Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@16:49:26 GMT

کلنگ ساخت مدرسه عشایری در فیروزآباد فارس به زمین زده شد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۴۶۵۱

کلنگ ساخت مدرسه عشایری در فیروزآباد فارس به زمین زده شد

بنا بر گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی فرمانداری شهرستان فیروزآباد، این آیین با حضور فرماندار، نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی، مدیر آموزش و پرورش عشایری استان فارس و شمار دیگری از مسئولان برگزار شد.

فرماندار فیروزآباد در سخنانی در این آیین اظهار داشت: این مدرسه در زمینی به مساحت بیش از هزار و ۵۰۰ مترمربع، زیربنای ۳۸۰ مترمربع و با اعتباری افزون بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان احداث می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسین آرگیو افزود: ساخت مدرسه در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته با هدف ارتقای سطح علمی و آموزشی فرزندان روستایی صورت می‌گیرد.
فرماندار فیروزآباد با بیان اینکه نباید هیچ دانش‌آموزی به خاطر نبود فضای آموزشی نامناسب از تحصیل باز بماند خاطرنشان کرد: با همکاری و تعامل می‌توان بر مشکلات موجود آموزشی منطقه غلبه کرد، همچنین تعامل و همفکری باعث رشد و تعالی در تعلیم و تربیت می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت:‌ آموزش و پرورش متحول کننده جامعه هم در بعد مادی و هم در بعد معنوی است و از این رو برای داشتن جامعه‌ای پویا نیاز به محیط آموزشی با غنای فکری، پژوهشی و فرهنگی بالا داریم.
محمد مهدی فروردین در ادامه همکاری و تخصیص اعتبار از سوی وزارت نفت برای احداث زمین ورزشی این مدرسه را خواستار شد و گفت:‌ انتظار می‌رود این مدرسه با همت مسئولان استانی و شهرستانی قبل از آغاز سال تحصیلی جدید آماده بهره‌برداری شود.
شهرستان فیروزآباد در فاصله حدود ۹۲ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع است.
به گزارش ایرنا، دستبافته‌های عشایر فیروزآباد فارس هویت و میراثی بومی محسوب می‌شود که حفظ آن همراه با کارآفرینی، رشد اقتصادی نیز برای این منطقه به همراه داشته؛ از همین رو وزارت میراث فرهنگی در سال ۱۳۹۹ عنوان "شهر ملی دستبافته‌های عشایری" را به این شهرستان اختصاص داد.
بر اساس آخرین سرشماری، جمعیت استان فارس، چهار میلیون و ۹۴۹ هزار و ۳۳۵ نفر است که از این آمار، ۳۰ هزار خانوار با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت را جامعه عشایری تشکیل‌ می‌دهند. عشایر فارس متشکل از سه ایل بزرگ قشقایی، خمسه و لر و هشت طایفه مستقل است. شهرستان فیروزآباد میزبان شمار زیادی از عشایر استان است.

برچسب‌ها زندگی عشایری مجلس شورای اسلامی جامعه عشایری فیروزآباد مدرسه سازی فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری مجلس شورای اسلامی جامعه عشایری زندگی عشایری مجلس شورای اسلامی جامعه عشایری فیروزآباد مدرسه سازی فارس اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۴۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد

 رئیس اداره امور عشایر بروجرد گفت: عشایر این شهرستان در کوچ بهاره در مناطقی از گرین کوه، کولیدر، آبسرده، مله تخت، سربند، ورکوه و بخش‌های شیروان و اشترینان مستقر می‌شوند.

نوراله مصطفی نژاد به جلسه شورای عشایری بروجرد در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: در این جلسه مصوب شد که در فصل کوچ، ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان همچون راهداری و حمل و نقل جاده ای، نیروی انتظامی، بسیج عشایری، هلال احمر، بهداشت و درمان و پلیس راهور عشایر را در مسیر کوچ همراهی کنند تا برای این قشر تولیدکننده جامعه مشکلی پیش نیاید.

وی با بیان اینکه دام، تمام سرمایه خانوار‌های عشایری است، به رانندگان هشدار داد مراقب حرکت دام‌های عشایر هنگام عبور از جاده‌های شهرستان باشند.

رئیس اداره امور عشایر بروجرد با تاکید بر همکاری همه دستگاه‌های اجرایی هنگام کوچ عشایر در جاده‌های ارتباطی شهرستان اضافه کرد: نصب تابلو‌های هشدار مبنی بر کاهش و کنترل سرعت در جاده‌ها هنگام کوچ می‌تواند نقش موثری در کاهش تلفات جاده‌ای دام‌های عشایر داشته باشد.

هم اکنون ۷۰۰ خانوار عشایر شهرستان بروجرد با داشتن ۱۱۰ هزار راس دام سبک و سنگین سالانه یک هزار و ۵۰۰ تن فرآورده گوشتی تولید می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • کلنگ احداث درمانگاه تخصصی در مهرگان به زمین خواهد خورد
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • کلنگ زنی دو طرح در روستا‌های کم برخوردار سیلاب کلوار
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • خشت‌گذاری مدرسه ۶ کلاسه در محله فیروزآباد اشکذر
  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه
  • افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور
  • افتتاح مدرسه خیرساز به همت خیر شیرازی
  • آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد