Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@10:10:39 GMT

بدون لغو محاصره و تضمین منافع یمن، جنگ متوقف نخواهد شد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۴۱۴۱

بدون لغو محاصره و تضمین منافع یمن، جنگ متوقف نخواهد شد

متوقف کردن جنگ در یمن به دغدغه اصلی اعضای ائتلاف متجاوز سعودی و حامی اصلی این تجاوز یعنی آمریکا و همچنین سازمان ملل تبدیل شده است زیرا همه آنها در ایجاد راه حل برای منحرف کردن افکار عمومی شکست خوردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «العالم» ، متوقف کردن جنگ در یمن به دغدغه اصلی اعضای ائتلاف متجاوز سعودی و حامی اصلی این تجاوز "آمریکا" و همچنین سازمان ملل تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا همه آنها در ایجاد راه حل برای منحرف کردن انظار شکست خوردند که با ارسال دو نماینده ویژه در امور یمن از سوی سازمان ملل و آمریکا به عمان، درصدد انجام آن بودند. این چیزی بود که عبدالملک العجری عضو تیم مذاکره کننده یمن روزه سه شنبه از آن پرده برداشت.

العجری در توییت کوبنده خود نوشته بود:" در رسانه ها شایع شده است که دو نماینده ویژه آمریکا و سازمان ملل، دست خالی از مسقط بازگشته اند، درست تر این است که بگوییم دست خالی به نزد آنها آمده اند".

ساعاتی پیش از آن نیز سخنگوی انصارالله و رئیس هیئت مذاکره کننده یمن "محمد عبد السلام" توییتی منتشر کرد و در آن پیشنهاد سازمان ملل مبنی بر توقف حمله به مأرب را مورد انتقاد قرار داد:" یمن محاصره شده را –که در بدترین فاجعه انسانی به سر می برد- کنار می گذارند و درباره نبردی جزئی صحبت می کنند. این کار خلاصه کردن درگیری (به مأرب) است که نه تنها هیچ مشکلی را حل نمی کند بلکه باعث تشدید آن می شود، و نه تنها برای دستیابی به صلح مفید نیست، بلکه جنگ را طولانی تر می کند".

آنچه در مأرب اتفاق می افتد از آنچه در کل یمن اتفاق می افتد جدا نیست. مارتین گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل و بازیگران دیگری مانند تیموتی لیندر کینگ آمریکایی به خوبی می دانند که موضوع مأرب باید در چهارچوب تحولات کل یمن و نه جدای از آن، بررسی گردد.

مهم ترین اصول اعلامی یمن این است که شورای امنیت سازمان ملل بدون تضمین منافع یمن قادر به انجام هیچ فعالیتی نخواهد بود. تلاش های شورای امنیت برای صدور حکم جدید به منظور توقف جنگ در یمن بدون تحقق اصول مذکور، هرگز به سرانجام نخواهد رسید.

مقامهای یمن تاکید کردند که اهداف فعالیتهای شورای امنیت در صورتی تحقق خواهد یافت که ابتدا منافع این کشور را تامین کند چرا که مردم یمن احتیاجی به حمایت طرفهایی که اهمیتی به امنیت، صلح و حاکمیتشان نمی دهند، ندارند لذا هر گونه آتش بس باید همراه با رفع محاصره یمن برای ارسال کمکهای انسان دوستانه و گفت وگو میان طرفهای یمنی باشد.

روشن است که آمریکا، سازمان ملل متحد، عربستان سعودی و ائتلاف آن از پیروزیهای مقاومت یمن به ویژه پیشرفت تسلیحاتی آن در زمینه های موشکی و پهبادی بسیار غافلگیر شده اند.

این کشورها هرگز اهمیتی برای حقوق مردم یمن قائل نبودند و به همین دلیل نسبت به استمرار جنگ اصرار داشتند و امروز نیز اگر از آتش بس سخن می گویند هدفشان فقط وقت کشی برای نابودسازی هر چه بیشتر زیربنای یمن است که باعث شده مردم این کشور دچار بدترین تراژدی انسانی شوند.

سخنان عبدالسلام در این زمینه کاملا روشن و صریح بود، آنجا که گفت، ائتلاف سعودی در 24 ساعت گذشته 139 بار آتش بس را در الحدیده نقض کرد که مهمترین آن 3 پرواز جاسوسی بر فراز الفازه و الدریهمی، 21 پرواز جاسوسی بر فراز حیس، الجاح و التحتیا، 14 گلوله باران توپخانه ای با شلیک 89 گلوله توپ و 100 آتشباری بود.

چنین اقداماتی نشانه آن است که دشمن قصدی برای توقف جنگ در یمن ندارد بلکه هدفش وقت کشی بیشتر در جنگی است که تاکنون در آن از انواع سلاح کشتار جمعی و ممنوعه بین المللی علیه مردم یمن استفاده کرده است.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: ائتلاف سعودی جنگ یمن محاصره سازمان ملل جنگ در یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۴۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی»

مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی» با ابتکار سازمان حفاظت محیط زیست و با همکاری اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور راه‌اندازی شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، میثم سعیدی با اشاره به راه‌اندازی پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی»، اظهار کرد: با ابتکار عمل سازمان حفاظت محیط زیست و با همکاری وزارت صمت، شهرداری تهران و اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه این پویش تا بیست و یکم تیر روز جهانی بدون پلاستیک تداوم خواهد داشت، افزود: این پویش در راستای عملی شدن ماده ۳ آئین‌نامه کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی راه‌اندازی شده است و اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در پیوستن به این پویش و حتی راه‌اندازی آن با ما هم‌فکری و تبادل نظر داشتند.

مدیر کل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست گفت: شعار سال جاری هفته پاک نیز به دلیل اهمیت مسئله پلاستیک‌ها و نقش بسیار مخرب آن در طبیعت، تهدید تنوع زیستی و آثار زیان بار آن در زندگی بشر، «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» انتخاب شده است و این پویش برای دستیابی هر چه سریع‌تر به هدف مهم کاهش مصرف پلاستیک راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به مسئولیت اجتماعی تمام بنگاه‌های اقتصادی درباره کاهش مصرف پلاستیک خاطرنشان کرد: از تمام بنگاه‌های خرد و کلان درخواست می‌کنیم تا برای حفظ سلامت عمومی جامعه مردم و مخاطبان خود را به استفاده هرچه کمتر از کیسه‌های پلاستیکی ترغیب کنند تا آینده روشن‌تری در انتظار محیط زیست کشورمان باشد.

کد خبر 746877

دیگر خبرها

  • ساماندهی بهداشتی اولویت طرح تضمین سلامت فرآورده‌های شیلاتی است
  • رد ۱۶۰۰ درخواست مجوز صیادی بدون اعلام دلیل
  • عفو بین‌الملل: آلمان ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند
  • تولید زباله فضایی هند صفر می‌شود
  • بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت/ آمریکا در قبال فلسطین بر خلاف منافع ملی خود عمل کرد
  • محاصره شرکت صهیونیستی البیت در انگلیس توسط معترضان
  • راه‌اندازی پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی»
  • ۱۰ نفر رئیسی را محاصره کرده و می‌گویند مملکت گل و بلبل است!
  • نماینده مجلس: ۱۰ نفر رئیسی را محاصره کرده و یک منظومه شمسی دیگر برای او تصویر می‌کنند
  • راهپیمایی در استانبول در حمایت از غزه