Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@06:39:38 GMT

شناسایی و دستگیری 28 متخلف شکار در استان قزوین

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۳۸۴۷

شناسایی و دستگیری 28 متخلف شکار در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، مهدی طاهری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: در فرودین ماه سال جاری، مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین، در حین ماموریت موفق به شناسایی و  دستگیری ۲۸ نفر متهم و تشکیل ۲۳ فقره پرونده تخلفات زیست محیطی شدند که ۱۳ پرونده مربوط به تخلفات شکار و صید و ۱۰ پرونده مربوط به آلودگی های محیط زیست بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد:  از متهمین حوزه شکار و صید، ۳ قبضه سلاح شکاری غیر مجاز، ۴ قبضه سلاح شکاری مجاز و بیش از ۸۳ مورد از ادوات شکار و صید کشف و ضبط شد.

فرمانده یگان حفاظت مجیط زیست استان قزوین اظهار کرد: بیش از ۲۶ عدد از انواع پستانداران و پرندگان که بعضی از گونه های شکار شده از جانوران حمایت شده بودند کشف و پرونده متهمین و متخلفین در این خصوص به مراجع قضایی ارسال شده است.

طاهری اشاره کرد: مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان در انجام ماموریت های گشت و کنترل و پیشگیری از تخلفات، ضمن دستگیری ۴ نفر قبل از اقدام به شکار و صید، یک مورد تخلف تصرف اراضی ملی در مناطق تحت مدیریت این اداره کل مشاهده کردند که نسبت به رفع تصرف اقدام شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین در پایان اعلام کرد: مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین با کمک همیاران و دوستداران محیط زیست  به صورت مستمر مخصوصا در ایام زاد و ولد حیات وحش در فصل بهار  به صورت شبانه روزی نسبت به پایش از محیط زیست و محیط های طبیعی اقدام نموده و ضمن جلوگیری از هرگونه شکار و صید، زنده گیری، تخریب و آلودگی محیط زیست نسبت به شناسایی افراد متخلف اقدام و با متخلفین برابر قانون برخورد می نمایند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین مهدی طاهری شکارچی متخلف یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین شکار و صید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۳۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده راور دستگیر شدند

مجتبی استوار زاده گفت: طی اخبار واصله مبنی بر شکار غیرمجاز حیوانات وحشی در حوزه استحفاظی شهرستان راور با تلاش شبانه روزی ماموران گشت یگان حفاظت از محیط زیست و پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی، ۲ نفر شکارچی غیر مجاز و مسلح غیربومی شناسایی و دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه پس از دستگیری شکارچیان به همت دوستداران محیط زیست، پرونده قضایی تشکیل و در این عملیات تعداد ۳ قبضه سلاح و همچنین لاشه ۴ رأس جبیر نیز کشف و ضبط شد، بیان کرد: در حین بازپرسی از متهمان، شکارچیان به بزه ارتکابی خود اقرار کرده اند و در این خصوص قرار تامین کیفری متناسب صادر شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور افزود: مطابق با ماده ۱۳ قانون صید و شکار و همچنین قانون مجازات اسلامی برای شکار حیوانات وحشی و اقدامات علیه محیط زیست، مجازات حبس از ۹۱ روز  تا ۳ سال و همچنین جزای نقدی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه گونه‌های گیاهی و جانوری در معرض انقراض متعلق به زمان خاصی نبوده و تمامی نسل‌های آینده نیز باید از وجود آن ها بهره مند شوند؛ بنابراین این مرجع قضایی به عنوان حافظ منافع عمومی هیچ گونه اغماض و مماشاتی را در برخورد با متعرضین به محیط زیست نخواهد داشت و به شدت با متخلفین برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان در سال گذشته
  • دستگیری بیش از ۷۰۰ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در استان خوزستان
  • شناسایی و دستگیری شکارچیان غیر مجاز
  • شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت شده راور دستگیر شدند
  • دستگیری ۸۷ متخلف زیست محیطی در استان قزوین
  • دستگیری ۸۷ متخلف محیط زیست در قزوین
  • شناسایی و دستگیری شکارچی حرفه‌ای دنا
  • شناسایی متخلف سابقه دار شکار با همکاری سپاه و نیروی انتظامی