Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-28@17:50:57 GMT

تلف‌شدن گورخر آفریقایی در تهران در اثر بی‌دقتی

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۹۸۸۷۱

تلف‌شدن گورخر آفریقایی در تهران در اثر بی‌دقتی

 به گزارش تسنیم، حدود یک هفته پیش سه رأس گورخر آفریقایی شامل یک نر و دو ماده، از کشور هلند و از مسیر بلغارستان-ترکیه و نیز با اخذ مجوز از سازمان‌های دامپزشکی و حفاظت محیط زیست به ایران منتقل شدند.

بر همین اساس، این سه رأس گورخر پس از انتقال به کشور، روز 12 اردیبهشت، جهت نگهداری، به باغ وحش صفادشت در استان تهران منتقل می‌شوند، اما متأسفانه گورخر نر دیروز(سه‌شنبه، 13 اردیبهشت) در این باغ وحش تلف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا، محمد کرمی رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران ضمن تأیید خبر تلف شدن این گورخر نر آفریقایی در باغ وحش صفادشت، اظهار کرد: نکته قابل تأمل درباره تلف شدن این گورخر آفریقایی است که به همراه هر سه رأس گورخر دیگر که به کشور منتقل شده‌اند، فقط یک روز در باغ وحش صفادشت نگهداری شده بودند.
 وی با بیان اینکه تحقیقات از سوی سازمان دامپزشکی درباره علت تلف شدن این گورخر نر آفریقایی در باغ وحش صفادشت آغاز شده است، گفت: باید علت دقیق این موضوع مشخص شود، به هر حال هزینه‌هایی بابت انتقال این سه رأس گورخر پرداخت شده و اهدافی نیز دنبال می‌شده است.
 
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران همچنین، نگهداری چند روزه این حیوانات در محفظه‌ای در گمرک را یکی از دلایل تلف شدن این گورخر نر آفریقایی دانست و افزود: یکی از نکاتی که باید در نگهداری از حیوانات همواره مدنظر قرار گیرد، این است که حیوانات می‌بایست در محل مناسبی نگهداری شده و در شرایط مساعدی، تحت نظر دامپزشک، تیمار شوند.

کرمی در پاسخ به این پرسش که آیا این احتمال وجود دارد که این سه رأس گورخر پیش از انتقال به کشور دارای بیماری‌هایی بوده‌اند که همین زمینه موجب تلف شدن گورخر نر شده است؟، تصریح کرد: سازمان دامپزشکی کشورهای مبدأ و مقصد سلامت این سه رأس گورخر نر آفریقایی را تأیید کرده‌اند، بنابراین این احتمال بسیار بعید به نظر می‌رسد.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به تلف شدن گورخر نر آفریقایی در باغ وحش صفادشت، طی روزهای آینده بازدیدی از دو گورخر ماده که به همراه گورخر نر به کشور منتقل شده‌اند، خواهیم داشت تا وضعیت سلامت آنها نیز مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۸۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ توصیه رئیس پلیس فتای تهران به مردم

رئیس پلیس فتای تهران: هموطنان در زمان خرید به هیچ عنوان کارت بانکی خود و رمز آن را در اختیار فروشنده‌های سیار قرار ندهند.

دریافت 2 MB

دیگر خبرها

  • فیلم/ توصیه رئیس پلیس فتای تهران به مردم
  • کودتا و ناامنی در آفریقا؛ نقش استعمار فرانسه در قاره سیاه
  • (تصاویر) جشن عروسی میلیاردی برای دو سگ در تهران!
  • همه مصائب قاره سیاه در سال گذشته؛ از تغییرات اقلیمی تامهاجرت ابدی
  • (ویدیو) تهران تمیز را از ارتفاعات فرحزاد ببینید
  • (ویدیو) جزئیات همکاری شهرداری تهران با چینی‌ها
  • رونمایی از کیک ۲ تنی تولد امام حسن در تهران
  • فیلم| خروشان شدن رودخانه کن تهران طی بارش ها
  • استقبال امیرعبداللهیان از «هنیه» در تهران
  • (ویدیو) خروشان شدن رودخانه کن تهران طی بارش ها