Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@22:57:01 GMT

تابستانی گرم و خشک در انتظار اردستان

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۹۸۸۴۳

تابستانی گرم و خشک در انتظار اردستان

ایسنا/اصفهان رئیس اداره هواشناسی اردستان با بیان اینکه بارندگی‌های امسال اردستان چهار برابر کمتر از سال گذشته بوده، گفت: مردم بحران کم‌آبی و خشکسالی را تابستان امسال تجربه خواهند کرد، به همین دلیل باید مدیریت منابع را در دستور کار خود قرار دهند.

جواد رمضان‌پور در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: از روز دوشنبه سامانه بارشی وارد منطقه اردستان شد که بارش های آن به صورت رگباری و رعد و برق بود و با توجه به افت دما و رطوبت، در بیشتر مناطق شهرستان توانست بارش های سیستماتیک داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بارش های روز گذشته در اردستان باعث روان شدن آب و سیلاب شد، افزود: به دلیل سیستماتیک بودن بارش ها خسارت های ناشی از آن کمتر بود ولی رعد و برق و سیلاب ها،  به برخی از مزارع، درختان میوه، راه های مواصلاتی و چند منزل مسکونی خسارت زد.

به گفته رئیس اداره هواشناسی اردستان، بارش های روز گذشته تمام مناطق شهرستان را پوشش داد و توانست دمای کلی اردستان را ۸ تا ۱۰ درجه کاهش دهد.  بیشترین بارش ها نیز در مناطق اردستان، زواره، نیسیان و تورزن بوده است.

رمضان‌پور تصریح کرد: با توجه به وضعیت نقشه ها، مردم تا پایان اردیبهشت ماه باید منتظر بارش های بهاری رگباری همراه با رعد و برق در عصر و اوایل شب باشند. شاید در برخی نقاط شدت بارش ها کمتر و یا بیشتر باشد، اما اکثرا اوایل شب و به صورت نقطه ای اتفاق می افتد.

وی، با بیان اینکه سامانه بعدی بارشی از روز پنجشنبه وارد شهرستان می شود، ادامه داد: بارش های بهاری و نقطه ای به هیچ وجه نمی تواند کمبود بارش های فصل پاییز و زمستان را جبران کند. مطمئنا مردم بحران کم آبی و خشکسالی را در تابستان امسال تجربه خواهند کرد به همین خاطر از هم اکنون باید مدیریت منابع را در دستور کار خود قرار دهند.  

به گفته رئیس اداره هواشناسی اردستان بارندگی های امسال چهار برابر کمتر از سال گذشته بوده و حتی اگر هر شب تا پایان اردیبهشت ماه هم بارندگی داشته باشیم، قنات های خشک شده شهرستان پر آب نمی شود و به تبع آن تابستان امسال شهرستان اردستان به شدت گرم و خشک خواهد بود.

رمضان‌پور با اشاره به اینکه مجموع بارندگی های امسال تاکنون ۶۰ میلی متر ثبت شده است، گفت: کمبود بارش های امسال مختص شهرستان اردستان و استان اصفهان نیست و به طور کلی کشور ایران و خاورمیانه دچار کاهش بارش ها بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها بارش باران کاهش بارش کم آبی خشكسالي مدیریت منابع آب گرمای هوا بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۸۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱۱۷ درصدی تعهد اشتغال شهرستان اردستان

به گزارش خبرنگار مهر، وحید نقوی شامگاه دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته کار و کارگر، اظهار داشت: شعار هفته کار و کارگر در سال جاری «مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی» است، حل و فصل پرونده‌های حل اختلاف به صورت سازشی انجام می‌شود که در این راستا ۱۵۰ فقره پرونده باقی مانده است.

وی افزود: تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در شهرستان اردستان تشکیل شده و با واحدهای پرخطر جهت الزام به کارگیری مسئول ایمنی و کمیته حفاظت فنی مکاتبه لازم صورت گرفته است.

رئیس اداره کار اردستان خاطرنشان کرد: در حوزه پشتیبانی و توسعه منابع انسانی پیگیری جذب اصلاح و بازسازی نرده‌های حفاظتی و قفل اداره و رنگ آمیزی آن در راستای پدافند غیرعامل و حفاظت فیزیکی از مجموعه انجام شده است.

نقوی تصریح کرد: حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه تملک دارایی به اداره کار اردستان توسط فرمانداری اختصاص یافته همچنین تونل امن اینترنتی و شبکه در محل اداره با هزینه ۷۵۰ میلیون ریال ایجاد شده است.

وی بیان کرد: اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی اردستان در حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، اولین یادواره شهدای معزز کارگری شهرستان را در سال گذشته به مناسبت هفته کارگر با پیام زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی برگزار کرد.

رئیس اداره تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی اردستان ادامه داد: چهارمین خانه بهداشت کارگری شهرستان در کارخانه مهاباد ریس افتتاح شده و برای ۲۰ واحد اقتصادی در شهرستان‌، دوره‌های آموزش ایمنی کار و مقابله با آسیب‌های اجتماعی برگزار شده است.

نقوی با اشاره به تأسیس دومین مرکز کاریابی غیردولتی در شهرستان، اضافه کرد: شهرستان اردستان با نرخ بیکاری ۷.۸۲ پایین‌ترین نرخ بیکاری در استان اصفهان دارد و ۱۱۷ درصد تعهد اشتغال شهرستان در سامانه رصد اشتغال کشور ثبت شده است.

وی یادآور شد: ۱۵ میلیارد ریال اعتبار در حوزه اعتبارات مشاغل خانگی با اشتغالزایی ۹۵ نفر جذب شده و واحدهای دارای اتباع غیرمجاز، گشت مشترک و جریمه ۸ واحد متخلف به مبلغ ۷ میلیارد و ۳۵۰ میلیون صورت گرفته است.

کد خبر 6085909

دیگر خبرها

  • سیلابی شدن معابر شهری کاشان + فیلم
  • محورهای شرق وشمال اصفهان دچارآبگرفتگی شد/امدادرسانی همه دستگاه‌ها
  • ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت
  • جاری شدن روان‌آب در اردستان
  • وقوع سیلاب و بارش تگرگ در چند شهرستان استان اصفهان
  • خسارت سیل به قشلاق ذاخر شهرستان اهر
  • لیست غیرممکن اوسمار در پنجره تابستانی
  • ثبت ۱۱۷ درصدی تعهد اشتغال شهرستان اردستان
  • نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید
  • آبگیری چهار سد سنگی و ملاتی در اردستان