Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-20@01:46:48 GMT

درخواست تغییر حریم محیط زیست با محل سکونت مردم شهرستان دنا

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۱۳۵۴

درخواست تغییر حریم محیط زیست با محل سکونت مردم شهرستان دنا

به گزارش خبرگزاری فارس از سی‌سخت، فرماندار دنا طی نشستی از مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خواستار تغییر حریم  محیط زیست با مردم شهرستان دنا شد.

فرماندار دنا در این نشست زیست محیطی  گفت: شهرستان دنا بعنوان سرچشمه زیست محیطی ایران دارای ظرفیت های خاص و بالقوه‌ای است.

پناهی با اشاره به قرار گرفتن شهر و اکثر روستاها در کوهپایه دنا گفت: حساسیت مدیرکل محیط زیست آن‌قدر زیاد بوده که این خود نشان از وظیفه شناسی در پاسداشت ظزفیت‌های زیست محیطی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پناهی گفت: شغل و منبع درآمد اکثر کوهپایه نشینان دنا،کشاورزی باغداری و دامداری بوده که به جهت قرار گرفتن در مسیر خط مرزی حریم محیط زیست نیازمند توجه و تغییر ساختار حریم  محیط زیست است.

فرماندار دنا در این نشست زیست محیطی گفت: تعامل  مسؤولان با مردم  باعث پیشرفت و توسعه پروژه‌های عمرانی و اقتصادی می‌شود که نگاه مثبت مدیرکل محیط زیست استان در پروژه راه سی‌سخت به یاسوج را داشته و عملا عملیات اجرایی آن شروع شده است که به خاطر نگاه ویژه تشکر وقدردانی را داریم.

هاشمی مدیرکل محیط زیست هم اظهار داشت: محیط زیست دنا با ۴۵ نیرو به صورت شیفتی و ۱۰ پاسگاه نیازمند افزایش اعتبارات برای ساماندهی امورات زیست محیطی است.

هاشمی با اشاره به اینکه دنا به عنوان مرکز ثقل زیست محیطی است گفت: حفاظت از تنوع زیست محیطی کار بسیار سختی است که با فرهنگ سازی می‌طلبد که مردم یاری‌گر دنای خود باشند چرا که این طبیعت بکر خدادادی با این همه ظرفیت امانتی در دست ما قرار دارد.

به گزارش فارس در این نشست موارد مورد گفت‌وگو افزایش اعتبارات زیست محیطی دنا در کمیته برنامه ریزی شهرستان و همکاری و مشارکت دهیاران در راستای حفاظت از ذخایر خدادادی محیط زیست بود.

منبع: فارس

کلیدواژه: هاشمی مدیرکل محیط زیست کوه دنا کل وبز زیست محیطی مدیرکل محیط زیست زیست محیطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۱۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر حمله گاندو‌ها در کمین سیل‌زدگان

محمدرضا علیمرادی، مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: پیرو بارندگی اخیر سیستان و بلوچستان، سیلابی شدن رودخانه‌ها و سرریز شدن بیشتر سد‌های استان از جمله پیشین، زیردان و ادامه شرایط نامساعد جوی، استرس و تنش در حیات وحش به ویژه تمساح پوزه کوتاه (گاندو) دور از انتظار نیست. از این رو احتمال خروج تمساح‌ها از برکه محل زیست اصلی وجود دارد.

به گزارش ایرنا، وی بیان کرد: از ساکنان مناطق سیل‌زده درخواست می‌شود نسبت به تردد غیر ضروری در مناطق سیلابی، حاشیه رودخانه باهوکلات، هوتک‌ها، مرداب‌ها و مناطق حاشیه‌ای زیستگاه‌های حیات وحش تا زمان فروکش کردن سیلاب و برگشت به شرایط عادی خودداری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به منظور پیشگیری از وقوع حوادث تلخ و حملات احتمالی حیات وحش به مردم توصیه می‌شود در زمان مشاهده هر گونه جانور وحشی گرفتار در مناطق سیلابی، مراتب را به نزدیک‌ترین اداره حفاظت محیط زیست اعلام و یا با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • ضرورت مشارکت آحاد جامعه در حفظ محیط زیست
  • ۱۴۴ متخلف زیست محیطی دستگیر شدند
  • آمادگی ایران برای جلوگیری از فجایع زیست محیطی
  • اعلام فراخوان برای جذب سرمایه‌گذار منطقه چالابه
  • پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط
  • خطر حمله گاندو‌ها در کمین سیل‌زدگان
  • (ویدیو) حضور پلنگ برای نخستین بار در کوهسرخ
  • باغ‌های قصردشت نیازمند بازنگری اقتصادی و زیست محیطی است
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • اجرای ۲۰ برنامه در هفته زمین پاک استان