Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اکبر کرامتی در جلسه کارشناسی خرید تضمینی گندم استان افزود: با توجه به نیاز مصرفی استان به بیش از ۴۴۰ هزار تن گندم و به دلیل کاهش بارندگی‌ها و وضعیت نسبتا مطلوب مزارع گندم باید امسال جلوی خروج گندم از استان را بگیریم و خرید گندم و برداشت آن به صورت بهینه مدیریت شود تا کمترین میزان هدر رفت در مزارع حتی یک کیلوگرم را نداشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرامتی در خصوص خرید تضمینی گندم در سال جاری اظهار کرد: سال گذشته به دلیل پایین بودن قیمت خرید تضمینی زراعان چندان تمایلی به فروش گندم خود نداشتند، اما امسال پیش بینی می‌شود با افزایش نرخ خرید تضمینی گندم شاهد افزایش قابل توجه خرید در مراکز خرید دولتی باشیم.

او قیمت خرید تضمینی گندم از سوی دولت را سال گذشته دو هزار و ۵۰۰ تومان اعلام و خاطرنشان کرد: به دلیل پایین بودن قیمت خرید با توجه به هزینه‌های تولید تنها ۲۹۱ هزار تن گندم از زراعان خریداری شد، اما امسال قیمت خرید تضمینی پنج هزار تومان تعیین شده است.

کرامتی یادآور شد: در سال زراعی جاری درسطح ۹۰ هزار و ۱۹۶ هکتار از اراضی زراعی استان گندم آبی و درسطح ۳۰۰ هزار و ۹۳۲ هکتار گندم دیم کشت شده است.

او با بیان اینکه در ۱۰ روز گذشته بارش‌های خوب بهاره را در استان شاهد بودیم، گفت:بارندگی‌های چند روز اخیر شامل ۲۱۸ میلیمتر در استان بوده که موجب شده تا مزارع گندم و جو در منطقه از سطح سبز مطلوبی برخوردار بوده و شادی کشاورزان را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خروج گندم وزارت جهاد کشاورزی اراضی گندم خرید تضمینی گندم قیمت خرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۸۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۲۴ ‌هزار تن گندم در خوزستان

ایسنا/خوزستان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از خرید بیش از ۲۴ هزار تن گندم در روزهای ابتدایی فصل برداشت گندم خبر داد.

امید جهان نژادیان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به آغاز فصل خرید تضمینی گندم استان از ۲۰ فروردین ماه در شهرستان هندیجان اظهار کرد: تا به امروز بیش از ۲۴ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است.

وی افزود: در حال حاضر در روزهای ابتدایی فصل خرید گندم هستیم و تنها در شهرهای جنوبی استان از قبیل هندیجان، ماهشهر، بهبهان و امیدیه برداشت گندم آغاز شده است و انتظار می‌رود در روزهای پیش رو خرید تضمینی گندم به تدریج در سایر شهرها عملیاتی شود.

جهان نژادیان با اشاره به آمادگی کامل اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان جهت خرید محصول گندمکاران ادامه داد: با پیش‌بینی ۱۰۳ مرکز ویژه خرید گندم آماده هستیم مانند سال‌های گذشته تا دانه آخر گندم کشاورزان استان را دریافت کنیم.

وی یادآور شد: در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت خرید و جمع آوری ۳۰ هزارتن تخم مرغ مازاد
  • فعالیت مراکز خرید تضمینی و توافقی محصولات کشاورزی از نیمه اردیبهشت در گلستان
  • پیش بینی تولید ۳۹۹ هزار تن گندم در سال جاری
  • خرید بیش از ۲۴ هزار تن گندم در خوزستان
  • پیش بینی تولید ۳۹۹ هزار تن گندم در ایلام
  • خرید بیش از ۲۴ ‌هزار تن گندم در خوزستان
  • برداشت بیش از ۲۳ هزار گندم در خوزستان
  • خرید ۵۰۰ هزار تن گندم در سال گذشته از کشاورزان آذربایجان شرقی
  • نرخ خرید تضمینی گندم بالاخره چقدر شد؟
  • جداول پاکی خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد