Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، عصمت خنیا مسئول امور مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: از این تعداد ۶۰۰ نفر در بخش بهداشت شامل مراکز بهداشت و خانه‌های بهداشت و ۴۰۰ نفر دیگر در بخش درمان یعنی در بیمارستان‌ها و دیگر مراکز درمانی فعالیت می‌کنند.


او افزود: همچنین یک هزار نفر ماما هم در بخش خصوصی مانند مطب‌های شخصی و کار به صورت خصوصی فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مقام مسئول از ابتلای ۱۲۰ ماما در ۱۵ ماه گذشته به کرونا خبر داد و افزود: متاسفانه یکی از همکاران ما که در بخش خصوصی فعالیت می‌کرد سال گذشته جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داد.


مسئول امور مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه تناسب جمعیت ماما‌ها در استان با جمعیت متناسب نیست افزود: ما در این شاخص از استاندارد‌های جهانی فاصله زیادی داریم.


نقش ماما‌ها در نجات جان مادران و نوزادان در هنگام وضع حمل و آگاهی رسانی در هنگام گذر از برهه‌های حساس زندگی نشان از اهمیت این حرفه برای حفظ بقای نسل آینده دارد.


۵ می، که امسال با ۱۵ اردیبهشت مصادف شده روز جهانی ماماست، روزی که سازمان ملل متحد این روز را به پاس قدردانی از این شغل مهم در سراسر جهان جشن می‌گیرد تا اهمیت جایگاه ماما‌ها را متذکر شود.

 

انتهای پیام /ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا روز جهانی ماما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۳۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از کارکنان آزمایشگاه مرکز بهداشت مهریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، به مناسبت روز آزمایشگاه، مدیر شبکه بهداشت و درمان مهریز با حضور در آزمایشگاه مرکز بهداشت از کارکنان زحمتکش این مرکز با اهدای شاخه گل قدردانی کرد.

مختاری گفت: تلاشگران علوم آزمایشگاهی با تشخیص به موقع عوامل بیماری زا و با فداکاری و گذشت، سلامت و آسایش خود را در راه اعتلای ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و سلامت جامعه صرف کرده اند. 

وی افزود: توجه به نقش و اهمیت دادن به جایگاه فعالان آزمایشگاهی در پیشبرد اهداف نظام سلامت و ارتقای خدمات این حوزه بسیار موثر و اثربخش است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهریز اظهار داشت: بدون شک روز آزمایشگاه، روز سپاس از جان‌ها و اندیشه‌های والایی است که در پویایی نظام سلامت خالصانه تلاش می‌کنند و جامعه بزرگ آزمایشگاهیان، دیده بانان گمنام عرصه‌های سلامت کشور هستند که در راه اعتلای سلامت جامعه همواره می‌کوشند.

دیگر خبرها

  • اعلام برنامه‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیشوا
  • ساختمان اداری شبکه بهداشت و درمان شهرستان آرادان افتتاح شد
  • تجلیل از کارکنان آزمایشگاه مرکز بهداشت مهریز
  • ابلاغ منشور اهداف و برنامه های عملیاتی HSE سازمان بنادر و دریانوردی
  • جذب ۲۶ هزار نیروی ‌جدید در ‌وزارت بهداشت
  • مصدومیت ۱۳ نفر در پی واژگونی اتوبوس در یزد
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • الحاق سرمایه گذار بخش خصوصی به اجرای طرح گردشگری آشوراده + فیلم
  • الحاق سرمایه گذار بخش خصوصی به اجرای طرح گردشگری آشوراده
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز