Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@17:41:19 GMT

بازگشت به چرخه تولید 30 واحد صنعتی راکد در استان سمنان

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۵۳۷۳

بازگشت به چرخه تولید 30 واحد صنعتی راکد در استان سمنان

ایسنا/سمنان رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: 30 واحد تولیدی راکد و غیر فعال استان در سال 99 با رفع موانع و مشکلات، به چرخه فعالیت و تولید بازگشتند.

علی تشنه دل با اعلام این خبر ، اظهار کرد: در سال گذشته 30 واحد تولیدی که به دلایل مختلف تعطیل و از چرخه تولید حذف شده بودند، احیا و به عرصه تولید بازگشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سیاست های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در تحقق شعار سال و بهبود فضای کسب و کار تصریح کرد: اولویت های اصلی سازمان بر محورهای تاکید بر ساخت داخل و پشتیبانی و مانع زدایی در واحدهای تولیدی استان بمنظور تحقق رونق و جهش در تولید، اجرای طرح های نیمه تمام ، افزایش صادرات و مدیریت واردات و تنظیم بازار است که باید بر اجرای این سیاست ها هم فکری و همکاری از سوی سایر دستگاه های اجرایی واقتصادی استان صورت پذیرد..

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه چالش های بسیاری در بخش صنعت، معدن و تجارت استان وجود دارد افزود: در تمامی بخش ها باید آسیب شناسی انجام شود و در جهت پیگیری امور و رفع چالش ها و موانع راهکارهای موثر ارائه شود.

وی اظهار کرد: راه اندازی طرح های مهم و نیمه تمام یکی از اولویت های کاری این سازمان می باشد و در این راستا در سال گذشته 16 طرح مهم در استان راه اندازی و به چرخه تولید استان اضافه شدند.

 تشنه دل ادامه داد: تعطیلی فعالیت بنگاه های تولیدی و یا توقف روند تکمیل طرح های سرمایه گذاری، به دلیل مانع تراشی ها، مداخلات غیرضرور و یا ایجاد موانع توسط دستگاه های اجرایی و بانک های عامل به هیچ عنوان قابل پذیرش نبوده و در این رابطه، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مسئولیت مستقیم دارد تا با استفاده از ظرفیت مرکز فوریت های رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی و طرح های سرمایه گذاری در استان و همکاری دستگاه های عضو کارگروه از بروز این رخداد درسطح استان به جد جلوگیری کند.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سمنان صنعت معدن و تجارت معدن و تجارت استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۵۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیاء۶ واحد صنعتی تعطیل در چناران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس صمت چناران گفت: شش واحد صنعتی تعطیل با همراهی، همیاری و پیگیری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در شهرک صنعتی این شهرستان احیاء و به چرخه تولید باز گردانده شده است.
محمدرضا مقدم افزود: مشکلات مالی از مهمترین عوامل راکد بودن این واحد‌های تولیدی بوده که با حمایت‌های ویژه دولت و پرداخت تسهیلات مشارکت سایر سرمایه گذاران مشکلات آن‌ها نیز رفع شده است.
وی گفت: با احیاء این واحد‌ها که سال‌ها تعطیل بوده زمینه اشتغال ۲۸۰ نفر فراهم شده است.
رئیس صمت چناران افزود: رویکرد دولت سیزدهم این است که با ابزار‌ها و مشوق‌های واحد‌های راکد به چرخه تولید بازگرداند تا زمینه رونق اقتصادی و اشتغال در شهر ستان فراهم شود.
درشهرک صنعتی چناران ۳۲۰ واحد صنعتی فعال است.

دیگر خبرها

  • جشن احیای بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی در استان سمنان
  • آزادسازی ۹۰ هکتار زمین راکد در شهرک‌های صنعتی استان تهران
  • ۲۲ واحد صنعتی و معدنی در زنجان به چرخه تولید بازگشت
  • بخش تولید در کانون توجه دولت سیزدهم است
  • جدیت دولت برای احیای واحد‌های راکد استان یزد
  • احیاء۶ واحد صنعتی تعطیل در چناران
  • بازگشت ۲۲ واحد صنعتی و معدنی در استان زنجان به چرخه تولید
  • پایش و عارضه یابی واحدهای صنعتی منجر به توسعه تولید و اشتغال می شود
  • منشا بخشی از مشکلات تولید خارج از وزارت صنعت است
  • پایش ظرفیت تولید ۴۷۰ واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی استان یزد/بازگشت ۸۰ واحد صنعتی به چرخه تولید