Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-24@18:30:36 GMT

بلایی که استرس کرونا بر سر بدن می‌آورد

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۹۶۷۳۲

«افسردگی و اضطراب باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود.» یک روانشناس بالینی با بیان این جمله گفت: هرقدر به لحاظ روحی تحت تاثیر کرونا قرار گرفته و دچار افسردگی و اضطراب شویم، این موضوع روی سیستم ایمنی افراد اثر می‌گذارد .

خبرگزاری میزان - ایرنا نوشت: حسین بهلولی با بیان اینکه یک سال و سه ماه از شیوع کرونا در کشور می‌گذرد، افزود: امروز نسبت به گذشته ترس و نگرانی درخصوص این بیماری و آسیب هایش تا حدی کاهش پیدا کرده و همین باعث می‌شود با بی احتیاطی برخی افراد در انجام پروتکل‌های بهداشتی، شاهد موج چهارم و پنجم این بیماری باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: حال در شرایطی هستیم که کرونا جهش پیدا کرده است. در این میان افرادی که پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند با خبر‌های پی در پی در خصوص موج‌های کرونا، دچار شوک شده و ترس وجودشان را فرا گرفته است. همین باعث می‌شود پروتکل‌ها را با وسواس بیشتری رعایت کنند.

بهلولی با بیان اینکه نمی‌شود تاثیر اخبار را در بروز اضطراب افراد نادیده گرفت، تاکید کرد: این بالا و پایین شدن‌ها و خبر‌های بد، به لحاظ روانشناسی برای مردم آسیب زا و باعث به وجود آمدن اختلال اضطرابی شان شده است.

این روانشناس خاطرنشان کرد: از طرفی عده‌ای به خاطر از دست دادن عزیزانشان دچار اختلال سوگ می‌شوند و همین می‌تواند تاثیرات منفی در روحیه شان بگذارد.

بهلولی اظهار داشت: نتیجه اضطراب بالای افراد در نتیجه خبر‌های بد درخصوص این بیماری یا از دست دادن عزیزانشان یا ترس از ابتلا به این بیماری و... منجر به پیک افسردگی در جامعه می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به نتایج قرنطینه بر روی روح و روان افراد ادامه داد: بدون شک این موضوع ازنظر خلقی بر روی افراد تاثیر می‌گذارد و ممکن است دچار افسردگی‌های کوتاه و بلندمدت شوند.

این روانشناس افزود: برای همین باید با آن‌ها کار شود. برای مثال بهتر است سازوکاری فراهم شود تا افراد مبتلا به کرونا، پس از بهبودی تحت نظر روانشناس مهارت‌های شادمانی را یاد بگیرد.

وی اضافه کرد: باید این افراد تخلیه هیجانی شوند، چراکه خیلی از آن‌ها دچار ترس از کرونا شده و بایستی تکنیک‌های ریلکسی را یاد بگیرند. حتی صحبت کردن فرد بهبود یافته با اطرافیان در جهت تخلیه هیجانی می‌تواند از میزان اضطراب و استرس وی کم کند.

این روانشناس با اهمیت نقش اطرافیان در کاهش اضطراب افراد مبتلا به کرونا، بهبودیافته یا آن‌ها که دچار ترس ابتلا به این بیماری شده اند، گفت: صحبت کردن راجع به این موضوع می‌تواند به افراد کمک خوبی کند. به همین دلیل اطرافیان مثل دوستان، خانواده، اقوام و... بهترین فرصت است که جویای حال فرد مبتلا یا بهبودیافته از کرونا باشند یا کمک کنند با صحبت کردن از میزان ترس افراد از ابتلا به این بیماری کمک کنند.

بهلولی تصریح کرد: همین زنگ زدن ساده، تماس تصویری، ایجاد فضای شاد برای فرد مبتلا همه می‌تواند باعث افزایش روحیه افراد و کاهش اضطراب و استرس شان باشد.

بیشتر بخوانید: ترفندهایی برای حفظ سلامت پوست در ماه رمضان

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: استرس افسردگی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: استرس افسردگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۶۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل در دبی چه بلایی سر هواپیمایی امارات آورد؟

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، ترجمه: پویا احمدی | مدیرعامل خطوط هوایی امارات طی نامه‌ای که آخر هفته در وبسایت این شرکت منتشر شد، بابت برهم خوردن برنامه‌های سفر مسافران در پی بارش‌های بی‌سابقه باران در امارات متحده عربی و جاری شدن سیل در فرودگاه دبی عذرخواهی کرد. ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000It3

دیگر خبرها

  • اگر مراقب خودتان باشید، فرزند سالم‌تری خواهید داشت/ خطرات استرس مادر بر جنین
  • وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است/ بانوانی که در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند با تذکر باید به آن احترام گذارند؛ اگر توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود/ فراجا با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است
  • سیل در دبی چه بلایی سر هواپیمایی امارات آورد؟
  • این ویتامین‌ها اضطراب را کاهش می‌دهد
  • والدین چطور می‌توانند به کاهش استرس کنکور فرزندشان کمک کنند؟
  • اختلال اضطراب اجتماعی چیست و چگونه درمان می‌شود؟
  • ارتباط جنسیت و بحران خواب
  • قند خون بالا و چربی خون با افزایش خطر اضطراب و افسردگی مرتبط است
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • افراد دارای تناسب اندامی که هیچ وقت باشگاه نمی روند این ۷ عادت را دارند