Web Analytics Made Easy - Statcounter

خسرو ساکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا در این زمینه اظهار داشت: حفظ سلامتی دانش آموزان در برگزاری  امتحانات حضوری مهم ترین اولویت  وزارت آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه تعداد حوزه های امتحانات حضوری افزایش یافته است، ادامه داد: امتحانات حضوری دانش آموزان پایه های نهم و دوازدهم بر اساس پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار می شود و دانش آموزان در ایام امتحانات در گروه های مجزا در جلسات امتحان حاضر می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: قرار است دانش آموزان با فاصله ۲ متر از یکدیگر در فضایی با تهویه مناسب بنشینند. همچنین مربیان بهداشت، دانش آموزان و سایر عوامل اجرایی هنگام ورود به جلسات امتحانی تب سنجی می شوند.

ساکی یادآور شد: پس از هر امتحان گندزدایی جلسات صورت می گیرد و همچنین مواد شوینده و ضدعفونی کننده به دانش آموزان داده می شود. برای اطمینان، تعداد کافی ماسک نیز پیش بینی شده است.

وی عنوان کرد: در مصوبه ۹۷۷ مورخه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ شورای عالی آموزش و پرورش اعلام شده است که نحوه خدمات آموزشی و تربیتی مدارس در دوره بیماری های همه گیر، امتحانات پایه های نهم و دوازدهم به جهت تأثیر نتایج آنها در سرنوشت تحصیلی دانش آموزان به صورت حضوری باید برگزار شود.

رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: زمان امتحانات ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد اعلام شده و اگر شرایط از سوی ستاد مقابله با کرونا مناسب نباشد، زمان امتحانات تغییر می کند اما هنوز تغییراتی در برنامه زمانی اعلام نشده است و اگر قرار بر تغییرات باشد، فورا اطلاع رسانی می شود.

ساکی در خصوص تقاضای دانش آموزان برای برگزاری امتحانات پایه های نهم و دوازدهم به صورت مجازی اظهار داشت: برگزاری امتحانات این ۲ پایه به صورت مجازی موضوع کارشناسی نیست، در شورای عالی آموزش و پرورش تصمیم گرفته شده است که امتحانات حضوری برگزار شود؛ چراکه نتایج امتحانات این پایه در هدایت تحصیلی، انتخاب رشته شناسایی استعداد دانش آموزان و ادامه تحصیل در دوره دبیرستان و دانشگاه تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: امتحانات حضوری باعث می شود که اولیا مدرسه و خانواده ها متوجه استعداد  دانش آموزان شوند در حالی که نتایج امتحانات غیرحضوری قابل اعتماد نیست. سال گذشته نیز امتحانات به صورت حضوری برگزار شد.

رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: دروس این ۲ پایه تحصیلی در سال گذشته حذفیاتی داشت، امسال هم  این حذفیات در سایت سازمان پژوهش و برنامه ریزی و مرکز سنجش با عنوان آموزش در وضعیت قرمز بارگذاری شده است.

امتحانات دانش آموزان ابتدایی در اختیار معلمان است

ساکی همچنین در مورد برنامه های امتحانی دانش آموزان پایه های ابتدایی گفت: اعلام شده است که کلاس های دانش آموزان ابتدایی تا پایان اردیبهشت ماه ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه معلمان پایه های ابتدایی باید تا دهم خرداد ماه ثبت نمرات کنند، افزود: امتحانات دانش آموزان ابتدایی به صورت غیرحضوری است و تاریخ و زمان امتحانات در اختیار معلمان است.

رییس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزشی خاطرنشان کرد: امتحانات دانش آموزان ابتدایی می تواند به صورت پروژه و پژوهش فردی و گروهی یا انجام تکالیف دانش آموزان و پرسش های شفاهی آزمون های عملکردی باشد. در نتیجه ارزشیابی پایانی دوره ابتدایی مختص ساعت خاصی نیست و معلمان شیوه یادگیری دانش آموز را می سنجند و نمره او را ثبت می کنند.

برچسب‌ها کرونا مدارس آزمون وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان پروندهٔ خبری آزمون‌های سراسری در سایه کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا مدارس آزمون کرونا مدارس آزمون وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان اخبار کنکور دانش آموزان ابتدایی وزارت آموزش و پرورش امتحانات حضوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۶۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ۵۰ فضای آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، حسینی در نشست شورای آموزش و پرورش استان افزود: با بهره برداری از فضا‌های آموزشی در حال ساخت، سرانه فضا‌های آموزشی در استان از ۴ متر مربع به بیش از ۵ متر مربع به ازای هر دانش آموز افزایش می‌یابد.
سرپرست آموزش و پرورش استان هم گفت: سرانه فضا‌های ورزشی در استان طی ۲ سال اخیر از ۲۰ به ۷۰ سانتی متر برای هر دانش آموز رسیده است که این شاخص در کشور یک متر برای هر دانش آموز است.
جمالی افزود: تا شهریور امسال ظرفیت فضا‌های ورزشی دانش آموزی استان به بیش از ۲۰۰ هزار متر مربع می‌رسد.
هماهنگی برای برگزاری هفته بزرگداشت مقام معلم و تامین فضای مورد نیاز برگزاری امتحانات نهایی پایه‌های متوسطه دوم، دستورکار نخستین نشست شورای اموزش و پرورش استان بود.
این امتحانات همزمان با سراسرکشور در ۱۵۰ حوزه امتحانی مناطق مختلف استان برگزار می‌شود.
رئیس دایره امتحانات آموزش و پرورش استان گفت: برای برگزاری این آزمون با کمبود بیش از ۷ هزار صندلی و مکان مناسب مواجه هستیم.
استاندار کهگیلویه و بویر احمد هم در این نشست با اشاره به نقش و جایگاه معلمان در تربیت نیروی انسانی کارامد برتلاش همگانی برای بزرگداشت باشکوه هفته گرامیداشت مقام معلم تاکید کرد.
احمد زاده افزود: تکریم معلم را نباید منحصر به یک سازمان دانست بلکه همه باید دینشان را به معلم ادا کنند.

دیگر خبرها

  • تاثیر ۵۰ درصدی امتحانات نهایی در کنکور سراسری
  • آغاز ساخت ۵۰ فضای آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد
  • دانش آموزان می‌توانند برای ۴ درس امتحان نهایی تک ماده کنند
  • چرا دانش آموزان می‌توانند برای ۴ درس امتحان نهایی تک ماده کنند؟
  • مدارس ابتدایی کیش غیرحضوری است
  • شرایط استفاده دانش آموزان از " تک ماده " امتحانات نهایی
  • شرایط استفاده دانش‌آموزان از "تک‌ماده" امتحانات نهایی
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • امکان استفاده از تک‌ماده در ۴ امتحان نهایی
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از چند روز آینده