Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از انگجت، گزارش‌ها حاکی از آن است که، هربرت دیس (Herbert Diess) رئیس شرکت فولکس واگن (Volkswagen)، در مصاحبه‌ای گفت که فولکس تراشه‌های با عملکرد بالا را برای خودرو‌های خودران طراحی می‌کند. دیس گفت که این مسئله در مورد ساخت بهترین سخت افزار ممکن بود، این حرکت به فولکس واگن صلاحیت بالاتری را در تعریف پردازنده‌های خود می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توسعه نرم افزاری شرکت فولکس واگن

این خودروساز تراشه‌ها را خود نمی‌سازد، اما می‌خواهد حق ثبت اختراع را داشته باشد. بخش نرم افزار این شرکت یعنی Cariad توسعه خواهد یافت تا تخصص مربوطه را توسعه دهد.

حرکتی مانند این ممکن است کلیدی برای هدف فولکس برای تبدیل شدن به یک مارک چابک‌تر و با فناوری باشد. تسلا برای اتومبیل‌های قبلی به سخت افزار استاندارد NVIDIA متکی بود، اما به سمت تراشه‌های سفارشی سوق پیدا کرده است. چون به آن امکان کنترل بیشتر در مورد پیشرفت کامل خودرانگی و راندن اتوماتیک را می‌دهد.

این دستگاه می‌تواند به جای شکل دادن به تلفن‌ها و رایانه ها، پردازنده‌هایی مناسب با استراتژی محصول خود ایجاد کند. باید مدتی صبر کرد تا نتایج کار طراحی فولکس واگن را دید. اگر این شرکت موفق شود، می‌تواند نسبت به رقبا برتری داشته باشد.

شرکت مینی که در واقع مالک آن بی ام و است نیز ، چندی پیش در قالب اطلاعیه‌ای اعلام کرد، برای معرفی آخرین ماشین مجهز به موتور احتراقی خود در سال ۲۰۲۵ برنامه‌هایی دارد و می خواهد به کلی به تولید خودروهای برقی و خودران روی بیاورد. در این راستا، مینی در حال کار بر روی یک پلتفرم هدفمند EV با همکاری شرکت Great Wall Motor برای معرفی اتومبیل‌های الکتریکی جدید از سال ۲۰۲۳ به بعد است.

بیشتر بخوانید

ایجاد انقلابی در دنیای خودرو های برقی با باتری های پر ظرفیت

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فولکس واگن خودروهای خودران خودروهای الکتریکی فولکس واگن فولکس واگن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۸۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأسیس شرکت پروژه راهکاری برای تحقق جهش تولید

زینلی کارآفرین و مدیرعامل شرکت کویر تایر خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: پیشنهاد تأسیس کارخانه کویر تایر در سال ۶۷ از همفکری در یک دوره قرآن شروع شد و در سال ۶۷ با تأسیس این کارخانه با هدف اشتغال زایی موافقت شد و امروزه در تمامی حوزه‌های مختلف صنعت در کشور رتبه اول را داریم به طوری که در سال ۱۴۰۱، ۱۶۱ میلیارد تومان سود و پارسال ۸۱۶ میلیارد تومان سود کردیم که این پول خرج توسعه استان می‌شود.

او افزود: منابع مالی دولت سرشار نیست و با این حرکت کند مملکت به رشد کامل و افقی که در انتظار داریم نمی‌رسد بنابراین باید جهشی داشته باشیم و یک میانبر برای توسعه پیدا کنیم که راهکار آن این است که مردم را از طریق تأسیس شرکت پروژه و روی آوردن به بورس پای کار بیاوریم.

زینلی بیان کرد: اگر تأسیس شرکت پروژه مبتنی بر مزیت‌های نسبی هر منطقه را برای مردم معنا و تفسیر کنیم می‌تواند راهکار بزرگ و موثری برای تحقق جهش تولید در حوزه‌های مختلف باشد، زیرا هرجا که مردم پای کار بیایند سعه بیشتر و سریع‌تر می‌شود.

کارآفرین و مدیرعامل شرکت کویر تایر خراسان جنوبی ادامه داد: نقدینگی در کشور وجود دارد و باید در مسیر بورس هدایت شود و بورس امین منابع مالی مردم خواهد بود؛ این اطمینان را می‌دهیم که نظارت‌های سختگیرانه در این قضیه وجود دارد و جایگزین مردم در حوزه نظارت بر منابع مالی آنها است.

او عنوان کرد: همچنین باید ساز و کاری تعریف شود تا از ظرفیت صنوف، اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی که متشکل از مردم هستند استفاده درست در جهت توسعه و اشنغالزایی جدید شود تا با جمع آوری منابع اندک به کار‌های بزرگ در زمینه اقتصادی و توسعه استان و کشور برسیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • روز‌های خوب تولید در نیشکر هفت تپه
  • خودروهای مشهور با فروش غافلگیرکننده، از بیتل تا ماتیز و پژو 206 (+عکس)
  • عرضه فناوری جدید ساخت تراشه شرکت TSMC تا سال ۲۰۲۶
  • رقیب چینی تراشه نورالینک ایلان ماسک معرفی شد
  • این خودرو با چشم‌هایش شما را می‌بیند!/ عکس
  • توسعه میادین نفت و گاز به سرمایه‌گذاری خارجی نیاز دارد
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟
  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند
  • تأسیس شرکت پروژه راهکاری برای تحقق جهش تولید
  • اولین اتوبوس‌ خودران شیفت شب جهان در سئول (فیلم)