Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@17:03:17 GMT

بیش از ۹۵درصد از ۱۶۸ گلزار استان البرزز بهسازی شده است

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۶۷۸۰

بیش از ۹۵درصد از ۱۶۸ گلزار استان البرزز بهسازی شده است

رستمیان با اعلام خبر کسب رتبه برتر اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت: بیش از ۹۵درصد از ۱۶۸ گلزار استان البرزز بهسازی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از البرز، « سلیمان رستمیان » در جمع خبرنگاران با اعلام خبر کسب رتبه نخست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت:  بیش از 95درصد از 168 گلزار استان البرزز بهسازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز افزود: در جدیدترین ارزیابی های صورت گرفته از سوی ستاد مرکز اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز با تلاش های خادمان شهدا موفق به کسب رتبه برتر در ساماندهی گلزارهای شهدا شده است.

 

وی با بیان اینکه تا سال گذشته بیش از 95درصد از 168 گلزار استان البرزز بهسازی شده است افزود: در سال جاری نیز با اعتبارات تخصیص یافته از سازمان مدیریت و شناسایی پیمانکاران واجد الشرایط بزودی ساماندهی مابقی گلزارها نیز اجرا خواهد شد.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه استان البرز در دامنه رشته کوه های البرز واقع گردیده و برودت هوا در فصل زمستان در آسیب زدن به گلزارهای از قبل بهسازی شده تاثیر خواهد داشت لذا انتظار میرود برای پیشگیری از تخزیب گلزارها همه ساله اعتباراتی برای این موضوع تخصیص یابد.

 

رستمیان در پایان با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره) که فرمودند«گلزارهای شهدا زیارت گاه اهل یقین است»، گلزارهای شهدا را بستری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و عنوان کرد: بهسازی گلزار شهدا بر اساس منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی صورت گرفته است و امیدواریم بتوانیم با تلاش های خود گام های موثری در جهت بهسازی گلزارهای شهدا به عنوان دارالشفاء آزادگان و احرار جهان برداشته و در دنیا شرمنده خانواده های معظم شهدا و در آخرت نیز شرمنده شهدا نباشیم.

 

گفتنی است آخرین گلزار شهدای بهسازی شده که در اواخر سال 99 همزمان با روز بزرگداشت شهدا با مشارکت شهرداری کرج با اعتبار غریب به 7 میلیارد تومان رونمایی شد،، گلزار شهدای امام زاده محمد علیه السلام کرج است که با وجود بیبش از هزار و پانصد شهید والامقام چهارمین گلزار کشور است. 

 

 

پایان پیام/301

منبع: شبستان

کلیدواژه: گلزار شهداء استان البرز ایثار و شهادت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گلزارهای شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۶۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان

تین نیوز

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، از بهره برداری از پروژه تحکیم بستر آسفالت بزرگراه آزادگان و تعریض و ایمن سازی کندروی شرقی این بزرگراه در تقاطع با بزرگراه شهید لشگری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از شهر، هادی حق بین، درباره جزییات یکصد و هجدهمین پویش امید و افتخار اظهار کرد: پروژه های بهسازی آسفالت بزرگراه آزادگان و تعریض مسیر کندروی شرقی این بزرگراه در تقاطع با بزرگراه شهید لشگری، همزمان با یکصد و هجدهمین رویداد امید و افتخار در روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ تحویل شهروندان خواهد شد.

حق بین با اشاره به اهمیت بهسازی آسفالت معابر بزرگراهی شهر تهران به ویژه بزرگراه آزادگان یادآور شد: طی سالیان گذشته روند بهسازی آسفالت بزرگراه آزادگان به دلایلی مختلف از جمله کمبود آسفالت و بتن غلتکی یا عدم صدور مجوزهای ترافیکی با کندی پیش می رفت تا اینکه مدیریت شهری در سال گذشته تصمیم گرفت ضمن انتخاب یک گزینه اجرایی مناسب تر، علاوه بر تسریع روند بهسازی، جریان ترافیک در هنگام اجرای عملیات عمرانی را تسهیل کند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ همزمان با خرید کارخانجات جدید آسفالت و ثبت رکورد تولید و اجرای ۱.۵ میلیون تن آسفالت، انتخاب روش احیای عمیق با سیمان، سبب شد تا سرعت کار بهسازی آسفالت بزرگراه آزادگان دو چندان شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با یادآوری اینکه عملیات بهسازی مسیرهای تندروی بزرگراه آزادگان در فاصله سال های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۱ فقط روی یک مقطع ۹ کیلومتری انجام شده بود، گفت: در سال ۱۴۰۲، بیش از ۱۲ کیلومتر از مسیرهای تندروی بزرگراه آزادگان به صورت تمام عرض بهسازی شد و از این حیث در سرعت بهسازی روکش آسفالت معابر بزرگراهی نیز به رکوردی جدید دست یافتیم.

وی با اشاره به اهمیت بهسازی بزرگراه آزادگان به عنوان کمربندی جنوبی و غربی تهران و وسعت پروژه بهسازی بزرگراه آزادگان، گفت: در سال ۱۴۰۲ مساحتی بالغ بر ۲۱۶ هزار مترمربع از این بزرگراه با اجرای ۵۱ هزار تن آسفالت و هزینه ۲۵۲ میلیارد تومان بهسازی شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درخصوص دومین پروژه قابل بهره برداری در محدوده بزرگراه آزادگان، یادآور شد: عرض کم محور کندروی بزرگراه آزادگان در مسیر جنوب به شمال و در محل تقاطع با بزرگراه شهید لشگری منجر به ایجاد گره و گلوگاه ترافیکی یا پس زدگی بار ترافیک می شد و از این رو تعریض این مقطع از مسیر کندروی بزرگراه از ۲ خط عبوری به ۳ خط و اصلاح لوپ های منتهی به آن از فرودین سال ۱۴۰۲ آغاز شد.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، ایمن سازی و تحکیم کوله پل های ۳گانه بزرگراه شهید لشگری و اجرای دیواره ها از دیگر اقداماتی است که به عنوان پیش نیاز عملیات تعریض و در قالب این پروژه انجام شد و مجموعه اقدامات یادشده علیرغم دشواری های اجرایی به دلیل مجاورت با ترافیک سنگین بزرگراه آزادگان طی یکسال به اتمام رسید.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران. هزینه پروژه تعریض و ایمن سازی کندروی شرقی آزادگان در محدوده پل شهید لشگری را نیز ۴۳ میلیارد تومان عنوان کرد و بر این اساس، از مجموع هزینه انجام شده ۲۹۵ میلیارد تومانی برای پویش امید و افتخار آتی خبر داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • گلزار شهدای خرمشهر غبارروبی شد
  • بهره برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • غبار روبی گلزار شهدا خرمشهر
  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران
  • دیدار استاندار با خانواده آخرین شهید حادثه تروریستی کرمان
  • اجرای عملیات بهسازی بزرگراه شهید باقری
  • «وعده صادق» یاس و ناامیدی را بیش از پیش بر دل دشمنان افکند
  • ابراز خرسندی شهروندان گچساران از مرمت و بهسازی گلزار شهدا + فیلم
  • ۶٨ گلزار شهید چهارمحال و بختیاری در انتظار ساماندهی
  • تشییع آخرین مجروح انفجار تروریستی گلزار شهدای کرمان + فیلم