Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@01:34:35 GMT

نرخ ارز در روزهای آینده کاهش پیدا می کند

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۴۵۳۷

نرخ ارز در روزهای آینده کاهش پیدا می کند

محمدرضا پور ابراهیمی داورانی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره پیش بینی نرخ ارز طی روز‌های آینده گفت: نرخ ارز در روز‌های آینده با توجه به کم شدن تقاضای کاذب در بازار کاهش می یابد و به نرخ اقتصادی نزدیک می‌شود. ناطقان: محمدرضا پور ابراهیمی داورانی درباره کاهش نرخ ارز طی روز‌های گذشته، افزود: براساس قانون برنامه ششم توسعه مدیریت نرخ ارز در اقتصاد کشور برعهده بانک مرکزی و مبنای آن نرخ شناور مدیریت شده است به این معنا که نرخ ارز باید براساس عرضه و تقاضا در بازار با مدیریت بانک مرکزی تعیین شود؛ با توجه به رویکرد مذکور افزایش و کاهش نرخ ارز براساس مکانیزم عرضه و تقاضا در بازار، فضای روانی و سفته بازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




نماینده کرمان و راور در مجلس؛ اظهارات جهانگیری درباره نقش مجلس در جلوگیری از کاهش نرخ ارز را نشانه بی دقتی وی در طرح موضوع یا بی اطلاعی از مصوبات مجلس خواند و پیشنهاد داد؛ معاون اول رئیس جمهور نسبت به موضوعات اطلاعات بیشتری به دست آورد، زیرا مبنای مصوبات مجلس قانون برنامه ششم توسعه است. مجلس نه تنها از کاهش نرخ ارز جلوگیری نکرد، بلکه معتقد است نرخ کنونی ارز فراتر از ارزش واقعی بوده و ناشی از سفته بازی و فضای روانی است.

این نماینده در مجلس ادامه داد: براساس مصوبه مجلس در بودجه، بانک مرکزی می‌تواند به منظور بازارگردانی، نرخ ارز را در بازار با افزایش یا کاهش درصد مشخصی، عرضه کند به این معنا که نرخ بازار هر عددی بود بانک مرکزی مکلف است، تنظیم گری کند.


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با طرح این پرسش که آقای جهانگیری باید پاسخ دهد چرا در سال‌های گذشته دولت اقدام مناسبی در جهت کاهش نرخ ارز انجام نداد؟ تصریح کرد: تصمیم مجلس نرخ ارز شناور مدیریت شده براساس حکم برنامه ششم است که تکلیف بانک مرکزی و سایر دستگاه‌ها در این قانون مشخص شده است.

آقای پورابراهیمی با بیان اینکه مجلس با افزایش و کاهش دستوری قیمت‌ها مخالف است، پیش‌بینی کرد؛ از آنجا که براساس واقعیت‌های اقتصادی نرخ ارز نباید به میزان سال‌های گذشته افزایش می‌یافت و این رشد ناشی از فضای روانی متاثر از عوامل غیراقتصادی و سفته بازی است، نرخ ارز در روز‌های آینده با توجه به کم شدن تقاضای کاذب در بازار کاهش یافته و به نرخ اقتصادی نزدیک می‌شود.
منبع: افتاب برچسب ها: کاهش ، نرخ ، ناطقان ، کمیسیون ، بازار ، کاذب

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کاهش نرخ ناطقان کمیسیون بازار کاذب کاهش نرخ ارز بانک مرکزی نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۴۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش‌های پراکنده برای چهارمحال‌ و بختیاری

معاون توسعه و هواشناسی چهارمحال‌وبختیاری از پیش‌بینی بارش‌های پراکنده برای چهارمحال‌ و بختیاری برای امشب خبر داد.

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: بارش‌ها تا اواخر امشب به صورت ضعیف، رگبارهای پراکنده و نقطه‌ای در غالب مناطق استان به ویژه نواحی شرق ادامه دارند.

وی افزود: برای فردا، رشد ابر و رگبارهایی و ضعیف در بخش‌هایی از استان به خصوص نوار شرقی و کوهرنگ پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و هواشناسی چهارمحال‌وبختیاری اضافه کرد: برای روز جمعه آسمان استان صاف تا کمی ابری خواهد بود، روزهای شنبه تا دوشنبه آینده عبور متناوب امواج، رشد ابر و بارش‌های رگباری در برخی مناطق استان انتظار می‌رود و طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته آینده تقویت و فراگیری این بارش‌ها پیش‌بینی می‌شود.

نوروزی با اشاره به نوسانات دمایی هوا، ادامه داد: از روز جمعه تا سه‌شنبه هفته آینده افزایش محسوس دما در ساعات ظهر پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 747563

دیگر خبرها

  • فیاضی: مجلس آینده باید مشکلات کارگران را تا حد امکان کاهش دهد
  • پیش‌بینی بارش‌های پراکنده برای چهارمحال‌ و بختیاری
  • فروش نوکیای تقلبی حرام است!
  • سازمان بازرسی کل کشور به ماجرای «نوکیای ایرانی» ورود کند
  • قیمت طلا در کشور برچه اساسی تغییر می کند؟ | پیش بینی از قیمت طلا و سکه در روزهای آینده
  • قالیباف: تا هفته آینده گزارش جمع‌بندی موضوع ارز را به صحن می‌آوریم
  • تحقق کاهش معطلی دریافت کد رهگیری برای مستاجران با سامانه خودنویس
  • راز‌های ناگفته از تورم منفی ۱۰ درصدی افغانستان
  • توسعه پتروپالایشگاه‌ها بخشی از مشکلات حوزه انرژی را برطرف می‌کند
  • التهابات «بازار ارز» حتماً قابل مدیریت است