Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@19:50:23 GMT

حملات راکتي بي سابقه به نيرو‌هاي آمريکايي در عراق

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۹۵۱۳

خبرگزاری آریا- محل تجمع کامیون‌های حامل تجهیزات اشغالگران آمریکایی نزدیک گذرگاه مرزی جریشان در بصره (مرز عراق و کویت) هدف حملات راکتی قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، گروه اطلاع رسانی امنیتی (وابسته به نخست وزیری عراق) از اصابت دو موشک کاتیوشا به پایگاه هوایی عین الاسد در استان الانبار خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو موشک در یک منطقه باز فرود آمد و خسارتی در پی نداشت.
تلویزیون العهد عراق هم عصر دیروز  از حمله موشکی به پایگاه عین الاسد خبر داد. همچنین پایگاه خبری صابرین نیوز نیز از حمله به محل تجمع کامیون های حامل تجهیزات اشغالگران آمریکایی نزدیک گذرگاه مرزی جریشان در بصره (مرز عراق و کویت) خبر داد.
پایگاه اینترنتی صابرین نیوز همچنین از حمله راکتی بامداد امروز به بخش آمریکایی پایگاه هوایی بلد در استان صلاح الدین عراق خبر داد و اعلام کرد که این شدیدترین حمله از زمان ترور فرماندهان پیروزی محسوب می‌شود.
 
حمله موشکی به محل استقرار شرکت آمریکایی «سالی پورت» در پایگاه بلد
پایگاه خبری صابرین نیوز گزارش داد: نیرو‌های امنیتی عراق بعد از گذشت 5 ساعت از حمله موشکی به محل استقرار شرکت آمریکایی «سالی پورت» در پایگاه بلد، سکوی پرتاب موشک‌ها را یافتند.
صابرین نیوز این عملیات را شدیدترین عملیات ضد آمریکایی نیرو‌های عراقی از زمان شهادت سردار سلیمانی و ابومهندس عنوان کرد.
 
لحظه شلیک موشک به سوی پایگاه آمریکایی ها
شرکت پیمانکار نظامی سالی بورتر وابسته به ارتش اشغالگر آمریکا، مستقر در پایگاه هوایی بلد، هدف تعدادی راکت قرار گرفته است. منابع خبری نیز اعلام کردند که صدای آژیر‌های خطر از بخش آمریکایی پایگاه نظامی بلد شنیده شد.
صابرین نیوز از اصابت 10 راکت کاتیوشا به بخش آمریکایی پایگاه بلد، خبر داد. بر اساس این گزارش، بالگرد‌های آمریکایی به شکل گسترده بر فراز پایگاه به پرواز درآمده اند. بالگرد‌های آمریکایی در میان سکوت رسانه‌ای تعدادی زخمی آمریکایی از پایگاه بلد منتقل کردند.
پایگاه اینترنتی صابرین نیوز ویدئویی را از لحظه شلیک موشک به بخش نظامیان آمریکایی (شرکت آمریکایی سالی پورت) در پایگاه «بلد» عراق منتشر کرد.
صابرین نیوز اعلام کرد که 9 راکت به بخش آمریکایی پایگاه اصابت کرده است و یک موشک هم به خارج از پایگاه اصابت کرده است.
این در حالی است که بغداد الیوم و دیگر رسانه‌های عراقی از اصابت چهار راکت به بخش آمریکایی پایگاه هوایی بلد خبر دادند و خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع امنیتی از شلیک سه راکت به پایگاه آمریکایی‌ها در عراق خبر داد. خبرنگار رویترز نیز از اصابت دست کم سه راکت به پایگاه هوایی بلد، محل استقرار پیمانکاران آمریکایی در عراق خبر داد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حملات راکتی بخش آمریکایی پایگاه پایگاه هوایی بلد صابرین نیوز پایگاه بلد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۹۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل چند سایت پدافند هوایی سوریه را هدف قرار داد

وزارت دفاع سوریه اعلام کرد حملات امروز اسرائیل پایگاه‌های دفاع هوایی را در جنوب سوریه هدف قرار داد.   به گزارش ایسنا، وزارت دفاع سوریه اعلام کرد: پدافند دفاع هوایی ما صبح امروز (جمعه) با تجاوز موشکی اسرائیل از سمت شمال اراضی اشغالی مقابله کرد.   وزارت دفاع سوریه تأکید کرد: حملات اسرائیل پایگاه‌های دفاع هوایی ما در جنوب را هدف قرار داد و منجر به خسارت‌های مادی شد.   پیش از این منابع اعلام کرده بودند اسرائیل پایگاه‌هایی را در درعا و السویداء هدف قرار داده است.   منابع پیشتر گزارش داده بودند همزمان با انتشار گزارشات درباره نفوذ چند پهپاد در ایران، حملاتی نیز در سوریه و عراق صورت گرفته است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اسرائیل چند سایت پدافند هوایی سوریه را هدف قرار داد
  • حملات موشکی مقاومت فلسطین به اراضی اشغالی
  • ادعای مقام آمریکایی درباره اصابت موشک‌های اسرائیلی به ایران
  • ادعای مقام آمریکایی درباره اصابت موشک های اسرائیلی به ایران /سی ان ان: ۸ پرواز مسیر خود را تغییر دادند /رویترز: سامانه پدافندی فعال شد
  • «عسقلان» و «سدیروت» زیر آتش حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس
  • خروج نیرو‌های سپاه از سوریه؟
  • بنر جدید اتوبان همت؛ تیترزنی وسط خیابان به نقل از آمریکایی‌ها | تصویر
  • حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس به شهرک‌های صهیونیست‌نشین
  • حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس به شهرک‌های صهیونیست‌نشین+ فیلم
  • تصاویری بی‌سابقه از اعتراضات شدید آمریکایی‌ها علیه بایدن