Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@05:42:20 GMT

قدیمی‌ترین زندانی تهران با همت خیرین آزاد شد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۴۷۰۹

معاون دادستان تهران در امور زندان‌ها از آزادی قدیمی‌ترین زندانی استان تهران خبر داد و گفت: تعداد ۵ هزار و ۲۲۲ نفر مددجو به مرخصی اعزام و یا با تمدید مرخصی آنان به مدت ۲۰ روز تا عید سعید فطر موافقت شد. خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین احمدعلی فیروزجایی، معاون دادستان تهران در امور زندان‌ها از آزادی قدیمی‌ترین زندانی استان تهران خبر داد و گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان و شب‌های پر فضیلت قدر، به استناد بخشنامه ریاست قوه قضاییه، تعداد ۵ هزار و ۲۲۲ نفر مددجو به مرخصی اعزام و یا با تمدید مرخصی آنان به مدت ۲۰ روز تا عید سعید فطر موافقت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی همچنین اعلام کرد: تعداد ۲۵۰۰ نفر از زندانیان در راستای استفاده از نهاد‌های ارفاقی با پیشنهاد عفو به مناسبت عید سعید فطر، به کمیسیون عفو و بخشودگی استان تهران معرفی شدند که رسیدگی به پرونده‌های آنان در دستور کار قرار گرفته است.   بیشتر بخوانید: آزادی ۴ نفر از مددجویان در پی بازدید دادستان قرچک از زندان قزلحصار فیروزجایی به اقدامات انجام شده در اجرای دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری نیز اشاره و اظهار کرد: با مساعدت شورای حل اختلاف مستقر در زندان‌ها و انجمن حمایت از زندانیان و ستاد دیه استان تهران، مقدمات آزادی ۷۵ تن از مددجویان بی بضاعت از محل اعتبار خیرین فراهم شد.

وی گفت: از جمله برای یکی از مددجویان که به لحاظ عدم توانایی در رد مال به مبلغ حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان که سالیان سال، به عنوان قدیمی‌ترین زندانی استان تهران در زندان بود، با پیگیری‌های به عمل آمده و پرداخت ۳۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات خیرین به ۵ نفر از شکات، مقدمات آزادی فراهم آمد و در ششم اردیبهشت ۱۴۰۰ از زندان آزاد شد.

انتهای پیام/ برچسب ها: دادستان تهران خیرین آزادی زندانیان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادستان تهران خیرین آزادی زندانیان قدیمی ترین زندانی استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۴۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی آزاد می‌شوند

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: در طول ۳ سال گذشته، کمک‌های خیران به جشن‌های‌گلریزان افزایش ۵۵ برابری داشته که نشان از اعتماد مردم به مجموعه دستگاه قضایی استان است.

وی افزود: از محل کمک‌های‌مردمی جمع‌آوری شده پارسال ۷۷۵ محکوم مالی و جرایم غیرعمد از زندان‌های سطح استان آزاد شدند و امید است با کمک‌های مردمی به ستاد دیه در جشن‌های‌گلریزان امسال در قدم اول ۲۵۰ نفر از ۶۰۰ زندانی جرایم غیرعمد و مالی استان تا پایان اردیبهشت‌ماه از زندان آزاد شود و به کانون گرم خانواده بازگردند.

عتباتی در پایان از انجمن حمایت از زندانیان هم خواست تا اقدامات خود را درزمینه حرکت به سمت درآمد زایی مستمر و پایدار برای خانواده‌های زندانیان نیازمند سوق دهند.

در جشن‌گلریزان امسال خیران در میاندوآب مبلغ ۷ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان به صورت نقد به حساب ستاد دیه واریز کردند.

همچنین شاکیان نیک سیرت هم به میزان ۳ میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان در ماه‌رمضان از حق خود گذشت کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی آزاد می‌شوند
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان‌غربی تا پایان اردیبهشت
  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • آزادی ۲۵۰ زندانی در آذربایجان غربی تا آخر اردیبهشت
  • افزایش استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان خوزستان
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است
  • افزایش ۳۳ درصد استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان
  • رشد ۳۲ درصدی اعطای مرخصی به زندانیان جرایم غیرمهم البرز
  • افزایش دو و نیم برابری کمک خیران برای آزادی زندانیان