Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@13:44:14 GMT

آزادی قدیمی‌ترین زندانی تهران به کمک خیرین

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۸۲۳۹

به گزارش  روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، حجت‌الاسلام احمدعلی فیروزجایی، معاون دادستان تهران در امور زندان‌ها گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان و  شب‌های پرفضیلت قدر و همچنین عید سعید فطر، به استناد بخشنامه 30 فروردین1400 ریاست محترم قوه قضائیه، جهت پیشگیری از انتشار و سرایت ویروس منحوس کرونا در زندان‌های استان تهران، تعداد 5 هزار و 222 نفر مددجو به مرخصی اعزام و یا با تمدید مرخصی آنان به مدت 20 روز تا عید سعید فطر موافقت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 2500 نفر از زندانیان در راستای استفاده از نهادهای ارفاقی با پیشنهاد عفو به مناسبت عید سعید فطر، به کمیسیون عفو و بخشودگی استان تهران معرفی شدند که رسیدگی به پرونده‌های آنان در دستور کار قرار گرفته است.

فیروزجایی به اقدامات انجام شده در اجرای دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری هم اشاره کرد و اظهار کرد: با مساعدت شورای حل اختلاف مستقر در زندان‌ها و انجمن حمایت از زندانیان و ستاد دیه استان تهران، مقدمات آزادی 75 تن از مددجویان بی‌بضاعت از محل اعتبار خیرین فراهم شد.

وی افزود: از جمله برای یکی از مددجویان که به لحاظ عدم توانایی در رد مال به مبلغ حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان، سالیان متمادی به عنوان قدیمی‌ترین زندانی استان تهران در زندان بود، با پیگیری‌های به عمل آمده و پرداخت 300 میلیون تومان از محل اعتبارات خیرین به 5 تن از شکات، مقدمات آزادی فراهم آمد و در ششم اردیبهشت 1400 مصادف با سیزدهم ماه مبارک رمضان از زندان آزاد شد.

منبع: الف

کلیدواژه: استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۸۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۵۰ میلیون تومانی خیر بافقی به آزادی زندانیان غیر عمد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، بنا بر اعلام روابط عمومی ستاد مردمی دیه استان یزد: همزمان با چهارشنبه (۲۹ فروردین) نیکوکار اهل شهرستان بافق با حضور در ستاد دیه استان یزد مبلغ ۵۰ میلیون تومان را جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا کرد.   این نیکوکار که تمایلی به فاش شدن نام و تصویرش نداشت در خصوص این اقدام خداپسندانه گفت:مبلغ را به نیت خشنودی خداوند و شادی روح اموات و جهت مشارکت در آزادی یک زندانی غیر عمد اهل شهرستان بافق اهدا کردم.

دیگر خبرها

  • دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی
  • بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد!
  • بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
  • ۵۰۶ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در شهرستان مراغه
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در مراغه
  • جشنی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد
  • کاهش ۱۰ درصدی آمار زندانیان چهارمحال‌ و بختیاری
  • فاش شدن ابعاد جدیدی از جنایت صهیونیست‌ها به مناسبت روز اسرای فلسطینی
  • کمک ۵۰ میلیون تومانی خیر بافقی به آزادی زندانیان غیر عمد