Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@19:13:37 GMT

مهاجرت اهالی روستای جنگل گافر در بشاگرد بخاطر بی آبی

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۵۱۶۶

مهاجرت اهالی روستای جنگل گافر در بشاگرد بخاطر بی آبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، بشاگرد از جمله مناطق پرآب هرمزگان است و همواره چندین برابر متوسط هرمزگان در این منطقه کوهستانی که تحت تاثیر امواج اقیانوسی نیز قرار دارد، باران می‌بارد اما خشکسالی امسال و پایین رفتن سطح آبهای زیرزمینی از سوی دیگر موجب شده تا مردم این منطقه بی آب بمانند.

آب مورد نیاز مردم بشاگرد عمدتا از سازه‌های آبخیزداری در این منطقه تأمین می‌شود و البته دولت با صرف اعتبار قابل توجهی توانسته خط لوله مهمی را از سد جگین در جاسک برای آبرسانی به مرکز بشاگرد و برخی روستاهای در طول مسیر فراهم کند اما پراکندگی گسترده روستاهای بشاگرد موجب شده تا آنها نتوانند از این خط لوله بهره‌مند شوند و برای هر کدام از آنها باید تدبیر جداگانه‌ای در آبرسانی اندیشیده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین زمینه یک شهروند بشاگردی ساکن در منطقه جنگل گافر می‌گوید: روستای جنگل گافر قبلا ۱۲۹ خانوار داشت اما بخاطر کم آبی اکنون به ۸٠ خانوار تقلیل پیدا کرده است.

حدود ۳٠ خانواده به دشت جگین، ۸ خانواده به دهستان توتان از توابع منطقه  بنت سیستان و بلوچستان مهاجرت کرده و هم اینک نیز ۵ خانواده قصد مهاجرت به روستای گزدان جاسک را داشته که بدون شک زندگی بسیار سختی پیش رو خواهند داشت.

«علی» در ادامه گفت: با وجود اینکه در یک کیلومتری روستا چاه آب وجود دارد اما پیگیریها برای انتقال برق از روستا به این چاه آب ثمری نداشته است و بحران بی آبی باعث خالی شدن روستا از سکنه شده است.

وی خواستار افزایش توجه مسؤولان به بخش گافر و پارامون از توابع بشاگرد شد و گفت: توسعه منطقه باید پایدار و متوازن باشد تا مردم منطقه مجبور به مهاجرت نشوند.

دست مردم بشاگرد این روزها بیش از مردم سایر مناطق کشورمان به سوی آسمان است تا باران رحمت الهی در این منطقه باریدن بگیرد و سازه‌های آبخیزداری و بندهای منطقه بارانی را ذخیره کنند و الا زندگی سختی در تابستان سوزان این منطقه خواهند داشت. 

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: خشکسالی کمبود باران گافر و پارامون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۵۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار استاندار خراسان رضوی با اهالی روستای گجوان در دهستان درز آب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری در جریان سفر به بخش مرکزی شهرستان مشهد با اهالی روستای گجوان در دهستان درز آب دیدار و گفتگو کرد.

وی طی این دیدار‌ها که در مسجد امام حسین (ع) این روستا برگزار شد، به طور مستقیم پاسخگوی مطالبات اهالی روستای گجوان بود و دستورات لازم را خطاب به مدیران برای تسهیل مشکلات صادر کرد.

در حاشیه برگزاری این دیدار‌ها با نماینده عالی دولت در خراسان رضوی، میز خدمت دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد و نمایندگان ادارات کل پاسخگوی مطالبات مردم این محدوده بودند.

دیگر خبرها

  • نگرانی اهالی روستای انزل از آلودگی کارخانه سنگ شکن
  • دیدار استاندار خراسان رضوی با اهالی روستای گجوان در دهستان درز آب
  • ترمیم اقامتگاه کشاورزان و جوی‌های آبِ روستای ماربین
  • اصلاح و توسعه هزار و ۶۷۰ متر خط انتقال در روستای دویدوخ راز و جرگلان
  • آب و راه مناسب؛ آرزوی مردم آقداش و روستاهای همجوارشان!
  • مجروح شدن ۱۲ نفر بر اثر حمله سه سگ گرگ در جنوب سیستان و بلوچستان
  • طرح هادی ۹ روستا در ارومیه به بهره‌برداری رسید
  • آداب و رسوم ماندگار اهالی کن | از سنگ‌زنی تا خرمن پلو و وحر
  • تأکید فرماندار مهاباد بر آبرسانی به روستا‌های بدون آب آشامیدنی
  • رنجش اهالی روستای چالاوبکر از وضعیت نامناسب و سنگلاخی معابر + تصاویر