Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-04-23@22:00:20 GMT

بازگشت نقش اول ۳ بر صفر شدن سپاهان به اصفهان!

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۹۹۸۳۳

بازگشت نقش اول ۳ بر صفر شدن سپاهان به اصفهان!

خبرورزشی – دیداری که می توانست سرنوشت قهرمانی را تعیین کند (و همین طور هم شد) اما به دلیل خودداری سپاهان (میزبان) از ورود به زمین، با دستور جلال مرادی ناظر مسابقه لغو و در نهایت نتیجه ۳ بر صفر به سود پرسپولیس اعلام شد.

نتیجه ای که صدای سایر تیم‌ها از جمله فرهاد مجیدی سرمربی وقت استقلال را به همراه داشت و منجر به استعفای مسعود تابش مدیرعامل وقت سپاهان اصفهان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از پرسپولیسی‌ها هنوز معتقدند زیرکی و مطلع بودن افشین پیروانی از قوانین مسابقات باعث شد این تیم به جای ماندن در زمین و معطل شدن برای حضور سپاهان، سوار اتوبوس شده و ورزشگاه نقش جهان را ترک کنند. تصمیمی که نقش اول آن افشین پیروانی بود و پرسپولیس را ۳ بر صفر برنده کرد.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: سپاهان پرسپولیس افشین پیروانی افشین پیروانی پرسپولیس خبر ویژه سپاهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۹۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت غول زرد لیگ برتر به فرم قهرمانی

به گزارش "ورزش‌سه"، از 18 مردادماه که رقابت‌های لیگ بیست و سوم برای ملوان با مصاف برابر ذوب‌آهن آغاز شد، این تیم تنها دو شکست را در ورزشگاه خانگی‌اش تجربه کرده که یکی در همان مسابقه افتتاحیه با نتیجه یک بر صفر برابر ذوب‌آهن بوده و دیگری در 17 آذرماه سال گذشته با نتیجه 2 بر صفر مقابل شمس‌آذر رقم خورده است. این در حالی است که آنها در سه مسابقه دشوار مقابل استقلال، پرسپولیس و تراکتور هم به تساوی دست یافته‌اند و نتایج درخشانی مقابل تیم‌هایی نظیر فولاد خوزستان و گل‌گهر کسب کرده‌اند؛ نتایجی که سبب شده حالا در فاصله 6 هفته مانده تا پایان مسابقات این تیم در قامت مدعی کسب سهمیه آسیایی مقابل سپاهان قرار بگیرد و این همان موضوعی است که به خوبی مهدی تارتار در نشست خبری پیش از مسابقه به آن اشاره کرد.

در این شرایط سپاهانی‌ها که طی دو سال اخیر خاطره خوشی از ملوان ندارند و بازی رفت را هم در ورزشگاه نقش جهان به تیم منسجم تارتار واگذار کرده بودند، با ترس به انزلی سفر کردند و نتیجه مسابقه در پایان نیمه اول هم که شکست یک بر صفر سپاهان را نشان می‌داد، باعث تعجب کسی نشده بود. با این حال سپاهان که در نیمه اول هم نمایش قابل قبولی در ورزشگاه سیروس قایقران و در مقابل دیدگان هواداران پرشور ملوان داشت، نمایشی درخشان و تحسین‌برانگیز در نیمه دوم داشت که خاطرات روزهای اوج خود را برای هوادارانش و اهالی فوتبال تداعی کرد.


همه چیز بر وفق مراد ملوان پیش رفته و به نیمه دوم رسیده بود و نتیجه‌ای هم به گونه‌ای بود که انتظار زدن گل دوم ملوان کمتر از رقم خوردن گل تساوی سپاهان نبود. طلایی‌پوشان اصفهانی که چیزی برای از دست دادن نداشتند، باید با تمام وجود حمله می‌کردند و این بهترین فرصت برای تیم مهدی تارتار بود که متخصص استفاده از ضدحملات است، تا در سراسیمگی و آشفتگی تیم سپاهان که طی چند ماه اخیر کم دیده نشده، برتعداد گل‌های خود بیفزایند. با این حال آنچه در زمین مسابقه رقم خورد، عکس این حالت بود.

سپاهان با آرامش وارد زمین شد و عجله، آشفتگی و سراسیمگی‌ای که در بازی‌های گذشته در حرکات بازیکنان این تیم دیده می‌شد، جای خود را به سرعت تیمی داده بود؛ آنها سرعت انتقال توپ را افزایش داده بودند، تا قدرت اصلی ملوان که انسجام در خط دفاعی به شمار می‌رود، با این تدبیر تحت تاثیر قرار بگیرد و یکبار از عمق مغلوب حریف سرحال خود شوند و یکبار هم با ارسالی زمینی از سمت چپ خط دفاعی.

در خط دفاعی هم سپاهان اگرچه در نیمه اول همچنان ضعف‌هایی از خود نشان داد و بازیکنان این تیم روی گل اول مغلوب سرعت بازیکنان ملوان شدند و از هم گسیختند، اما در نیمه دوم و در شرایطی که وضعیت همان چیزی بود که ملوانی‌ها می‌خواستند، به خوبی توانستند راه‌های نفوذ را ببندند تا تیم مهدی تارتار برای گلزنی رو به شوت‌های از راه دور بیاورد.

ضعف سپاهان در خط دفاعی از همان هفته‌های ابتدایی مسابقات که آنها با وجود کسب پیروزی‌های پرگل در بسته نگه داشتن دروازه پیام نیازمند ناتوان بودند، آشکار شد. با این حال تیم مورایس اینقدر در فاز هجومی زهردار و غیرقابل مهار بود که این نقطه ضعف با نقطه قوت تیم پوشش داده می‌شد. با این حال از هفته چهاردهم وضعیت به یکباره متفاوت شد و سرانجام حواشی ریز و درشتی پرشماری که پیرامونی باشگاه سپاهان وجود داشت، ضربه خود را به این تیم زد. رفته رفته نقطه قوت تیم هم کمرنگ شد؛ تا جایی که یکی از خبرنگاران اصفهانی چندی پیش درباره دلیل عدم گلزنی مهاجمان سپاهان پرسید که با واکنش جالب توجهی از سوی مورایس همراه شد.

حواشی داخلی و خارجی پرتعداد، ضعف در خط دفاعی،  خرید و فروش‌هایی که کار تیم نیامدند و قضاوت‌های داوران که در بازی‌های مهمی علیه تیم مورایس رقم خورد، سبب شد تا خط هجومی تیم هم از روزهای آرمانی‌اش فاصله بگیرد. تمام این‌ها باعث رقم خوردن نتایج عجیب و غیرقابل باوری شد که سپاهان حتی در فصول کاملا بحرانی نظیر لیگ‌های پانزدهم، شانزدهم و هفدهم هم به صورت متناوب تجربه نکرده بود.

تمام این موارد نشان از این داشت که سپاهان با یک بحران جدی مواجه شده که شرایط فنی و روانی تیم را به طور کلی تحت الشعاع خود قرار داده و این موضوع تا دیدار برابر ذوب‌آهن که چند روز پیش برگزار شد نیز ادامه داشت. اما حالا شاید دیگر بتوان با جرات بیشتری گفت که مورایس و شاگردانش در حال عبور از این بحران هستند.

یکی از نشانه‌های بهبود شرایط و پایان بحران در سپاهان را می‌توان در نمایش دفاعی این تیم با وجود مصدومیت محمد دانشگر و پیام نیازمند به عنوان دو مهره کلیدی تیم دید و از سوی دیگر رفته رفته تیم مورایس در فاز هجومی هم در حال بازگشت به همان فرم ایده‌آل هفته‌های ابتدایی است و گلزنی‌های ادامه‌دار شهریار مغانلو و مشارکت دیگر بازیکنان هجومی تیم نظیر کاوه رضایی و رضا شکاری در این گل‌ها معنی‌دار به نظر می‌رسد.

قهرمانی در لیگ برتر برای سپاهان که طی دو سه ماه اخیر 6 شکست غیرمنتظره را در مقابل حریفانش تجربه کرد، بسیار سخت و شبیه به یک معجره می‌ماند، اما با توجه به اینکه سهمیه آسیایی و حضور در لیگ نخبگان فصل آینده آسیا از اهمیت بالایی برای باشگاه اصفهانی، کادر فنی و بازیکنانش برخودار است، آنها انگیزه کافی برای ادامه ماجراجویی خود را در لیگ بیست سوم را با نیم‌نگاهی به قهرمانی با استفاده از غفلت رقبا دارند و از سوی دیگر جام حذفی تورنمنتی است که آنها می‌توانند اگر با همین فرم دیدار برابر ملوان در آن به میدان بروند، به کسب جام قهرمانی بسیار امیدوار باشند.

دیگر خبرها

  • مورایس به سپاهانی‌ها: یک روز استراحت کنید
  • بازگشت غول زرد لیگ برتر به فرم قهرمانی
  • جمشیدیان: رضا فتاحی سرمربی بود، سپاهان بهتر نتیجه می‌گرفت!
  • دیدار هادی چوپان با غلامحسین و افشین پیروانی + عکس
  • میتروویچ آماده بازگشت به تمرینات الهلال عربستان
  • جشن دسته جمعی برای بازگشت کاوه! (عکس)
  • شکست ملوان برابر سپاهان در انزلی
  • بازگشت سپاهان در انزلی؛ فرار بزرگ شهریار در رقابت آقای گلی
  • دل شهریار برای بازگشت سپاهان در انزلی
  • بازگشت مدافع تاثیرگذار به نیمکت آلومینیوم