Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت که عملیات اجرایی تکمیل بازارچه صنایع‌دستی آق‌ قلا در عرصه‌ای به‌مساحت سه هزار و ۷۰۰ مترمربع و با زیربنایی هزار و ۹۰۰ مترمربع در ۲ طبقه با هزینه ۲۱ میلیارد و ۳۰۸  میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای استانی و ملی آغاز شد.

احمد تجری افزود: این پروژه شامل بازارچه، موزه، بخش اداری و ۵۷ غرفه فروش محصولات صنایع‌ دستی است که با تکمیل و بهره‌برداری آن برای ۷۲ فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

**

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان از توزیع سه هزار تبلت آموزشی بین دانش آموزان نیازمند این استان جهت بهره‌مندی از کلاس‌های آموزشی در فضای مجازی و شبکه شاد با کمک نیکوکاران، فرهنگیان و برخی ادارات و نهادهای دولتی و غیردولتی خبر داد.

احسان گوهری راد گفت: هم اکنون ۵۰ هزار دانش آموز گلستان نیاز به تبلت برای آموزش از طریق شبکه شاد دارند که امیدواریم با بهبود وضعیت شیوع کرونا، کلاس‌های درس از سال تحصیلی پیش رو حضوری برگزار شود.

وی اضافه کرد: در سال تحصیلی جاری حدود ۸۰ درصد از جمعیت ۳۷۰ هزار نفری دانش آموزان گلستان در سامانه شاد ثبت نام کردند که هم اینک بیش از ۷۰ درصد آنان از این شبکه استفاده می‌کنند که ۲۷ درصد بیشتر از سال تحصیلی گذشته است.

**

با تصویب هیات رییسه فدراسیون فوتبال، شادی مهینی از استان گلستان سرمربی تیم ملی دختران زیر ۱۷ سال انتخاب شد.

**

به گفته رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گنبدکاووس مراسم بزرگداشت روز قدس امسال ساعت ۱۰ صبح ۱۷ اردیبهشت با برافراشتن پرچم فلسطین در بوستان الغدیر این شهر و نیز آتش زدن پرچم‌های آمریکا و اسراییل برگزار می‌شود.

حجت الاسلام سیدخلیل صفی الحسینی، فضاسازی و تبلیغات محیطی، پخش شعار و سرودهای انقلابی از بلندگوهای مساجد، اماکن مذهبی و سیستم‌های صوتی ادارات و نهادها، توزیع پوستر و تراکت با موضوع روز جهانی قدس بین خودروهای درحال تردد و برگزاری مسابقات فرهنگی از طریق فضای مجازی را از دیگر برنامه‌های بزرگداشت روز قدس امسال در گنبدکاووس برشمرد.

**

محمدعلی حیدری رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بندرترکمن بابیان اینکه طرح هادی ۲۵ روستای این شهرستان نیازمند بازنگری است، گفت: تاکنون بازنگری این طرح در ۱۰ روستا پایان یافته و امسال طرح هادی سه روستای "صیدآباد، چپاقلی و گامیشلی نزار" نیز انجام می‌شود.

**

دو ورزشکار جوان گلستانی به نام‌های "احمدرضا توحیدی‌فرد و محمد سجاد یزدان‌پناه" در نخستین اردوی آماده‌ سازی تیم ملی بسکتبال جهت حضور در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ حضور دارند.

**

رییس شورای شهر گرگان از انجام طرح بازآفرینی شهری در ۲ میدان شهرداری و عباسعلی این شهر به منظور همگون سازی ارتفاعی بناهای پیرامونی و اجرای جداره سازی، سنگ فرش و اصلاح نما مطابق بافت قدیم گرگان درسال جاری خبر داد.

سیدمحمد مرتضوی گفت: عملیات بازآفرینی شهری در میدان شهرداری این شهر با کوتاه کردن ارتفاع ساختمان بانک‌ صادرات و بهسازی نمای بیروی ساختمان شهرداری گرگان و در میدان عباسعلی با جداره سازی ، سنگ فرش و اصلاح نما برخی بناهای واقع در این میدان انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در راستای طرح بازآفرینی شهر گرگان، یک بنای تاریخی دوره قاجار معروف به بنای سردار امجد با هزینه ۶۰ میلیارد ریال امسال مرمت و بهسازی خواهد شد.

بافت تاریخی گرگان از دو بخش اداری و مسکونی تشکیل می شده که هم اکنون بقایای آن موجود است، منازل موجود در بخش مسکونی بیشتر متعلق به اواخر دوره قاجار و اوایل دوران پهلوی نظیر خانه شیرنگی، تقوی، باقری و مفیدیان است.

بافت تاریخی شهر ۳۵۰ هزار نفری گرگان با مساحت ۱۵۶ هکتار در سال ۱۳۱۰ به شماره ۴۱ به عنوان اولین بافت تاریخی کشور در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

**

فرشته آل نبی رییس گروه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از حمایت ۴۰۰ میلیون ریال به ۳۰ انجمن فرهنگی، ادبی شناسه دار استان خبر داد.

برچسب‌ها گردشگری گرگان آق قلا بسکتبال وزارت ورزش و جوانان گلستان احتکار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری گرگان آق قلا گردشگری گرگان آق قلا بسکتبال وزارت ورزش و جوانان گلستان احتکار اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۹۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ سیل خط راه‌آهن تهران - گرگان را زیر آب برد

بارش‌های سیل‌آسای ۲۴ ساعت گذشته سبب طغیان رودخانه‌های استان گلستان شد. سیلاب راه شهرهای کلاله - گنبدکاووس در شرق گلستان را برای ساعاتی مسدود کرد. طغیان رودخانه «قره‌سو» سبب قطع راه‌ ارتباطی برخی روستاهای غربی استان شد. به زیر آب رفتن بخشی از خط راه‌آهن گلستان مانع از رسیدن قطار مسافری تهران به مقصد «گرگان» شد.

دریافت 25 MB

تصویربردار: رامین بشرویه / تدوینگر: حمیدرضا برزگر

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم مصمم به تکمیل زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی است
  • سیل شدید گلستان؛ خط راه‌آهن تهران - گرگان زیر آب رفت
  • ویدیو/ سیل خط راه‌آهن تهران - گرگان را زیر آب برد
  • دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌های مرزی مصمم است
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید
  • راه اندازی نخستین بازارچه صنایع دستی دربنای تاریخی ملک زاهدان بزودی
  • بنای تاریخی ملک زاهدان در اختیار صنعتگران صنایع دستی قرار می گیرد
  • برپایی بازارچه در موزه صنایع دستی گلستان
  • مدارس متروکه گلستان به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل می شوند
  • برپایی بازارچه هفتگی صنایع‌دستی و سوغات در موزه صنایع‌دستی گلستان