Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@07:57:35 GMT

ستاد مدیریت خشکسالی در محیط زیست اردبیل تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۳۳۴۷

ستاد مدیریت خشکسالی در محیط زیست اردبیل تشکیل شد

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، سعید شهند گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی کشور مبنی بر احتمال وقوع خشکسالی در سال‌جاری، ستاد مدیریت خشکسالی در اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه ستاد روند اقدامات مرتبط با خشکسالی را در استان اردبیل رصد و پیگیری خواهد کرد، تامین علوفه مورد نیاز حیات وحش همچنین احداث و بازسازی آبشخورهای حیات وحش و تامین تانکر منابع آب آبشخورها را از جمله اقدام‌های این ستاد برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل پیشگیری و کنترل بیماری‌های حیات وحش و آفات مناطق جنگلی، تشکیل تیم واکنش سریع در راستای کنترل و مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی از مهمترین اقدامات ستاد در راستای مقابله با خشکسالی در مناطق تحت مدیریت این استان خواهد بود.

استان اردبیل با وسعت ۱۸ هزار کیلومترمربع، از ابتدای سال‌جاری تاکنون کاهش ۷۰ تا ۸۰ درصدی میزان بارش بهاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته را شاهد بوده است.

سه منطقه حفاظت شده و پنج منطقه شکار ممنوع از جمله آق داغ، مغان، نئور، شورابیل، گندیمن، دربند مشکول، انزان و خروسلو با مجموع مساحت بیش از ۲۴۵ هزار هکتار در محدوده استان اردبیل قرار دارد.

برچسب‌ها اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل خشکسالی اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل خشکسالی اردبیل اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل خشکسالی اردبیل اخبار کنکور حفاظت محیط زیست استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۳۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه قضایی شهرستان بوکان حامی حفاظت از محیط زیست است

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،دراین بازدید رحیم عبدالکریمی ، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوکان گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای حفاظت از گونه ارزشمند و در معرض انقراض میش مرغ را ارائه کرد و طی پایش منطقه با دوربین های چشمی  3 بال پرنده نادر و در معرض انقراض میش مرغ مشاهده شد.

رئیس دادگستری بوکان در این بازدید  محیط زیست و حیات وحش را از مواهب الهی دانست و گفت : تلاش های شبانه روزی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بوکان در زمینه حفاظت از  این مواهب الهی، شایسته تقدیر و درخور تحسین است.

در ادامه دادستان شهرستان بوکان با بیان اینکه حفظ محیط زیست، حفظ سرمایه های طبیعی و ملی بوده و مصداق صیانت از حقوق عامه است، افزود: دستگاه قضایی شهرستان حامی و پشتیبان فعالیت های اداره حفاظت محیط زیست بوکان در راستای انجام وظایف قانونی خود است تا نیروهای این سازمان که در زمره ضابطین خاص قضایی هستند ، با قاطعیت و اقتدار به تکالیف و وظایف قانونی خود عمل کنند.

دیگر خبرها

  • لایروبی آبشخور‌های مناطق حفاظت محیط زیست لرستان
  • خطر نابودی گیاهان دارویی و خوراکی با برداشت بی رویه
  • پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط
  • خطر حمله گاندو‌ها در کمین سیل‌زدگان
  • هشدار حمله تمساح‌ها به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان ؛ مراقب خروج گاندوها از برکه‌های محل زیستشان باشید
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه سیاهمزگی
  • ستاد «جهش تولید محیط زیست محور» تشکیل می‌شود
  • دستگاه قضایی شهرستان بوکان حامی حفاظت از محیط زیست است
  • چهار گونه جانوری در طبیعت «میاندشت» تیمار و رهاسازی شدند
  • تلف شدن تعداد انبوهی ماهی قرمز در دریاچه شورابیل اردبیل