Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر حفاظت و نظارت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تایید خبر تلف شدن یک راس گورخر نر آفریقایی در باغ وحش‌ صفادشت گفت: هفته گذشته سه راس گورخر آفریقایی شامل دو ماده و یک نر از کشور هلند به ایران منتقل و پس از چند روز نگهداری در گمرک، به مرکز نگهداری حیات وحش صفادشت در استان تهران منتقل شدند و گورخر نر متاسفانه در روز ۱۳ اردیبهشت تلف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهاب الدین منتظمی ادامه داد: سازمان دامپزشکی در حال بررسی علت تلف شدن گورخر نر باغ وحش صفادشت است و پس از اعلام رسمی از سوی این سازمان، با مقصران این حادثه برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی همچنین گفت: برای واردات این سه راس گورخر آفریقایی از کشور هلند به ایران، مجوز سازمان حفاظت محیط زیست و دامپزشکی کشور صادر شده بود.

منتظمی افزود: با توجه به اینکه دامپزشکی در کشورهای مبدا و مقصد، سلامت این گونه‌ها را بررسی و تایید می‌کند اظهار نظر در خصوص علت تلف شدن این گونه بدون بررسی‌های کارشناسی ممکن نیست و منتظر جواب قطعی از سوی دامپزشکی هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان در پایان گفت:

فیلم منتشر شده در فضای مجازی از تلف شدن این گونه باعث جریحه دار شدن افکار عمومی شده است و سازمان حفاظت محیط زیست به‌طور قطع با بررسی تمام جوانب این حادثه با مقصران این حادثه تلخ بدون هیچ گونه چشم‌پوشی برخورد خواهد کرد./ ایسنا 

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست تلف شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۹۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان + فیلم

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان گفت: محیط‌بانان خدوم منطقه حفاظت شده اشترانکوه در ایام تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ با حضور موثر و پایش منطقه با استفاده از دوربین‌های جدید و با کیفیت بالای خود ، موفق به ثبت تصاویری از حضور خرس قهوه‌ای در این منطقه شدند.

علی سالاروند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در لرستان با بیان اینکه محیط‌بانان خدوم منطقه حفاظت شده اشترانکوه در ایام تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ با حضور مؤثر و پایش منطقه با استفاده از دوربین‌های جدید و با کیفیت بالای خود، موفق به ثبت تصاویری از حضور خرس قهوه‌ای در این منطقه شدند. اظهار کرد: این اولین ثبت تصویر این گونه ارزشمند در سال ۱۴۰۳ در منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه است.

وی افزود: در سال گذشته نیز تصاویر حضور خرس قهوه‌ای و پلنگ به‌عنوان گونه‌های شاخص و در خطر انقراض در سایر مناطق طبیعی استان ثبت شد که نشان‌دهنده پویایی و افزایش جمعیت گونه‌های شاخص حیات وحش در استان به‌واسطه برنامه‌ریزی و تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران محیط‌بان و زحمتکشان عرصه محیط زیست لرستان و همچنین هوشمندسازی و افزایش تعداد نیروی محیط‌بان در مناطق تحت مدیریت استان طی دو سال گذشته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان ابراز امیدواری کرد: با ادامه روند فعلی و مشارکت‌های مردمی و کمک‌های دوستدار محیط زیست و حیات‌وحش بتوانیم، شاهد احیا بیش از پیش زیستگاه‌ها و حضور گونه‌های شاخص و ارزشمند حیات‌وحش در طبیعت لرستان باشیم.

سالاروند در پایان ضمن قدردانی از محیط‌بانان خدوم استان از همه دوستداران محیط زیست و حیات وحش استان خواست در صورت ثبت هر گونه تصاویری از حیات وحش استان تصاویر را در اختیار کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار دهند تا اطلاع‌رسانی لازم با رعایت مسائل حفاظتی و امنیتی برای گونه ثبت شده، صورت پذیرد.

به گزارش ایمنا، خرس‌ها پستانداران بزرگ جثه‌ای هستند که در زمره گونه‌های حمایت شده سازمان حفاظت محیط‌زیست و فهرست سرخ IUCN و ضمیمه II کنوانسیون CITES قرار دارند. حفاظت از آن‌ها یکی از اولویت‌های اساسی در برنامه‌های مدیریتی و حفاظتی در کشور به شمار می‌روند.

کد خبر 739583

دیگر خبرها

  • حفاظت از محیط زیست یک تکلیف است
  • پهنه آبی تالاب‌های چالدران افزایش یافت
  • افزایش پهنه آبی تالاب های چالدران
  • اجرای سند الگوی کشت در حوزه‌های تالابی کشور
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه لرستان + فیلم
  • حفاظت از یوزپلنگ با مشارکت مردم/ وزارت راه به تعهدات خود عمل کند
  • پایش بیش از ۶۰۰۰ دستگاه بی‌خطرساز در مراکز درمانی و بیمارستانی
  • ثبت تصویر خرس قهوه‌ای در اشترانکوه + فیلم
  • هشدارمحیط زیست گیلان/ از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی خود داری کنید
  • طرح‌های محیط زیستی چقدر وام گرفته اند؟