Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-16@13:27:42 GMT

طارمی؛ مهره مار اِل کلاسیکوی پرتغال

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۰۲۵۸

طارمی؛ مهره مار اِل کلاسیکوی پرتغال

مهدی طارمی کلیدی ترین ستاره پورتو در یکی از حساس ترین بازی های فصل پرتغال است. او شاید بتواند سرنوشت قهرمانی را عوض کند.

به گزارش "ورزش سه"، تنها 4 هفته به پایان لیگ پرتغال باقیمانده و اسپورتینگ لیسبون با 6 امتیاز بیشتر از پورتو شانس اول قهرمانی محسوب می شود. پورتو با مهدی طارمی نزدیک ترین تعقیب کننده صدرنشین است و پنجشنبه باید در ال کلاسیکوی فوتبال پرتغال به مصاف بنفیکا برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیداری که در لیسبون برگزار می شود و اهمیت فوق العاده بالایی دارد. بنفیکا با 4 امتیاز کمتر از پورتو تیم سوم جدول است و تقریبا شانسی  برای قهرمانی ندارد.

 

 

 

 

تا به اینجای فصل، مهدی طارمی مانع از این شده تا پورتو نیز همچون بنفیکا از رقابت برای قهرمانی جا بماند. ستاره ایرانی باعث شده تا امیدهای پورتو به فاصله 4 هفته تا پایان فصل همچنان حفظ شود. او در 5 بازی اخیر پورتو توانسته 4 گل به ثمر برساند و تنها برابر ویتوریا گیمارش بود که در امر گلزنی ناکام ماند. در همین بازه زمانی او در بازی برابر چلسی گلی زد که دنیا را تکان داد. هرچند گل او به چلسی که با قیچی برگردان به ثمر رسید، مانع از حذف پورتو از لیگ قهرمانان نشد ولی تحسین های جهانی را به دنبال داشت.

 

 

 

 

طارمی حالا با انگیزه تر از همیشه است و به نظر می رسد از لحاظ بدنی نیز به فرم ایده آل خود رسیده و این در چنین مقطع حساسی از فصل بهترین خبر ممکن برای پورتو و هوادرانش است.

 

طارمی ستاره اول خط حمله پورتو در اولین فصل حضورش در این باشگاه، بار دیگر به بنفیکا رسیده است. بازی پورتو و بنفیکا یک روز بعد از دیدار اسپورتینگ لیسبون برابر ریوآوه به انجام می رسد و هر نتیجه ای در این دیدار رقم بخورد، قطعا فشار بالایی روی یاران طارمی ایجاد خواهد کرد. حریف اسپورتینگ تیمی است که فصل قبل مهدی طارمی توانست برای آنها در 37 بازی 21 گل به ثمر برساند و با همان درخشش بود که در نهایت راهی پورتو شد.

 

نکته جالب اینکه طارمی چند روز پیش با گلی که به فامالیسائو زد، حالا تعداد گل هایش برای پورتو را به 21 رسانده یعنی برابر با گل هایی که فصل قبل برای ریوآوره زده بود. هرچند باید توجه داشت که او این تعداد گل برای پورتو را در 44 بازی زده است.

 

 

 

 

طارمی در 30 بازی از این 44 بازی به صورت ثابت در ترکیب قرار داشته است. او در ریوآوه 31 بازی از 37 بازی را فیکس بود. طارمی در ریوآوه یک پادشاه بود ولی مهمتر اینکه در پورتو نیز ثابت کرد، چه ستاره ارزشمندی است.

هدف طارمی و پورتو برابر بنفیکا، هم افزایش فشار بر اسپورتینگ است و هم اینکه در صورت کسب پیروزی، رتبه دومی خود را تقریبا قطعی کنند.

نقش طارمی در بازی پنجشنبه کلیدی و مهم خواهد بود چرا که گل زدن برای او کار راحتی است و به خوبی هم پاس گل می دهد. او البته که سلطان گرفتن پنالتی درون محوطه جریمه حریفان و گل کردن آنها نیز محسوب می شود.

 

 

منبع: ابولا

پورتو اسپورتینگ لیسبون مهدی طارمی بنفیکا

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: پورتو اسپورتینگ لیسبون مهدی طارمی بنفیکا مهدی طارمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۰۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض پورتو به نگرفتن پنالتی روی طارمی

باشگاه پورتو در اعتراض به دیده‌نشدن پنالتی روی مهدی طارمی بیانیه داد.

به گزارش ایسنا، پورتو در هفته بیست‌ونهم لیگ پرتغال در دیداری خانگی برابر فامالیکائو با نتیجه تساوی ۲ - ۲ متوقف شد. طارمی که مدت زیادی است نتوانسته بود برای پورتو گلزنی کند، در نیمه دوم گلزنی کرد تا چهارمین گل مهاجم ایرانی در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر پرتغال ثبت شود.

در این دیدار یک خطا نیز در محوطه جریمه روی طارمی رخ داد که کادر فنی تیم پرتغالی اعتقاد به پنالتی داشتند ولی داور پنالتی اعلام نکرد و همین با واکنش باشگاه پرتغالی روبه‌رو شد. باشگاه پورتو در بیانیه‌ای با اعتراض به داوری در این دیدار نوشت: یک پنالتی واضح دیگر برای پورتو سوخت. این بار خطا روی مهدی طارمی دیده نشد و این سومین دیدار متوالی بود که این اتفاق برای پورتو رخ می‌دهد. این البته به معنای توجیه اشتباهاتمان نیست اما برخورد نامناسب با داوری‌ها به منزله چشم‌پوشی از کسانی است که به باشگاه پورتو آسیب می زنند. از ابتدای سال ۲۰۲۴ تیم به‌شدت از داوری آسیب دیده است.

به نوشته روزنامه آبولا، سرجیو کونسیسائو نیز بعد از این دیدار گفت: لحظه سختی برای همه است چون برنده نشدیم. چیز زیادی برای گفتن وجود ندارد. اشتباه‌هایی از طرف ما در زمین رخ داد، باید در نیمه اول بهتر کار می‌کردیم.

دیگو کاستا: احساس خجالت می‌کنم

دروازه‌بان پورتو نیز بعد از این دیدار گفت: وضعیت روحی ما خوب نیست. ما بد کار کرده‌ایم و باید به خودمان نگاه کرده و پیشرفت کنیم. انتقادهای زیادی وجود دارد ولی الان باید متواضع باشیم. این نتایج در شان پورتو نیست و باید بهتر عمل کنیم.

او درباره سوت‌های اعتراضی هواداران پورتو نیز گفت: واقعا خجالت می‌کشم. باید وضعیت روحی‌مان را بهبود ببخشیم. باید بهترین کار را برای باشگاه انجام دهیم و از این شرایط سخت عبور کنیم.

کاستا در پایان درباره اخراج اوانیلسون گفت: باید باهوش‌تر از حریفانمان باشیم. آنها می‌دانند که ما احساساتی هستیم و سعی می‌کنند ما را تحریک کنند. باید کنترل روحی روانی بیشتری روی خودمان داشته باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازگشت طارمی به صدر اخبار با نجات پورتو از شکست
  • اعتراض پورتو به نگرفتن پنالتی روی طارمی
  • طارمی- کارشناسان داوری پرتغال اضافه‌کار می‌گیرند!
  • ترس از شکست باعث شد مهدی طارمی برای پورتو بازی کند
  • سایت پرتغالی: ترس از شکست باعث شد مهدی طارمی برای پورتو بازی کند
  • طارمی ، پورتو را از شکست نجات داد
  • بازتاب گلزنی مهدی طارمی در سایت پرتغالی
  • بازتاب گلزنی طارمی در سایت پرتغالی
  • (عکس) مهدی طارمی سرانجام در پورتو آفتابی شد
  • حضور «مهدی طارمی» روی نیمکت پورتو مقابل فامالیکائو