Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحیم کعب عمیر، رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: علی رغم درخواست ما از سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی اهواز برای ارائه اسناد مربوط به ناپدید شدن تاکسی‌های پلاک اروند فرودگاه اهواز، اما این اداره حاضر به پاسخگویی نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: روند قانونی این مسئله باید طی شود و او با ارائه مدارک دقیق از تعداد خودرو‌های ناپدید شده می‌تواند ما را در حل این معما کمک کند، اما تا زمانی که همکاری لازم را در این زمینه انجام ندهد امکان پیگیری این مسئله نیز وجود ندارد.

پیشتر آیت حمیدی مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی اهواز افشا کرده بود که تعدادی از تاکسی‌های پلاک اروند فرودگاه اهواز ناپدید شده اند و «فشار‌های زیاد و گوناگونی» بر او وارد شد، تا پیگیری این مسئله به صورت جدی دنبال نشود.

این خودرو‌ها که قرار بود به منظور تسهیل در رفت و آمد مسافران فرودگاه اهواز از خرمشهر وارد شوند، با شرایط ویژه و استثنایی در اختیار رانندگان تاکسی قرار گرفت، اما به گفته آیت حمیدی در بدو ورود خوردو‌ها برای ۳ دستگاه از آن‌ها پرونده‌ای تشکیل نمی‌شود و تعداد ۱۰ خودرو نیز علی رغم تشکیل پرونده به سازمان تاکسیرانی معرفی نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید

ناپدید شدن تاکسی‌های پلاک اروند در فرودگاه اهواز/ چه کسی خودروها را بلعید؟

این موضوع به حدی برای شهروندان اهوازی عجیب بود، که عده‌ای خوزستان را به «مثلث برمودا» تشبیه کردند که هر از گاهی «چیزی» در آن ناپدید می‌شود و پس از گذشت زمانی از یاد‌ها رفته و هرگز نیز سرنوشت آن مشخص نمی‌شود.

به گفته احمد سیاحی معاون وقت عمرانی استانداری خوزستان در اوایل دهه ۹۰ خورشیدی، وظیفه نظارت و مسئول ورود این خودرو‌ها بر عهده سازمان همیاری‌های شهرداری خوزستان بود که «سهامداران آن همه شهرداری‌های استان» هستند، همچنین این تاکسی‌ها دارای ۴۰۰ لیتر سهمیه بنزین ماهانه نیز هستند و بنابراین لازم است تا با روشن سازی ابعاد این معما برای مردم، تکلیف خودرو‌های ناپدید شده نیز مشخص شود.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تاکسیرانی تاکسی پلاک اروند خوزستان شهرداری اهواز پلاک اروند فرودگاه اهواز تاکسی ها خودرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۵۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ درصد تاکسی های قزوین فرسوده هستند

تین نیوز

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین گفت: ۳۵۰۰ دستگاه تاکسی در قزوین به مردم خدمت رسانی می کنند اما ۷۰ درصد به عبارتی ۲۲۰۰ دستگاه تاکسی ناوگان تاکسیرانی قزوین فرسوده هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمدرضا وثوق نیا در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: ۳۵۰۰ دستگاه تاکسی در قزوین به مردم خدمت رسانی می کنند اما ۷۰ درصد به عبارتی ۲۲۰۰ دستگاه تاکسی ناوگان تاکسیرانی قزوین فرسوده هستند، در سال گذشته ۵۰ دستگاه تاکسی جدید به ناوگان تاکسیرانی قزوین اضافه شد و امیدواریم در سال جاری بتوانیم ۳۰۰ دستگاه تاکسی را نوسازی کنیم.

وثوق نیا افزود: طبق ماده ۸ قانون هوای پاک دولت مکلف شده تسهیلات ارزان قیمت و یا قرض الحسنه برای رانندگان تاکسی فراهم کند تا رانندگان بتوانند نوسازی ماشین های فرسوده خود را انجام دهند اما تاکنون تأمین اعتبار نشده و یک سال است از این محل هیچ راننده ای نتوانسته وام دریافت کند و ما از منابع داخلی شهرداری ها وام می گیریم.

وی تصریح کرد: با توجه به مصوبه ای که هفته گذشته از شهرداری گرفتیم قرار است ۳۰ میلیارد تومان برای یکی از بانک ها دپو کنیم و بر اساس این پول معدلی ایجاد شود و بتوانیم با اجرای طرح کلید به کلید به ازای جمع آوری هر پیکان ۴۰۰ میلیون تومان وام به رانندگان بدهیم.

پرداخت وام ۴۰۰ میلیونی جهت نوسازی تاکسی های پیکان

وثوق نیا بیان کرد: در طرح کلید به کلید مرکز اسقاط ۸۰ میلیون تومان پیکان را خریداری می کند و ما نیز ۴۰۰ میلوین تومان وام قرض الحسنه با شرایط خوب ۷ ساله بدون سود با اقساط ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی به رانندگان پرداخت می کنیم. با اجرای این طرح در حال حذف کلیه تاکسی های فرسوده تا پایان سال ۱۳۸۵ هستیم و ۲۰۰ میلیون تومان به خودروهایی غیراز پیکان نیز وام جهت نوسازی یا بهسازی خودرو پرداخت می شود.

وثوق نیا در خصوص خدمات تعاونی تاکسیرانی قزوین به تاکسیرانان بیان کرد: ما یک شرکت تعاونی تاکسیرانان داریم که از ابتدای انقلاب تاکنون سابقه فعالیت دارد و خدمات خوبی به جامعه تاکسیرانی ارائه می دهد، سال گذشته ما مبلغی را به عنوان سرمایه در اختیار این شرکت گذاشتیم و با مصوبه ای که از شهرداری گرفتیم قرار شد همان مبلغ مجدد تمدید شود تا این پول به عنوان سرمایه در گردش امانت دست این شرکت باشد تا بتوانند مرغ، برنج، ارزاق، لوازم یدکی، لاستیک و روغن را در فروشگاه موجود کنند و به صورت اقساط بین رانندگان توزیع شود.

وی در خصوص اینکه چه تعداد تاکسی در تاکسی های اینترنتی فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: تعداد این تاکسی ها تقریباً ۲۰ تاکسی است چراکه شرکت های اینترنتی تمایل به فعالیت تاکسی زرد در حوزه آنان ندارند و بیشتر تمایل دارند خودروهای ناشناس در آن شرکت فعالیت کنند و درگیر نرخ کرایه تاکسی نباشند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین گفت: به شرکت های زیرمجموعه سازمان تاکسیرانی اعلام کردیم که اپلیکیشن مناسبی را تهیه کنند تا تاکسیرانان از فضای رقابتی دنیای IT عقب نباشند و در همین راستا به سمت هوشمندسازی رفتیم و مقدمات فراهم شده است تا اپلیکیشنی برای فعالیت تاکسی های زرد اینترنتی راه اندازی شود و مردم با خیال آسوده از این خدمات استفاده کنند و بدانند در ازای هر مشکلی تاکسیرانی پاسخگو خواهد بود.

وی در خصوص سامانه پرداخت الکترونیک در تاکسی های استان قزوین خاطرنشان کرد: سامانه پرداخت الکترونیک را ما در استان قزوین نصب کرده ایم اما برخی از تاکسی ها از این طرح استقبال نکردند و بیشتر تمایل به دریافت پول نقد دارند؛ در حال حاضر حدود ۵۰۰ تاکسی از این طرح استفاده می کنند و در این راستا در حال ایجاد سیاست های تشویقی هستیم که اگر راننده ای از سامانه پرداخت الکترونیکی استفاده کند از موارد تشویقی چون سفرهای زیارتی، تخفیف در صدور پروانه و مواردی از این دست بهره مند می شود.

افزایش ۴۱ درصدی کرایه تاکسی

وثوق نیا با اشاره به اینکه نرخ کرایه پایه هم اکنون ۷ هزار تومان است، ادامه داد: نرخ کرایه تاکسی سال ۱۴۰۳ با ۴۱ درصد افزایش نسبت به سال قبل تصویب و ابلاغ شده و هم اکنون برگه نرخ جدید در تاکسی ها نصب شده است و اگر برگه نرخ جدید در تاکسی نصب نشده است شهروندان می توانند طبق نرخ قبلی کرایه پرداخت کنند چراکه رانندگان ملزم به نصب برگه نرخ جدید هستند.

وی تصریح کرد: بیستم هرماه بیمه شدگان غیرفعال در تاکسیرانی را باید شناسایی و اعلام کنیم افرادی که بیمه تاکسیرانی بودند اما مشغول به فعالیت در شغل دیگری بودند را شناسایی کرده ایم چراکه تاکسی و کمکی تاکسی محملی برای سوءاستفاده این افراد شده بود و در این خصوص ۳۰۰ نفر را شناسایی کردیم تا بتوانیم رانندگانی که از سال ۹۳ پروانه تاکسی دریافت کرده‎اند اما بیمه آزاد پرداخت می کنند را تحت پوشش بیمه تاکسیرانی قرار دهیم.

 مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین اظهار کرد: ۳۳۰ هزار دستگاه تاکسی در کل کشور وجود دارد و ۷۰ هزار نفر از این رانندگان تاکسی بیمه ندارند و این موضوع حداقل موردی است که دولت باید برای راننده فراهم کند، اما برای تحت پوشش رانندگانی که بیمه تاکسی ندارند تأمین اعتبار انجام نشده است و به همین دلیل سعی داریم با حذف بیمه افراد سوءاستفاده گر، افراد فعال در این حوزه را بیمه کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • سازمان تاکسیرانی تهران پیگیر بیمه کردن رانندگان تاکسی
  • سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران: ۱۰هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت ، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)
  • (تصویر) بانوی قاجاری که واردکننده تاکسی به تهران بود
  • پلاک‌گذاری تاکسی‌های برقی در انتظار نامه شورای عالی ترافیک
  • تعیین تکلیف پلاک‌گذاری تاکسی‌های برقی به کجا رسید؟
  • پلاک گذاری تاکسی های برقی تهران به کجا رسید؟ | توضیحات سرپرست تاکسیرانی درباره آخرین وضعیت تاکسی
  • ۷۰ درصد تاکسی های قزوین فرسوده هستند
  • امضای توافقنامه جایگزینی ۲۰۰۰ خودروی برقی مدیران خودرو با تاکسی‌های فرسوده شهر تهران
  • جایگزینی ۲۰۰۰ خودروی برقی با تاکسی‌های فرسوده