Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- همکاری مردم و رعایت نکات بهداشتی از سوی شهروندان، گویا نتیجه داده و آمارهای ابتلای روزانه به کرونا در استان سمنان در چند روز اخیر رو به کاهش گذاشته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حتماً به خاطر دارید؛ اتفاقی که در آستانه تعطیلات نوروز 1400 رقم خورد و درحالی‌که شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور در مرحله تثبیت و کنترل قرار داشت و آمار مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها رو به کاهش بود؛ اما به یک‌باره همه معادلات بر هم ریخت و با خریدهای نوروزی مردم و سفرهای نوروزی و دور همی‌های خانوادگی همه رشته‌ها پنبه شد و ناگهان شاهد بروز موج چهارم کرونا بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موج سهمگینی که باعث اشغال تخت‌های کرونایی و غیرکرونایی در شهرهای قرمز و نارنجی از سوی بیماران مبتلا به کرونا شد.

این در حالی است که چند روز تا پایان ماه مبارک رمضان باقی نمانده است و با توجه به تعطیلات عید فطر شاید دوباره مردم بار سفر ببندند و بی‌توجه به وضعیت حاد کرونایی در اکثر استان‌های کشور آتش کرونا را شعله‌ور کنند و اگر چنین شود باید منتظر ورود موج پنجم کرونا باشیم.

 بستری شدن 60 بیمار جدید مبتلا به کرونا در سمنان

نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از ابتلای 60 بیمار جدید مبتلا به کرونا در جمعیت زیرپوشش این دانشگاه ظرف 48 ساعت گذشته خبر داد.

وی بیان کرد: مردم اگر نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بی‌توجه باشند، این بی‌توجهی‌ها و سهل‌انگاری‌ها منجر به ورود به موج جدیدی از شیوع کرونا در استان می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان مهم‌ترین راهکارهای مقابله با کرونا را در خانه ماندن، شست و شوی مرتب دست‌ها، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، زدن ماسک در اماکن پرتردد، پرهیز از دور همی‌های خانوادگی و رفت‌وآمدهای غیرضروری در سطح شهرها عنوان کرد.

با توجه به شیوع ویروس‌های جهش‌یافته کرونایی از نوع انگلیسی، آفریقایی و هندی باید مردم بیش‌ازپیش مراقب باشند که در دام ابتلا به ویروس کرونا خود و خانواده‌شان را گرفتار نکنند.

وضعیت رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید 19 بر اساس جدیدترین اطلاعات سامانه ماسک به گفته مسئولان امر شهرستان‌های گرمسار، دامغان، سرخه، شاهرود و مهدی‌شهر در وضعیت نارنجی، شهرستان سمنان همچنان در وضعیت قرمز و شهرستان‌های میامی و آرادان در وضعیت زرد قرار دارند.

لرستان در مسیر پشت سر گذاشتن اوج موج چهارم کرونا؛ وضعیت 4 شهرستان تغییر کردآمار کرونا در ایران| فوت 344 نفر در 24 ساعت گذشتهامام‌جمعه شیراز به کرونا مبتلا شد‌/ حال عمومی آیت‌الله دژکام مساعد است

بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده توسط ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونای استان، تمامی شهرستان‌های استان سمنان قرمز و تنها شهرستان آرادان در وضعیت نارنجی قرار داشت که با توجه به کاهش آمار بیماران کووید 19، استان سمنان از قرمز به نارنجی تغییر رنگ داده است.

انتهای پیام/363/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۸۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید دادستان اصفهان بر رعایت حرمت ماه رمضان

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان گفت: اصفهان ۲۳ هزار شهید تقدیم کشور کرده و یکی از شهرهای شهیدپرور کشور محسوب می‌شود، از این‌رو حفظ حرمت ماه مبارک رمضان باید مورد توجه قرار گیرد و هنجارهای اجتماعی نیز رعایت شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدمحمد موسویان امروز _سه‌شنبه هفتم فروردین_ در حاشیه بازدید از قرارگاه اطلاع‌رسانی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ در ایام نوروز شاهد برخی جرایم در باغ فدک بودیم، اما نبود این موضوعات در وضعیت فعلی، نشان‌دهنده زحمات تمام دستگاه‌ها است.

وی افزود: مسافران و گردشگران آشنایی زیادی با باغ فدک اصفهان دارند، از این‌رو خدمات را باید با کیفیتی ارائه دهیم تا خاطرات خوبی برای مسافران نوروزی این کلان‌شهر رقم بخورد.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان تاکید کرد: جلسات ستاد خدمات سفر این کلان‌شهر از پنج ماه پیش از نوروز سال جاری برگزار شد و با مصوباتی همراه بود، از این‌رو تمام مصوبات باید اجرایی شود و تمام دستگاه‌ها نیز باید به وظایف خود رسیدگی کنند.

موسویان ادامه داد: با توجه به اینکه این کلان‌شهر در ایام نوروز پذیرای مسافران نوروزی بسیاری از سراسر کشور است، به تمام مسافران و شهروندان توصیه می‌شود تا تمام قوانین را رعایت کنند.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان خاطرنشان کرد: اصفهان ۲۳ هزار شهید تقدیم کشور کرده و یکی از شهرهای شهیدپرور کشور محسوب می‌شود، از این‌رو حفظ حرمت ماه مبارک رمضان باید مورد توجه قرار گیرد و هنجارهای اجتماعی نیز رعایت شود.

کد خبر 739410

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • پایش وضعیت منابع و کیفیت آب شرب شهرستان اشنویه
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • افزایش میزان استفاده از فضای مجازی در نوروز و ضرورت حفظ امنیت کودکان
  • تحویل یک بهله پرنده شکاری به محیط زیست شهرستان ترکمن
  • لزوم بهبود در روند خدمت‌رسانی به مردم کرمانشاه
  • افزایش تصادفات منجر به فوت در اصفهان / بارشی گزارش نشده است
  • تاکید دادستان اصفهان بر رعایت حرمت ماه رمضان
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • چهار نفر در زاهدان به تب کریمه کنگو مبتلا شدند