Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@21:37:13 GMT

حرکت سریع جهان به سمت برقی شدن

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۹۸۰۱

حرکت سریع جهان به سمت برقی شدن

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، این استارت‌آپ در سال2018در شهر لس‌آنجلس تاسیس شد تا به مردم کمک کند، به‌راحتی از سمت وسایل نقلیه بنزینی و گازوئیلی به طرف نمونه‌های تمام برقی حرکت کنند. نخستین محصولی که این استارت‌آپ تولید کرد، اسکیت‌بورد الکتریکی M1 است.

این وسیله نقلیه سبک، عرشه‌ای تخته‌مانند دارد که از کامپوزیت چوب ساخته شده است و برای حمل‌ونقل راحت‌تر یک دسته نیز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرخ‌های عقب خانه موتورهای توپی هستند و یک باتری لیتیوم یونی هم زیر عرشه گذاشته شده است. با هر بار شارژ کامل این اکسیت‌بورد، می‌توان حدود 20کیلومتر با آن حرکت کرد و این درحالی است که حداکثر سرعت آن به 36کیلومتر در ساعت می‌رسد. این وسیله توسط یک کنترل از راه دور صورت می‌گیرد.

اسکیت‌بورد M1 هم‌اکنون با قیمت 539دلار پیش‌فروش می‌شود. وسیله بعدی، کیک اسکوتر برقیi1 با ساختار آلیاژ منیزیم برای دوام سبک وزن، یک موتور 300وات برای طی کردن مسافت با سرعتی در حدود 25کیلومتر در ساعت و یک باتری لیتیوم یون است.

این استارت‌آپ می‌گوید که راکبان می‌توانند در ازای 4ساعت شارژ حدود 30کیلومتر مسافت را با این اسکوتر طی کنند. این مدل دارای چرخ‌های 9اینچی جلو و عقب است که با لاستیک‌های آج‌دار و ترمز مکانیکی به بازار عرضه می‌شود و قیمت پایه آن نیز 599دلار خواهد بود.

اگر هنگام ایستادن روی اسکوتر کمی خسته شده‌اید و بدتان هم نمی‌آید که در آخرین کیلومترهای حرکت خود از مقداری نیروی پا استفاده کنید، H1 ممکن است بیشتر به‌کار شما بیاید. این دوچرخه برقی تاشو، برای سفرهایی که شامل حمل‌ونقل عمومی می‌شود، می‌تواند مفید باشد، اما عجیب اینکه استارت‌آپ، هیچ‌چیزی درباره ابعاد ارائه نکرده و تنها می‌دانیم که وزن آن حدود 5/17کیلوگرم است. دوچرخه برقی تاشوی H1 از یک قاب آلیاژ آلومینیومی درجه یک برخوردار بوده و روی چرخ‌های 20اینچی جلو و عقب سوار شده است.

این وسیله نقلیه دارای یک موتور توپی عقب 350واتی و ظرفیت باتری لیتیوم یونی مشابه کیک اسکوتر است. این وسیله ظرف 3ساعت به‌طور کامل شارژ می‌شود و می‌تواند حدود 30کیلومتر مسافت را طی کند. حداکثر سرعت آن نیز تنها 25کیلومتر در ساعت خواهد بود. براساس اعلام استارت‌آپ، قیمت پایه نیز از 869دلار شروع می‌شود. به‌نظر می‌رسد که استارت‌آپ «ایکس موبیلیتی موتورز» هدف اصلی‌اش از ارائه این 3محصول، بازاریابی برقی برای ارائه موتورسیکلت‌هایش باشد که Z1، T1و T2 نام دارند.

در این مرحله، استارت‌آپ چیز زیادی را ارائه نداده است، اما ما می‌دانیم که قاب Z1 دارای لوله‌های فولادی جوش داده شده و ضد‌زنگ‌خوردگی است که با یک موتور 350وات مجهز خواهد شد؛ به همراه یک باتری لیتیوم یون. هرچند هنوز مشخصات خاصی درخصوص آن منتشر نشده است. موتورسیکلت برقیT1 براساس موتورسیکلت‌های کوتاه سبک کافه ساخته شده که قاب اصلی آن شامل لوله‌های فولادی جوش داده شده 40میلی‌متر است. موتورسیکلت T2 اما دارای تایرهای مخصوص خارج از شهر است که این موتورسیکلت برقی را کمی متفاوت‌تر از هم‌خانواده‌های خود می‌کند.

پربیننده ترین ریزش ناگهانی قیمت‌ها در بازار موبایل این سیم‌کارت‌ها را نخرید! قیمت گوشی ویژه عکاسی / ۱۳ اردیبهشت قیمت گوشی هوآوی چند؟ / ۱۳ اردیبهشت موسس مایکروسافت از همسرش جدا شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: استارت آپ باتری لیتیوم استارت آپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۹۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام قیمت و شرایط پرداخت تاکسی‌های برقی

اعلام قیمت و شرایط پرداخت تاکسی‌های برقی که ثبت‌نام برای واگذاری آنها از امروز پنجم اردیبهشت آغاز شده، اعلام شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مدیریت شهری تهران از سال گذشته زمینه ورود تاکسی‌های برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی را با همکاری دولت فراهم کرد و مقرر شد از محل قرارداد با شرکت‌های چینی 27500 دستگاه خودروی برقی و از طریق وزارت صمت 27000 دستگاه دیگر وارد ناوگان تاکسیرانی تهران شود.

در این راستا زمینه واگذاری برخی از خودروهای برقی به تاکسیران‌ها فراهم شده است و در مرحله نخست 1000 تاکسی برقی جک مدل JAC E50A برای واگذاری به تاکسیرانی‌هایی که تمایل دارند خودروی فرسوده خود را تعویض کنند، آماده شده است.

بنابراین مالکان تاکسی‌های فرسوده می‌توانند از امروز با مراجعه حضوری به اداره نوسازی سازمان به نشانی: خیابان آزادی، نرسیده به میدان انقلاب، نبش خیابان بهزاد، سازمان تاکسیرانی، طبقه دوم ضمن آگاهی از شرایط تسهیلات اعطایی، اطلاعات فنی تاکسی‌های برقی و ساز و کار اجرایی نوسازی، نسبت به ثبت نام در طرح نوسازی تاکسی های فرسوده اقدام کنند.

معرفی تاکسی برقی شرکت کرمان موتور (KMC E-TAXI)

مشخصات فنی:

مسافت قابل پیمایش (NEDC): 402 کیلومتر، 130، حداکثر قدرت (کیلو وات) : 142، حداکثرگشتاور (نیوتن متر) : 340، حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت): 142، ظرفیت کل باتری (کیلو وات ساعت) : 1/50 ، مدت زمان شارژ باتری ( 15 الی 100 درصد)  در حالت DC : 5/8 ساعت، مدت زمان شارژ باتری (30 الی 80 درصد) در حالت AC : 48 دقیقه، ترمز جلو و عقب دیسکی

تجهیزات ایمنی:

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، TPMS سیستم پایش فشار باد تایرها ، EBD+ ABS، ESC سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، HBA سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی، سنسور پارک عقب، دوربین دنده عقب، ترمز پارک برقی + اتوهلد

لیست تجهیزات و امکانات رفاهی:

فرمان چرمی با قابلیت تنظیم ارتفاع فرمان در دو جهت، پشت آمپر دیجیتال 25/10 اینچ، تهویه مطبوع اتوماتیک به صورت لمسی، دریچه های تهویه مطبوع مختص سرنشینان عقب، تنظیم دستی صندلی راننده در 6 جهت، تنظیم دستی صندلی سرنشین جلو در 4 جهت، سنسور نور، سیستم صوتی مجهز به بلوتوث، رادیو و USB، 8 بلندگو، کروز کنترل، ورود بدون کلید، فرمان برقی، روشن شدن اتوماتیک چراغ های جلو، سیستم Power Windows، تنظیم برقی آینه های جانبی

مدت زمان گارانتی: خودرو 5 سال یا 150 هزار کیلومتر / باتری 5 سال یا 200 هزار کیلومتر

مراکز ارائه خدمات پس از فروش: شرکت کرمان موتور در راستای ارائه خدمات پس از فروش به تاکسی های برقی این طرح، نسبت به اطلاع رسانی به مالکین خودروهای مشمول اقدام خواهد کرد.               

مرکز تحویل خودرو توسط شرکت کرمان موتور: اداره تحویل مرکزی شهر تهران (کیلومتر 16 جاده مخصوص کرج) بدیهی است هنگام تحویل خودروها ،آموزش‌های لازم جهت استفاده از خودروی برقی به صورت رایگان از سوی شرکت به رانندگان داده خواهد شد.

ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد

قیمت و شرایط پرداخت:

 

 

قیمت خودرو (ریال)تخفیف نقدی (ریال)پیش‌پرداختتسهیلات
13.250.000.000250.000.0004.000.000.000 شامل آورده راننده تاکسی و ارزش خودروی فرسوده6.000.000.000 توسط شرکت کرمان موتور  3.000.000.000 تسهیلات صندوق کارآفرینی امید

تبصره: باتوجه به ضوابط قانونی و بخشنامه های مالیاتی و تائید وزارت صمت، قیمت نهایی در قرارداد واگذاری تعیین می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عرضه فناوری جدید ساخت تراشه شرکت TSMC تا سال ۲۰۲۶
  • هشدار پلیس راهور استان قم به موتورسواران متخلف
  • هشدار پلیس راهور قم به موتورسواران متخلف
  • چرا سفر با قطار؟ ۵ دلیل برای انتخاب این نوع سفر
  • موتورسیکلت وسپا منصوری با نام موناکو ادیشن رونمایی شد (+عکس)
  • مرسدس جی کلاس برقی رونمایی شد؛ شاسی‌بلند چهار موتوره با گشتاور شگفت‌انگیز (+عکس)
  • طرح زوج و فرد در تهران حذف می شود | محدودیت جدید برای موتورسیکلت‌ها در اطراف بازار
  • اعلام قیمت و شرایط پرداخت تاکسی‌های برقی
  • سفر حدود ۷ میلیون گردشگر با وسیله نقلیه شخصی به قشم
  • برخورد موتورسیکلت به بلوار در عسلویه ۲ نفر کشته و مصدوم داشت