Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@06:07:26 GMT

حمایت آمریکا از اقدامات پادشاه اردن برای حفظ امنیت کشورش

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۹۷۶۰۵

حمایت آمریکا از اقدامات پادشاه اردن برای حفظ امنیت کشورش

یک هیئت آمریکایی در دیدار با پادشاه اردن بر حمایت ایالات متحده از اقدامات وی در جهت حفظ امنیت کشورش تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، دیوان پادشاهی اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد، عبدالله دوم، پادشاه این کشور روز دوشنبه با هیئت عالی‌رتبه آمریکایی به سرپرستی کریس مورفی، عضو مجلس سنای آمریکا و متشکل از برت مک‌گورک، هماهنگ کننده شورای امنیت ملی آمریکا در خاورمیانه و آفریقای شمالی، تیموتی لیندرکینگ، نماینده ویژه آمریکا در یمن و همچنین تعدادی از مقامات وزارت دفاع و خارجه ایالات متحده دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این بیانیه، در این دیدار "روابط دوستی تاریخی مستحکم و مشارکت استراتژیک میان اردن و ایالات متحده آمریکا" مورد بررسی قرار گرفت.

در این راستا، عبدالله دوم از جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه وی به خاطر تاکید بر حمایتشان از اردن طی تماس تلفنی اخیر آنها قدردانی کرد.

مورفی به نوبه خود بر اهمیت روابط میان ایالات متحده و اردن تأکید کرد و از اهتمام خود به عنوان رئیس کمیته‌های فرعی خاور نزدیک، آسیای جنوبی، آسیای مرکزی و مبارزه با تروریسم برای سفر به اردن و ادامه هماهنگی نزدیک بین دو کشور در مورد راه‌های افزایش امنیت و ثبات در منطقه با توجه به نقش محوری اردن در این زمینه اشاره کرد.

اعضای هیئت همچنین بار دیگر حمایت ایالات متحده آمریکا از اردن، تحت رهبری پادشاه آن و نیز حمایت از اقدامات و تصمیماتی که این کشور برای حفظ امنیت و ثبات خود اتخاذ کرده را مورد تأکید قرار دادند و تلاش‌های این کشور را در میزبانی از آوارگان ستودند.

در این جلسه، موضوعات مورد علاقه و در راس آن مساله فلسطین مورد بحث و بررسی قرار گرفت. عبدالله دوم بر لزوم تقویت تلاش‌ها برای از سرگیری مذاکرات بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها جهت دستیابی به صلح عادلانه و همه جانبه، بر اساس راه حل دو کشوری به منظور تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی تأکید کرد.

در این نشست، بحران‌های منطقه خاورمیانه، تلاش‌ها برای دستیابی به راه حل‌های سیاسی برای آنها و نیز تبعات پاندمی کرونا در سطح اقتصادی، اجتماعی و امنیتی و اهمیت گسترش تلاش‌های مشترک برای مقابله با آن مورد بحث قرار گرفت.

این سفرها در حالی انجام می‌شوند که ایالات متحده و ایران از طریق واسطه‌هایی در وین در مورد بازگشت به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ میان تهران و قدرت‌های جهانی- که سه سال پیش دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا از آن خارج شد- گفت‌وگو می‌کنند.

در واقع چندین مقام ارشد دولت جو بایدن به منظور "تقویت روابط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی بلندمدت" سفرهایی به تعدادی از پایتخت‌های عربی انجام داده‌اند که شامل ابوظبی، ریاض، مسقط و قاهره است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پادشاه اردن آمريكا ایالات متحده تلاش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۷۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد

به گزارش همشهری آنلاین، پایگاه تحلیلی فارن پالسی نوشت: ‌در صورتی که جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، تحریم‌های نفتی جدیدی علیه ایران، ‌ونزوئلا و روسیه اعمال کند، ‌بخش بزرگی از نفت از بازاری که در حال حاضر کاملاً متعادل است، حذف خواهد شد.

این گزارش با زیر سوال بردن فشار نمایندگان مجلس آمریکا بر رییس جمهور این کشور برای اعمال تحریم‌های نفتی تاکید کرد: چنین تصمیمی برای دولت آمریکا چندان ساده و بی هزینه نخواهد بود.

فارن پالسی نوشت: لایحه تحریم‌های نفتی تنها چند روز پس از آن صادر شد که دولت بایدن، تحت فشار فراحزبی کنگره، لغو تحریم‌ها را از ونزوئلا به ادعای عدم پایبندی تعهدات کاراکاس مبنی بر اجازه برگزاری انتخابات آزاد، پس گرفت. این موضوع می تواند در آینده برای تهیه درجه‌های سنگین‌تر نفتی مورد نیاز پالایشگاه‌های نفتی آمریکا از ونزوئلا دردسرهایی ایجاد کند. این در حالی است که در تمام این مدت، برخلاف میل واشنگتن، کی‌یف به استفاده از پهپادهای دوربرد برای هدف قرار دادن بخش‌هایی از صنعت نفت روسیه ادامه داده و به توانایی این کشور برای صادرات فرآورده‌های نفتی آسیب زده است.

این گزارش با تاکید بر این که بازار نفت در حال حاضر کسری زیادی ندارد، افزود: از نظر عرضه جهانی، در حالی که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و شرکای آن (به جز عراق و ایران) همچنان در حال کاهش تولید هستند، ایالات متحده، کانادا، برزیل و گویان کمبودها را جبران می کنند. ایالات متحده بیشتر از هر کشور دیگری، (حدود ۱۳ میلیون و صد هزار بشکه در روز) به تولید نفت می پردازد، اما بعید است که امسال رشد بیشتری را شاهد باشد. کانادا نیز، ‌می‌تواند امسال نیم میلیون بشکه در روز به تولیدات خود اضافه کند. کشور گویان، هم حدود ۲۵۰ هزار بشکه در روز نسبت به تولیدات سال گذشته خود اضافه کرده است. همه اینها در کنار هم برای جبران هرگونه کاهش تولید از سوی اوپک (در صورت تحریم ایران، ‌روسیه و ونزوئلا) کافی است، ‌مگر این‌که تقاضای جهانی برای نفت بسیار بیشتر از حد انتظار باشد.

روری جانستون، بنیانگذار کامیونیتی کانتکست( Commodity Context)، یک شرکت مشاوره تحقیقاتی بازار نفت، با اشاره به این که هدف عربستان سعودی و اوپک، ‌حفظ قیمت نفت در محدوده ۶۰ تا ۷۵ دلار در هر بشکه است، افزود: با این حال آن‌ها حداقل و حداکثر بسیار بالاتری را در نظر می گیرند تا بتوانند با نوسان‌های بازار جهانی مقابله کنند. به همین دلیل است که هرگونه کاهش میزان نفت در اثر تحریم‌های جدید می‌تواند مشکلی برای عرضه و تقاضای جهانی، قیمت نفت و از نظر سیاسی به ضرر دولت و کمپین انتخاباتی بایدن باشد.

این گزارش با اشاره به این که ایالات متحده به لطف تولید نفت شیل در این کشور، به یک تولیدکننده بزرگ و سپس صادرکننده نفتی مهم و تاثیرگذار در عرصه جهانی تبدیل شده، نوشت: چنین دستاوردی این کشور را قادر ساخته تا تحریم‌های زیادی را علیه کشورهای بیشتری اعمال کند و به همین دلیل واشنگتن شیفته تحریم‌های انرژی شده است. اما این نکته به این معنا نیست که می‌تواند پویایی بازار جهانی نفت را نادیده بگیرد. واقعیتی که قیمت‌ها را در همه جا، حتی در شهرهای کوچک ایالات متحده، تنها چند ماه مانده به انتخابات مهم ریاست جمهوری در این کشور تحت تاثیر قرار خواهد داد.

کد خبر 847011 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه تحریم جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • ویدیو/ گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا در حمایت از فلسطین
  • سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد
  • تعبیر وارونه رؤیای آمریکایی/ راهپیمایی‌های گسترده حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده نشانه چیست؟
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • کارشناس مسائل خاورمیانه: بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت
  • نیوزویک: آمریکا رو به افول است
  • بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت/ آمریکا در قبال فلسطین بر خلاف منافع ملی خود عمل کرد
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • ناتوی ناتوان
  • اوکراین با حمایت آمریکا انرژی هسته‌ای خود را گسترش می‌دهد