Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-23@10:35:38 GMT

مازندران از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۹۷۹۴۹

مازندران از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، طبق تازه ترین ارزیابی سامانه ماسک مربوط به وزارت بهداشت، در حال حاضر از مجموع ۲۲ شهرستان استان مازندران ۶ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۶ شهرستان نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند. 

براساس این ارزیابی شهرستان های ساری، آمل ، بهشهر و رامسر که تا روز گذشته در وضعیت قرمز کرونایی به سر می بردند با تغییر رنگ بندی وارد وضعیت نارنجی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به طور کل هم اکنون شهرستان های آمل ، بابل، ساری، بهشهر ، گلوگاه ، نکا، رامسر، نوشهر، محمودآباد، نور ، فریدونکنار، قائمشهر، تنکابن، چالوس، عباس آباد و جویبار در رنگ بندی کرونایی نارنجی قرار دارند. 

همچنین شهرستان های میاندرود، کلاردشت، بابلسر، سیمرغ ، سوادکوه شمالی و سوادکوه جنوبی در رنگ بندی زرد قرار گرفته اند. 

مازندران از هفته دوم فروردین با تغییر رنگ بندی ۶ شهرستان به طور رسمی وارد موج چهارم ویروس کرونا شد. در ۱۱ فروردین شهرستان قائمشهر وارد رنگ بندی نارنجی شد و طی کمتر از ۴۸ ساعت در ۱۳ فروردین رنگ کرونایی این شهرستان قرمز شد. 

همزمان چهار شهرستان دیگر استان شامل ساری، آمل، رامسر و گلوگاه با تغییر رنگ بندی بر اساس الگوهای وزارت بهداشت از وضعیت زرد به شرایط نارنجی تغییر رنگ دادند. 

اما طی فقط پنج روز به دلیل همه گیری بالا و سرعت شیوع ویروس کرونا در استان که بسیاری آن را ناشی از غلبه ویروس جهش یافته و عادی انگاری های نوروزی می دانند، در ۱۸ فروردین رنگ کرونایی ۱۸ شهرستان مازندران قرمز شد و چهار شهرستان باقی مانده نیز وارد وضعیت نارنجی شدند که تا روز گذشته یعنی دوشنبه ادامه داشت. 

مازندران از نخستین علائم موج چهار کرونا طی کمتر از سه هفته به پیک خود رسید و در ۲۸ فروردین شمار بیماران کووید۱۹ بستری در بیمارستان های استان به یکهزارو ۶۴۴ نفر افزایش یافت که رشد ۲۷۰ درصدی را رقم زد.

اما طبق گزارش روز دوشنبه هفته جاری دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل، شمار بیماران کوویدی بستری در بیمارستان های مازندران به یک هزار و ۱۴ نفر رسید که نسبت به پیک موج چهارم کاهش ۳۷ درصدی داشته است. 

پربیننده ترین آخرین وضعیت رتبه بندی معلمان در روز معلم اعلام شرایط انتقال دائم و موقت فرهنگیان + جزییات خبر خوب نوبخت در مورد رتبه‌بندی معلمان آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۲/۱۳) آموزش و پرورش امتحانات پایه نهم و دوازدهم را حضوری برگزار می‌کند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کرونا تغییر رنگ رنگ بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۷۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور؛ وضعیت قرمز در کرمان و یزد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، محمدرضا کاویان‌پور رئیس مؤسسه تحقیقات آب کشور از فعال شدن سامانه بارشی جدید در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: این سامانه بارشی از امروز یکشنبه فعال می‌شود و اوج بارندگی‌ها در روز چهارشنبه هفته جاری پیش‌بینی شده است.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در برخی از نواحی استان‌های سمنان، گلستان، اصفهان و فارس ۵۰ تا ۷۰ میلی‌متر بارندگی رخ خواهد داد.

کاویان‌پور ادامه داد: همچنین طی ۴۸ ساعت بین ۴۰ تا ۶۰ میلی‌متر بارندگی را در استان‌های تهران، البرز، مرکزی، همدان، قم و نیز چهارمحال و بختیاری شاهد خواهیم بود.

رئیس مؤسسه تحقیقات آب کشور یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود از بعدازظهر روز دوشنبه هفته جاری، طی ۳۶ ساعت در شمال سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی بین ۳۰ تا ۶۰ میلی‌متر بارندگی به ثبت برسد.

کد خبر 6084461 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • هوای خرمشهر در مرز رسیدن به وضعیت قرمز
  • وضعیت «قرمز» هوا در اهواز
  • وضعیت قرمز بازار گوشت
  • ارز آوری حدود ۷ میلیون دلاری صادرات کیوی عباس آباد
  • پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان؛ وضعیت قرمز در کرمان و یزد
  • رکورد جوجه ریزی در مازندران شکست
  • هوای اهواز بر مدار نارنجی است / ثبت پاک‌ترین آسمان در قزوین
  • بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های نیمه تمام ساری و میاندورود
  • پیش‌ بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور / وضعیت قرمز در کرمان و یزد
  • پیش‌بینی وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور؛ وضعیت قرمز در کرمان و یزد