داشت و جزو بازیگران موفق «سرزمین مادری ۱» بود.

این شخصیت در فصل سوم دوباره به قصه بازمی‌گردد، اما با توجه به گذر سال‎ها این‌بار پریوش نظریه نقش او را ایفا می‌کند. این بازیگر نیز مانند قاضیانی، صدای خوبی دارد و تن صدای آرام او نیز با این شخصیت تناسب دارد، بنابراین جایگزین عجیبی برای هنگامه قاضیانی محسوب نمی‌شود. نظریه پس از این پروژه با حضور در سریال‌های مختلف همچنان با تلویزیون همکاری داشت.


 گلچهره سجادیه

پرونده شخصیت «راضیه» با بازی الهام حمیدی در «سرزمین مادری ۱» بسته شد، اما در فصل سوم با روایت دهه ۵۰، بار دیگر این کاراکتر به قصه بازمی‌گردد. «راضیه» همسر «جواد اردکانی» و مادرخوانده «رهی» بود. او پس از قتل همسرش راهی روسیه شد و جدایی «رهی» از خانواده در میانه راه، باعث شد از یکدیگر دور بمانند. الهام حمیدی در نقش مادر نگران خانواده بازی خوبی داشت و تصویری که باید را از شخصیت «راضیه» به نمایش گذاشت.

در فصل سوم، بازیگر قدیمی و پیش کسوت گلچهره سجادیه نقش دوران پیری «راضیه» را ایفا کرده است. این کاراکتر تنها یک فصل در سریال حضور داشت و با توجه به گذر زمان، بعید است که تغییر بازیگر آن لطمه مهمی به «سرزمین مادری ۳» بزند، گلچهره سجادیه نیز بازیگر توانمندی است. این هنرمند پس از «سرزمین مادری»، سال ۹۵ در مجموعه «آنام» بازی کرد و پس از آن از تلویزیون فاصله گرفت.

tags # سرزمین مادری ، شهاب حسینی سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محمد محروق و ابراهیم در نیشابور
  • اجتماع وعده صادق با نوای حیدر حیدر در حرم رضوی+ تصاویر
  • همه چیز درباره فصل سوم سریال «سرزمین مادری»؛ زمان پخش و بازیگران جدید
  • اجتماع بزرگ مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی
  • نسخه عجیب پناهیان برای حل مساله حجاب؛ با ساخت دو سریال همه‌ چیز درست می‌شود!
  • امام جمعه موقت سمنان منصوب شد
  • انتصاب امام جمعه موقت جدید سمنان
  • عیادت بیمار، عیادت خداست
  • رقابت فرزاد فرزین با جواد عزتی در قطب شمال
  • پدری: مالک توپ باشیم پی‌اس‌جی را شکست می‎‌دهیم