Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@14:31:11 GMT

سه روستای گلباف همچنان در محاصره سیل/ راه دسترسی به کلی تخریب شد

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۰۳۱۱

سه روستای گلباف همچنان در محاصره سیل/ راه دسترسی به کلی تخریب شد

‍‍‍‍‍‍

دریافت 26 MB

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - اسمامحمودی: مردم استان کرمان این روزها در شوک از دست دادن شهدای خدمت هستند؛ شش جوان «سیمبان» که در ساعات ابتدایی قطع شدن برق در بخش گلباف از توابع شهرستان کرمان برای رفع مشکل به منطقه رفتند اما سیلاب ناگهانی از بالا دست رودخانه گلباف کامیون حامل این افراد را چنان در هم کوبید که به سختی می‌توان در کمی پایین‌تر قطعات کامیون را پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو روز از این فاجعه گذشته است و پیکر کارمندان اداره برق به پایین دست منتقل شده است اما مردم سه روستای حرمک، نسک و کشیت در کنار قطع راه ارتباطی با قطعی آب و برق مواجه شده‌اند.

هم اکنون مردم این روستاها برای انتقال به بخش مرکزی و شهر کرمان با مشکل مواجه هستند و تلاش برای حل مشکل مردم در حال انجام است.

راه دسترسی به این روستاها به طول ۱۰ کیلومتر به صورت صد درصد ویران و ۱۰۰ تیتر چراغ برق واژگون شده است. همچنان ۱۲ تیم زمینی و هوایی در حال کمک به مردم سیل زده هستند.

مردم روستا پشت خروارها رسوب ناشی از سیلاب مانده‌اند

هم اکنون مردم این روستاها برای انتقال بیماران و رفت و آمد با مشکل جدی مواجه شده‌اند، علی محمدی یکی از اهالی روستای نسک در گفتگو با مهر می‌گوید: همه اهالی روستاهای منطقه قدردان زحمات کارمندان اداره برق هستند و خبر فوت این افراد بسیار دردناک بود اما این حادثه گوشه‌ای از محرومیت منطقه را نمایان کرد.

وی گفت: بارها از مسئولان خواستیم برای رفع مشکل جاده این روستاها چاره اندیشی کنند چون با هر بار سیلاب جان مردم با خطر مواجه می‌شود.

بارها از مسئولان خواستیم برای رفع مشکل جاده این روستاها چاره اندیشی کنند چون با هر بار سیلاب جان مردم با خطر مواجه می‌شود

وی بیان کرد: جاده به صورت کلی از بستر رودخانه سیلابی می‌گذرد و در حالی که در منطقه بارندگی نیست به دلیل بارش در بالا دست به صورت ناگهانی سیلاب رودخانه را در بر می‌گیرد و اگر خودرویی در مسیر باشد حتماً گرفتار خواهد شد.

زهرا خواجویی نیز می‌گوید: روستای نسک و حرمک از کمترین خدمات زیر ساختی برخوردارند و پس از سیل آب و برق منطقه نیز قطع شده است.

در صورت بروز سیلاب هیچ راه فراری وجود ندارد

وی گفت: مردم خواستار احداث راه استاندارد هستند در غیر این صورت بعد مدتی مجدداً شاهد قربانی شدن عده‌ای دیگر در این جاده خواهیم بود.

وی ادامه داد: بعد از یک تنگه که از بالا دست به سمت رودخانه اصلی قرار دارد در صورت بروز سیلاب هیچ راه فراری برای خودروهایی که در جاده قرار دارند نیست و این شش نفر نیز نیز بعد از غافلگیری از اثر سیلاب راهی برای فرار نداشتند به صوریکه کامیون چند تنی آنها قطعه قطعه شده است.

وی با اشاره به کمک امدادهوایی گفت: بعد از سیلاب با بالگرد برخی از بیماران به کرمان منتقل شدند اما مردم همچنان در روستاها محبوس هستند و نمی‌توانند جابجا شند و نیازمند کمک فوری و باز شدن راه دسترسی هستند.

بعد از سیلاب با بالگرد برخی از بیماران به کرمان منتقل شدند اما مردم همچنان در روستاها محبوس هستند و نمی‌توانند جابجا شند و نیازمند کمک فوری و باز شدن راه دسترسی هستند

خواجویی گفت: راه دسترسی که باز شده برای عبور و مرور خودروهای شاسی بلند مناسب است و مردم عادی نمی‌توانند از این جاده استفاده کنند.

مدیرکل مدیریت بحرات استانداری کرمان در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: بارندگی روزهای اخیر در استان کرمان موجب بروز سیلاب در برخی از مناطق استان کرمان به خصوص مناطق روستایی شد که یکی از این موارد در بخش گلباف روی داد که متأسفانه شش نفر از کارکنان اداره برق در این حادثه جان خود را از دست دادند.

مجید سعیدی افزود: بیشترین میزان خسارت‌ها در روستاهای حرمک و نسک روی داده و راه دسترسی این روستاها به کلی تخریب شده است.

وی تصریح کرد: خطوط انتقال آب و فیبر نوری هم آسیب جدی دیده‌اند و در حال برآورد خسارت و تأمین اعتبار برای بازسازی منطقه هستیم.

راه اضطراری باز شده است / ‏‬ تخریب ۳.۵ کیلومتر مسیر انتقال برق

سعیدی افزود: گروه‌های امدادی هم اکنون در منطقه در حال امدادرسانی هستند یک راه اضطراری نیز برای دسترسی زمینی به منطقه باز شده است.

سعیدی با اشاره به تخریب حداقل ۳.۵ کیلومتر از خطوط انتقال برق نیز گفت: به دلیل خطراتی که وجود دارد باید مسیر انتقال را نیز تغییر دهیم و تا زمان رفع مشکل دو ژنراتور برق به منطقه سیل زده ارسال می‌شود.

همچنین اداره کل هواشناسی استان کرمان بار دیگر هشدار نارنجی صادر کرد و نسبت به بروز سیل هشدار داد.

صدور هشدار نارنجی وقوع سیل در کرمان

مریم سلاجقه، کارشناس هواشناسی استان کرمان در گفتگو با مهر اظهارداشت: از روز چهارشنبه مجدداً شاهد تداوم و تقویت ناپایداری‌های جوی خواهیم بود.

وی تصریح کرد: افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق، وزش تندبادهای موقت، بارش احتمالی تگرگ خصوصاً در ساعات بعد از ظهر در اکثر مناطق استان مشاهده می‌شود و این وضعیت تا سه شنبه هفته آینده ادامه دارد.

وی گفت: طی مدت شاهد رشد ابرهای همرفتی، رگبار باران، رعد و برق، وزش تندبادهای موقت و بارش احتمالی تگرگ در مناطق مستعد هستیم.

با توجه به نوع بارشها که بصورت رگباری، سریع و با شدت اتفاق می‌افتند، احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن رواناب از بالادست و طغیان رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نیست

سلاجقه افزود: با توجه به نوع بارشها که بصورت رگباری، سریع و با شدت اتفاق می‌افتند، احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن رواناب از بالادست و طغیان رودخانه‌های فصلی دور از انتظار نیست. بیشترین حجم بارش روز جمعه و روز دوشنبه هفته آینده در سطح استان پیش بینی می‌شود.

وی توصیح داد: مردم از تردد در مناطق سیل خیز خودداری کنند و توقف و چرای دام در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، عدم صعود به ارتفاعات نیز ممنوع است.

لزوم آماده باش دستگاه‌های امدادی

وی خواستار آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان کرمان در راستای اطمینان از استحکام تأسیسات، سازه‌ها، تابلوها و بنرهای شهری

شد.

گفته می‌شود بیش از ۱۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی مردم نیز از بین رفته و اهالی منطقه برای امرار معاش نیز با مشکل مواجه شده‌اند.

سیلاب همچنین خسارت‌های جدی به راه‌ها و تأسیسات اندوهجرد و شهداد که در نزدیکی گلباف قرار دارند وارد کرده و با توجه به ادامه بارندگی‌ها تا انتهای هفته جاری به مردم توصیه شده از عبور و مرور در مناطق سیل خیز جدا خودداری کنند.

کد خبر 5205052

منبع: مهر

کلیدواژه: هلال احمر کرمان استانداری کرمان مدیریت بحران سیل سیلاب ویروس کرونا شب قدر کرمانشاه شیوع کرونا آمار کرونا بوشهر شب های قدر ماه رمضان ۱۴۰۰ ماه مبارك رمضان گرگان اردبیل عکس استانها بارش باران سیلاب استان کرمان راه دسترسی بروز سیل رفع مشکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۰۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شد

مدیرعامل هلال‌احمر خراسان‌جنوبی گفت: راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شده و ۶ شعبه هلال‌احمر استان به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف در آماده باش هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدعلی کاوسی با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر وقوع سیل در شهرستان‌های بیرجند و خوسف، اظهار داشت: 6 شهرستان خراسان‌جنوبی برای امدادرسانی به این دو شهرستان آماده باش هستند. 

وی گفت: بنابر اعلام هواشناسی شدت بارندگی‌ها امروز در شهرستان‌های بیرجند و خوسف بیشتر است.

مدیرعامل هلال‌احمر خراسان‌جنوبی افزود: علاوه بر تیم‌های عملیاتی شهرستان بیرجند و خوسف تیم‌های سیلاب شهرستان‌های قائن، سربیشه سرایان و نهبندان نیز در حالت آماده باش به جهت احتمال وقوع سیلاب هستند.

کاوسی بیان کرد: تیم‌های عملیاتی قائن و سربیشه پشتیبان شهرستان بیرجند و تیم‌های عملیاتی سرایان و نهبندان پشتیبان شهرستان خوسف هستند. 

وی بیان کرد: در حال حاضر 4 نفر در جاده خوسف- معدن قلعه‌زری، در سیلاب گیر افتاده‌اند و یک تیم از شهرستان خوسف به محل اعزام شده و در حال امدادرسانی هستند. 

مدیرعامل هلال‌احمر خراسان‌جنوبی ضمن توصیه به مردم در برابر خطرات سیل و روان‌آب‌ها گفت: راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شده و از مردم درخواست داریم تا از سفرهای غیرضرور و تردد در مسیر رودخانه‌های محلی پرهیز کنند.

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شد
  • سیلاب، راه ۱۰ روستای بم را مسدود کرد
  • خراسان جنوبی در محاصره سیل ؛ بعضی روستاها تخلیه شدند | انسداد برخی محورهای مواصلاتی + تصاویر
  • روستای چاه‌غلامعلی زرند در محاصره سیل 
  • تخریب بند خاکی دوازده امام روستای نوده
  • زیرکوه در محاصره سیلاب + تصاویر
  • وقوع سیل در روستای پشوئیه شهداد + فیلم
  • فیلم | جاری شدن سیلاب در شهداد کرمان
  • آخرین وضعیت بارندگی و سیلاب در بخش شهداد کرمان/ تخریب قنات یک روستا
  • سیلاب از ۴ طرف کاشان را محاصره کرد + فیلم