Web Analytics Made Easy - Statcounter

 خبرگزاری آریا- اگر بخواهیم از نقش ابزارهای تحلیلی دیجیتال مارکتینگ در رشد کسب و کار ها بگوییم، باید اول از همه به تحلیل مفهومی دیجیتال مارکتینگ بپردازیم و بعد ابزارهایی نظیر سرچ کنسول ، گوگل آنالیتیکس و...

در عصر تکنولوژی امروز، ورود به دنیای دیجیتال به امری ضروری برای هر کسب و کار تبدیل شده، دلیل این امر دستیابی به بازار هدف بزرگ تر به منظور داشتن فروش خدمات یا کالای خود در عرصه کشوری و حتی جهانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همانطور که می دانید اگر به طور مثال یک فروشگاه یا مغازه داشته باشید، بازار هدف شما متشکل است از تمامی افراد علاقه­مند به خدمات و محصولات شما که در حوالی مغازه (محله یا شهر) هستند. بنابراین شما می توانید خود را برای این افراد ارزشمند سازید نه بیشتر.

این در صورتی است که اگر شما یک فروشگاه آنلاین داشته باشید، به سادگی می توانید با کمی تحلیل کسب و کار اینترنتی خود و انجام موارد مربوط به سئو یا در شرایط ایده آل تبلیغات، به بازار هدفی وسیع دست پیدا کنید تا هر آن کس که خدمات شما را در موتور جستجو، سرچ می کند کسب و کار شما برسد.

اینجاست که نقش ابزارهای تحلیلی دیجیتال مارکتینگ در رشد کسب و کار مشخص می شود. شما می توانید با بررسی تمامی امور دیجیتالی خود از ایمیل مارکتینگ گرفته تا سوشال مدیا شبکه های اجتماعی و... موارد لازم برای بهبود رتبه خود را انجام دهید.

از تمام این موارد که بگذریم، می توانیم به نکته­ی بازاریابی این داستان بپردازیم. شما با بالا بردن رتبه سایت خود، محبوبیت در شبکه های اجتماعی، جذب فالور، بیشتر دیده شدن در فضای مجازی و ... می توانید به جذب مشتریانی بالقوه بپردازید.

مشتریان بالقوه را می توان با کمی فعالیت اعم از تولید محتوای خوب و ارزشمند، خدمات قابل رقابت، تخفیف های مناسب و قابل دفاع در مقایسه با رقبا و... به مشتریان بالفعل تبدیل کرد.

حال به انواع ابزارهای تحلیل دیجیتال مارکتینگ می پردازیم، شما در این مقاله با دو المان بسیار مهم در دنیای دیجیتال به منظور بهبود سئوی سایت خود آشنا می شوید. این دو المان اگر در کنار هم استفاده شوند، بسیار کمک کننده هستند. هرچند که حتی به صورت انفرادی ارزشمند می باشند.

گوگل آنالیتیکس(Google Analytics)

از مهمترین ابزار های تحلیلی در دنیای دیجیتال مارکتینگ، ابزار گوگل آنالیتیکس است. این ابزار را می توان برای تحلیل انواع اطلاعات از شبکه های اجتماعی گرفته تا سایت و ... استفاده کرد.

اطلاعاتی که این ابزار در اختیار شما می گذارد بسیار جامع می باشد به طوری که می توانید به راحتی تمامی رفتار کاربر را بررسی کنید و با توجه به آن ها به علاقه مندی های کاربر، نیازها و... برسید تا استراتژی لازم را برای پیشبرد اهداف خود در نظر بگیرید.

گوگل آنالیتیکس ابزاری رایگان است که به شما اطلاعاتی نظیر موارد ذیل را ارائه می دهد:

جنسیت، سن و شهر سکونت کاربران.کاربران چطور وارد سایت شما شدند؟چه قسمت هایی از سایت شما برای کاربران جذابیت بیشتری داشته؟در صورت داشتن رپورتاژ و... تاثیر آن ها چه بوده است؟شبکه های اجتماعی شما در چه شرایطی می باشد؟چه میزان از ورودی شما از شبکه های مجازی بوده است؟شبکه های اجتماعی و تمامی اطلاعات آنو...

در مقاله "گوگل آنالیتیکس" بصورت تخصصی به آموزش بخشهای مختلف این ابزار پرداخته ایم که پیشنهاد میکنیم تا آن مقاله را نیز مطالعه نمایید.

سرچ کنسول (Search Console)

یکی دیگر از ابزار های گوگل، سرچ کنسول است. مانند آنالیتیکس، این ابزار نیز رایگان می باشد با این تفاوت که این ابزار تمامی خطاهای لینک های شما را نمایش می دهد و تمرکز آن بر ورودی ارگانیک سایت است اما گوگل آنالیتیکس کل ورودی ها را با جزئیات نمایش می دهد.

همچنین ابزار سرچ کنسول (Search console) که به آن در ورژن قدیمی، وبمستر تولز (Webmaster tools) نیز گفته می شد به شما این امکان را می دهد تا در صورت نیاز به ایندکس شدن سریع url و یا ویرایش و اصلاح لینکی از سایت، با یک کلیک آن را به اطلاع موتور جستجو برسانید.

داشتن اطلاعاتی مانند میزان CTR (میزان بازدید سایت در موتور جستجو به میزان کلیک) یکی دیگر از اطلاعات تخصصی است که سرچ کنسول گوگل آن را در اختیار شما می گذارد. یکی از مباحث بسیار مهم در آموزش سئو سایت  استفاده از تکنیکهای سرچ کنسول است که با یادگیری این تکنیکها می توان میزان بازدید و نرخ کلیک را نیز بالا برد.

شما در صورت داشتن دانش این دو ابزار و ادغام و تحلیل گزارشات بدست آمده از سرچ کنسول و آنالیتیکس می توانید به استراتژی ای بی نقص برسید و در نهایت سایت خود را در جهت پیشرفت به سمت هدف هدایت کنید.

به طور کلی می توان سرچ کنسول را ابزاری برای تحلیل رتبه کلمات کلیدی و روش های بهبود آن ها دانست و گوگل آنالیتیکس را ابزاری به منظور بررسی و تحلیل ورودی های سایت، بررسی رفتار کاربران در سایت و بررسی مفید بودن یا مفید نبودن بخش های کسب و کار شما برای کاربران، دانست.

اگر می خواهید بصورت کامل در این مورد اطلاعات کسب کنید حتما پیشنهاد می کنیم مقاله کامل"راهنمای سرچ کنسول گوگل" را مطالعه نمایید.

با توجه به تمام موارد گفته شده، به اهمیت گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول پی بردید. پس اگر تا به امروز برای بررسی سایت و کسب و کار خود از این ابزارها استفاده نکردید یا به آن ها آشنایی ندارید، حتما هرچه سریع تر آن ها را نصب و فرا بگیرید یا از تیم دیجیتال مارکتینگ برای تحلیل صحیح و اصولی کمک بگیرید.

نکته ای که اشاره آن در پایان خالی از لطف نیست، این است که اولین کاری که لازم است شما پس از نصب سرچ کنسول انجام دهید این است که سایت مپ خود را نصب کرده و فایل Robots.txt را نیز به درستی بر روی سایت اعمال کنید. اگر بخواهید با کار سایت مپ آشنا شوید، می توانیم آن را یک نقشه را برای موتور جستجو بیان کنیم.

سایت مپ تمامی لینک­ها و عناوین سایت شما را لیست می کند تا موتور جستجو پیمایش سریع تری در سایت شما داشته باشد و وقت کمتری برای پیدا کردن موارد جدید، صرف کند.

موتور جستجو در صورت نبود سایت مپ (Sitemap) وقتی وارد سایت شما می شود باید تمامی اطلاعات را بررسی کند تا متوجه شود که کدام اطلاعات جدید است و کدام تغییر پیدا کرده تا بتواند مراحل ایندکس کردن صفحه شما را به درستی انجام دهد.

اما نقشه راه به موتور جستجو این امکان را می دهد تا بدون پیمایش کامل سایت، بداند که کدام صفحات جدید هستند که نیاز به کراول شدن دارند. موتور جستجو در صورت داشتن این فایل سایت مپ در هر بار پیمایش، فایل قبلی و جدید را مقایسه کرده و با توجه به نیاز به Crawl کردن صفحه ای می پردازد.

در این مورد حتما مقاله کامل "سایت مپ چیست" را مطالعه نمایید.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دیجیتال مارکتینگ کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۴۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش: دستگاه پلی‌استیشن خود را چگونه برای اولین بار راه‌اندازی کنیم؟

ایتنا - ​​​​​​​کسانی که قبلاً پلی‌استیشن داشته‌اند برای راه‌اندازی کنسول جدید خود مشکل چندانی نخواهند داشت. اما کسانی که برای اولین بار از این کنسول استفاده می‌کنند می‌توانند در چند مرحله به راحتی آن را راه‌اندازی کنند.
برای شروع کار با پلی‌استیشن ۵، آن را روی میز یا طاقچه قرار دهید. البته کنسول باید از طریق یک کابل HDMI به تلویزیون متصل شده و دستگاه باید به پریز برق متصل شود تا روشن شود.

دکمه برق روی خود کنسول را فشار دهید تا پلی‌استیشن ۵ روشن شود. سپس پلی‌استیشن ۵ از شما می‌خواهد دسته‌ی دوالسنس را متصل کرده و دکمه‌ پلی‌استیشن را در وسط آن را فشار دهید.

حال، زبان را انتخاب کنید. سپس دستگاه خود را به وای‌فای متصل کنید.

این کار به سادگی با انتخاب شبکه‌ اینترنت و وارد کردن رمز انجام می‌شود. سپس کنسول از شما می‌خواهد محدوده نمایش را به لبه‌های تلویزیون خود تنظیم کنید.

پس از این، پلی‌استیشن ۵ از شما می‌خواهد در صورت تمایل، یک دیسک بازی را وارد کرده تا در حین انجام تنظیمات، بازی را نصب کنید.

دیسک بازی را نصب کنید یا اگر نخواستید از آن عبور کنید.

سپس، گزینه‌های برق برای صفحه‌ حالت استراحت را انتخاب کنید. پس از این گزینه، پلی‌استیشن ۵ شروع به به‌روزرسانی سیستم خود به آخرین فریمور موجود می‌کند.

پس از این، پلی‌استیشن ۵ راه‌اندازی می‌شود و از شما می‌خواهد دوباره دکمه‌ پلی‌استیشن را فشار دهید.

 

سپس کنسول از شما می‌خواهد به حساب کاربری ایمیل شبکه‌ پلی‌استیشن خود وارد شده یا یک حساب ایجاد کنید.

به جای این کار، گزینه‌ای وجود دارد که بتوانید از طریق برنامه‌ پلی‌استیشن در گوشی هوشمند خود، کد QR را اسکن کنید.

پس از انجام این مراحل، سونی از شما می‌پرسد که چگونه می‌خواهید تنظیمات حریم خصوصی را تنظیم کنید. برای بهبود تجربه‌ی پلی‌استیشن، سونی از شما می‌خواهد تا داده‌های کاربر را با شرکت به اشتراک بگذارید. می‌توانید به این درخواست پاسخ مثبت یا منفی دهید.

از آنجایی که پلی‌استیشن ۵ بسیار بزرگ است، قبل از خرید این کنسول، حتما فضای طاقچه‌ تلویزیون خود را اندازه بگیرید.

شما تقریباً آماده‌ استفاده از پلی‌استیشن ۵ هستید.

مرحله‌ بعدی شامل این است که آیا می‌خواهید برنامه‌های پخش ویدیوی آنلاین مانند نتفلیکس و یوتیوب را به طور خودکار دانلود کنید.

می‌توانید هر زمان آن‌ها را بعداً به‌روزرسانی کنید. همچنین گزینه‌ای برای انتقال داده‌ها از پلی‌استیشن ۴ به پلی‌استیشن ۵ وجود دارد.

این فرآیند به شما امکان می‌دهد تا هر دو کنسول را به همان شبکه متصل کرده یا از طریق کابل اترنت به هم متصل کنید. ماموریت تمام شده است! پلی‌استیشن ۵ شما آماده‌ استفاده است. می‌توانید بازی‌ها را دانلود و شروع به بازی کردن کنید.

دیگر خبرها

  • گزارش‌های جدید دیوان محاسبات در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی کشور قرار گرفت
  • گزارش‌های دیوان محاسبات در اختیار تصمیم‌گیران اقتصادی قرار گرفت
  • ارائه گزارش های تحلیلی منابع و مصارف به مسئولان اقتصادی
  • جهش به نسل بعد با ایکس باکس سری اس
  • افشای مشخصات کامل پلی‌استیشن ۵ پرو
  • آموزش: دستگاه پلی‌استیشن خود را چگونه برای اولین بار راه‌اندازی کنیم؟
  • هوش مصنوعی چقدر در پزشکی قابل اعتماد است؟
  • نسل جدید ابزارهای تقلب یاب برای کنکور (فیلم)
  • نسل جدید ابزارهای تقلب یاب برای کنکور! |  تصاویر
  • ثبت دو اختراع برای نخستین بار در رشته طراحی شهری توسط نخبه دانشگاه ارومیه