Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@23:26:49 GMT

آغاز واکسیناسیون جانبازان زیر ۵۰ درصد از نیمه اردیبهشت

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۷۷۶۱

آغاز واکسیناسیون جانبازان زیر ۵۰ درصد از نیمه اردیبهشت

عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص جزئیات آخرین وضعیت واکسیناسیون ایثارگران گفت: بر اساس تقسیم بندی‌های انجام شده ۳۲ هزار نفر از ایثارگران در گروه دوم اولویت دار برای دریافت واکسن کرونا قرار گرفته‌اند.

وی افزود: این گروه شامل جانبازان ۵۰ درصد به بالا است که واکسیناسیون آنها آغاز شده و تقریباً تا ۱۵ اردیبهشت ماه به اتمام می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به علاوه در این گروه مرحله دوم واکسیناسیون جانبازان بالای ۷۰ درصد انجام می‌شود.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید از آغاز واکسیناسیون جانبازان زیر ۵۰ درصد خبر داد و تصریح کرد: گروه سوم اولویت دریافت واکسن نیز شامل والدین شهدا و جانبازان زیر ۵۰ درصد است. واکسیناسیون این عزیزان از ۱۵ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود اما هنوز تعداد افراد دریافت کننده واکسن مشخص نیست.

عباسپور عنوان کرد: گروه بعدی دریافت کننده واکسن نیز شامل آزادگان، افراد دارای سابقه جبهه و سابقه ایثارگری هستند.

وی در خصوص زمان واکسیناسیون این افراد عنوان کرد: فعلاً در حال رایزنی با وزارت بهداشت برای اختصاص سهمیه واکسن به این عزیزان هستیم اما هنوز زمان واکسیناسیون آنها مشخص نیست.

وی تاکید کرد: البته به نظر می‌رسد که با توجه به رده سنی این افراد، این گروه در روند واکسیناسیون عمومی کشور واکسن دریافت کنند و احتمالاً دیگر نیازی به دریافت واکسن بنیاد شهید نیست. با این حال ما رایزنی‌های خود با وزارت بهداشت را انجام خواهیم داد.

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید ابراز کرد: تا کنون مجموعاً ۵۰ هزار دوز واکسن کرونا برای تزریق به گروه‌های در اولویت ایثارگری، از سوی وزارت بهداشت به بنیاد شهید تعلق گرفته است.

کد خبر 5204991 ساناز باقری راد

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا واکسن کرونا شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا واکسن کرونا روز معلم سازمان تامین اجتماعی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران قوه قضاییه بازنشستگان سازمان بهزیستی آزادی زندانیان پیش بینی وضعیت هوا پرونده قضایی بنیاد شهید ۵۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۷۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون «پنوموکوک» برای نوزادان در آبادان

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله شکری پیش از ظهر امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار نظر کرد: ایمن‌سازی یکی از مؤثرترین روش‌های پیشگیری از بیماری‌های دوران کودکی است، نقش واکسیناسیون در سلامت جامعه خیلی مهم است. پس از تأمین آب آشامیدنی سالم هیچ مداخله‌ی دیگری حتی آنتی‌بیوتیک‌ها چنین تأثیر عمده‌ای در کاهش مرگ‌ومیر و ناتوانی نداشته است.

وی افزود: در حال حاضر در کشور ما کودکان علیه ۱۰ بیماری خطرناک و کشنده از جمله سل، فلج اطفال، دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، سرخک، سرخجه، اوریون، هپاتیت ب و هموفیلوس آنفلوانزا واکسینه می‌شوند.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان ادامه داد: با فعالیت‌های بهداشتی و درمانی در کشور ما توانستیم در راستای کنترل، حذف و ریشه‌کنی برخی از بیماری‌های واگیر و مهلک گام برداریم.

وی گفت: در حال حاضر واکسن پنوموکوک برای کودکان، تا یک‌سالگی به واکسیناسیون روتین کشور ما اضافه شده که نویدبخش کنترل و کاهش بار بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی است.

شکری افزود: این واکسن سبب کاهش بار جهانی بیماری‌های ناشی از عفونت‌های پنوموکوکی می‌شود. این باکتری‌ها، عامل عفونت‌های مهاجم باکتریال در کودکان، طیف وسیعی از بیماری‌هایی مانند مننژیت، عفونت باکتریال تب‌دار، عفونت گوش میانی، سینه پهلو، سینوزیت و سپتیسمی (عفونت خون) است. این بیماری‌ها، یکی از علل اصلی مرگ‌ومیر در کودکان زیر پنج سال در سراسر جهان و پیشگیری از آنها با واکسن پنوموکوک امکان‌پذیر است.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان بیان کرد: این واکسن به صورت تزریقی در سن ۲ ماهگی، ۴ ماهگی و یک‌سالگی علیه عفونت‌های پنوموکوکی تزریق می‌شود.

کد خبر 6085308

دیگر خبرها

  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل / الزامی به تزریق همگانی نیست
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
  • آغاز واکسیناسیون «پنوموکوک» برای نوزادان در آبادان
  • آغاز واکسیناسیون پنوموکوک نوزادان در آبادان
  • واکسیناسیون پنوموکوک در آبادان آغاز شد
  • جزییات افزایش حقوق خانواده شهدا و جانبازان نیرو‌های مسلح