Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@17:02:45 GMT

لاوروف به ارمنستان و جمهوری آذربایجان سفر می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۴۶۵۸

لاوروف به ارمنستان و جمهوری آذربایجان سفر می‌کند

وزیر امور خارجه روسیه امروز به ایروان و هفته آینده نیز به باکو سفر می‌کند تا در دیدار با مقامات ارمنستان و جمهوری آذربایجان، برخی مسائل دوجانبه و موضوعات مهم منطقه‌ای و بین المللی را بررسی کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه امروز، چهارشنبه به ایروان (پایتخت جمهوری ارمنستان) سفر می‌کند تا فردا با برخی مقامات بلندپایه این کشور دیدار و گفت‌وگو کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاوروف سپس در تاریخ 11-10 ماه مه (20 و 21 اردیبهشت ماه) برای یک دیدار کاری عازم باکو (پایتخت جمهوری آذربایجان) خواهد شد.

طبق اطلاعات سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در جریان این مذاکرات، قرار است طیف وسیعی از مسائل مربوط به روابط دوجانبه و همکاری‌های منطقه‌ای و همچنین موضوعات مهم بین المللی مورد بررسی و تبادل نظر قرار بگیرد. البته اصلی‌ترین موضوع این رایزنی‌ها اجرای توافقات سه‌جانبه بین مسکو، ایروان و باکو در زمینه حل و فصل مشکلات در منطقه قره باغ کوهستانی خواهد بود.

لازم به یادآوری است، روند اوضاع در منطقه قره‌ باغ و اقدامات نیروهای حافظ صلح روسی برای تأمین امنیت در آنجا، مرتباً در تماس‌های وزیر خارجه روسیه با همتایان آذربایجانی و ارمنستانی وی مورد بررسی قرار می‌گیرد. در همین رابطه، اوایل ماه آوریل (اواسط فروردین ماه) نیز وزرای امور خارجه دو کشور به مسکو سفر کرده بودند. مسئله قره باغ و روند اوضاع در منطقه قفقاز جنوبی در رایزنی‌های سرگئی لاوروف با "محمدجواد ظریف" همتای ایرانی نیر مورد تبادل نظر قرار دارد.

ابراز رضایت روسیه و ارمنستان از تثبیت اوضاع در منطقه قره‌باغتأکید پاشنیان بر لزوم ارتباط مستقیم بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار جمهوری آذربایجان ارمنستان اخبار روسیه اخبار جمهوری آذربایجان ارمنستان اخبار روسیه خارجه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۴۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی‌اف: دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا نوامبر ممکن است

رئیس‌جمهور آذربایجان گفت: دستیابی به توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان تا نوامبر ممکن به نظر می‌رسد، حداقل توافق بر سر اصول اساسی واقع‌بینانه است.

به گزارش ایسنا، الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان در سخنرانی خود در دانشگاه ADA در باکو گفت که جمهوری آذربایجان و ارمنستان درک مشترکی از نحوه شکل‌گیری یک معاهده صلح دارند، اما جزئیات هنوز مورد توافق قرار نگرفته است.

علی‌اف گفت: ما اکنون درک مشترکی داریم که یک توافقنامه صلح باید چگونه باشد. ما فقط باید جزئیات را بررسی کنیم. البته، هر دو طرف به زمان نیاز دارند.

رئیس‌جمهوری آذربایجان همچنین اعلام کرد که باکو با برگزاری نشست وزرای خارجه ارمنستان و آذربایجان در قزاقستان موافقت کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ارمنستان: لفاظی های جمهوری آذربایجان مانع صلح است جمهوری‌آذربایجان: ارمنستان به اشغال قره‌باغ پایان دهد

دیگر خبرها

  • افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز | تصمیم کشور همسایه بعد از اقدام ایران
  • درباره رابطه ایران با گرجستان و ارمنستان!
  • پشت‌پرده توافق اخیر ارمنستان و آذربایجان/ چرا پوتین و اردوغان مخالفند؟
  • ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • پاشینیان: ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • علی‌اف: دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا نوامبر ممکن است
  • علی‌اف: از هر زمان دیگری به توافق صلح با ارمنستان نزدیکتر هستیم
  • به توافقات انجام شده بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • کنعانی: به توافقات انجام شده بین آذربایجان و ارمنستان احترام می‌گذاریم
  • آغاز تعیین حدود مرز‌های ارمنستان با جمهوری آذربایجان